Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia) wykorzystywana przez pracodawców, żeby powiedzieć pracownikom „dziękuję” i wzmocnić ich zaangażowanie poprzez wsparcie budżetu na świąteczne wydatki. Pracodawcy mogą rozważyć różne formy wsparcia dla zatrudnionych z tej okazji, aby zwiększyć ich satysfakcję i motywację. Warto jednak pamiętać o dostosowaniu ich do potrzeb i oczekiwań.
- Coraz częściej w firmach pojawia się „zajączek wielkanocny” – według badań już 31% pracodawców przekazuje prezenty z tej okazji. To kolejny obok Bożego Narodzenia moment, w którym mały gest, jak karta podarunkowa, może wzmocnić emocjonalne więzi w zespole.
- W dobie utrzymującego się rynku pracownika oraz rosnącej różnorodności pokoleniowej w zespołach sposób doceniania ludzi zyskuje na znaczeniu. Firmy coraz lepiej rozumieją, że benefit to nie tylko wsparcie domowego budżetu, ale też skuteczny sposób na budowanie zaangażowania i pozytywnych emocji – podkreśla Arkadiusz Rochala, Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu Pluxee Polska.
- Pracownicy cenią prezenty, które stanowią nie tylko materialne wsparcie, 90% oczekuje także regularnego doceniania – można to połączyć dzięki odpowiednim benefitom.
- Coraz więcej organizacji poszukuje benefitów, które łączą wartość dla pracownika z troską o środowisko, przy czym na razie dopiero 39% firm weryfikuje, czy ich dostawcy działają zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Wielkanocny boost zaangażowania
Nawet 69% pracowników deklaruje, że korzysta ze wszystkich benefitów, jakie otrzymuje, co oznacza, że przemyślany świąteczny podarunek ma dużą szansę zostać doceniony i dobrze zapamiętany. Chcą też, by to wsparcie miało charakter finansowy, ale ponad połowa (58%) przyznaje, że same nagrody i premie nie są wystarczającym motywatorem do pozostania w firmie. Warto pamiętać, że aż 90% pracujących podkreśla, że uznanie i podziękowanie wzmacniają motywację do pracy, a dla 63% badanych relacje budowane na zaufaniu i bezpieczeństwie stanowią najważniejszy element pozytywnej kultury.
Dlatego najlepiej połączyć finansowe wsparcie z gestem docenienia. Symboliczna karta podarunkowa, przekazana z intencją i w odpowiednim momencie, może zdziałać więcej niż gotówka. Z jednej strony wspiera codzienne wydatki, z drugiej – buduje emocjonalny pomost między pracownikiem a firmą.
W dobie utrzymującego się rynku pracownika oraz rosnącej różnorodności pokoleniowej w zespołach sposób doceniania ludzi zyskuje na znaczeniu. Firmy coraz lepiej rozumieją, że benefit to nie tylko wsparcie domowego budżetu, ale też skuteczny sposób na budowanie zaangażowania i pozytywnych emocji. Jak pokazuje nasz raport Benefit Trendbook 2025, aż 82% pracowników traktuje benefity jako okazję do drobnych przyjemności dla siebie lub bliskich. Wręczona osobiście karta podarunkowa z podziękowaniem za zaangażowanie to więcej niż finansowy bonus – podkreśla Arkadiusz Rochala, Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu Pluxee Polska. – To moment uznania, który zostaje w pamięci, wzmacnia relację z firmą i sprawia, że ludzie chcą być częścią tej organizacji.
Przedpłacona karta podarunkowa to opcja 2 w 1: wspiera finansowo i docenia
Najbardziej pożądanym benefitem według ogólnopolskiego badania pracowników są prezenty okazjonalne, takie jak karty przedpłacone – wskazuje na nie ponad połowa badanych. Ich popularność wynika nie tylko z wartości finansowej, ale też elastyczności oraz możliwości dowolnego wykorzystania. Dodatkowo mają wymiar symboliczny – pokazują troskę i docenienie pracownika. Dla 51% z nich to forma uznania, a dla 40% – motywacja do dalszej pracy.
Wielkanocna karta podarunkowa, taka jak Pluxee Prezent na święta, łączy te wszystkie cechy. Wspiera domowy budżet, daje swobodę wyboru i jest namacalnym symbolem wdzięczności. To gest, który zostaje w pamięci dłużej niż cyfry na wyciągu z konta.
Zamiast pytać wyłącznie o koszty, budżetowanie i zgodność z regulaminem ZFŚS, warto przyjrzeć się emocjom, jakie budzi ten gest. Upewnić się, że benefit zostanie z pracownikiem na dłużej niż przelew na konto. I zastanowić się, czy rzeczywiście pasuje do tego, jak chcemy być postrzegani jako marka – zaznacza Katarzyna Turska, Dyrektor HR, członek Zarządu Pluxee Polska.
Gotówka, która trafia na konto pracownika, może zniknąć w natłoku świątecznych wydatków. Zgodnie z teorią księgowania mentalnego przelew zostanie potraktowany jako integralna część pensji i straci swą wartość w obliczu rachunków, rat i rosnących kosztów życia. Tymczasem karta podarunkowa stworzy w głowie pracownika osobną „szufladkę” na przyjemności, na które szkoda pieniędzy z głównego rachunku.
Wielkanocny benefit nie musi oznaczać skomplikowanej logistyki
Dla wielu firm liczą się proste i szybkie rozwiązania, które można łatwo wdrożyć w organizacji – bez dodatkowych zasobów, zbędnej biurokracji czy presji czasowej.
Karta Pluxee Prezent to narzędzie doceniania, które pracownikom daje swobodę, a pracodawcom wygodę i korzyści. Pracownicy mogą korzystać z niej wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności Mastercard, zarówno stacjonarnie, jak i online, także przez Google Pay i Apple Pay. Co więcej, środki można również wypłacić z bankomatu, co daje pełną elastyczność – zwraca uwagę Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu Pluxee Polska. – Dzięki promocji Pluxee 500=560 zł, doładowanie karty kwotą 500 zł daje pracownikowi realną siłę nabywczą nawet 560 zł, za co odpowiadają dedykowane rabaty u naszych partnerów. Karta może być finansowana z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i tym samym zwolniona z podatku PIT do kwoty 1000 zł. To rozwiązanie, które łączy elastyczność i pozytywne doświadczenie z korzyścią dla obu stron.
Wielkanoc to wyjątkowa okazja, by wzmocnić relacje z zespołem i podkreślić wartości firmy. Mimo że tylko co trzecia organizacja decyduje się na benefity z tej okazji, właśnie taki nieoczywisty gest może zostać zapamiętany najmocniej – szczególnie w czasie rosnących kosztów życia i niskiego zaangażowania pracowników.
Więcej informacji o ofercie Pluxee Prezent na święta.
Źródło: Pluxee

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Czy edukacja zdalna może mieć międzynarodowy poziom?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Żywienie

Sylwia Bomba: Stosuję zasadę żywieniową 80/20. Raz w tygodniu jem z córką kebaba i organizm wybacza mi to
Influencerka przekonuje, że są takie momenty czy okoliczności, kiedy w swoim jadłospisie pozwala sobie na więcej. Jej zdaniem każdy powinien robić sobie taki „oszukany dzień” i spełniać wtedy swoje zachcianki żywieniowe. Oczywiście nie po to, żeby się najeść do syta, ale zaspokoić apetyt chociażby na coś słodkiego. Sylwia Bomba przyznaje, że do jej dietetycznych grzeszków należą: kebab, popcorn i cola.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Gwiazdy
Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.