Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia) wykorzystywana przez pracodawców, żeby powiedzieć pracownikom „dziękuję” i wzmocnić ich zaangażowanie poprzez wsparcie budżetu na świąteczne wydatki. Pracodawcy mogą rozważyć różne formy wsparcia dla zatrudnionych z tej okazji, aby zwiększyć ich satysfakcję i motywację. Warto jednak pamiętać o dostosowaniu ich do potrzeb i oczekiwań.
- Coraz częściej w firmach pojawia się „zajączek wielkanocny” – według badań już 31% pracodawców przekazuje prezenty z tej okazji. To kolejny obok Bożego Narodzenia moment, w którym mały gest, jak karta podarunkowa, może wzmocnić emocjonalne więzi w zespole.
- W dobie utrzymującego się rynku pracownika oraz rosnącej różnorodności pokoleniowej w zespołach sposób doceniania ludzi zyskuje na znaczeniu. Firmy coraz lepiej rozumieją, że benefit to nie tylko wsparcie domowego budżetu, ale też skuteczny sposób na budowanie zaangażowania i pozytywnych emocji – podkreśla Arkadiusz Rochala, Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu Pluxee Polska.
- Pracownicy cenią prezenty, które stanowią nie tylko materialne wsparcie, 90% oczekuje także regularnego doceniania – można to połączyć dzięki odpowiednim benefitom.
- Coraz więcej organizacji poszukuje benefitów, które łączą wartość dla pracownika z troską o środowisko, przy czym na razie dopiero 39% firm weryfikuje, czy ich dostawcy działają zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Wielkanocny boost zaangażowania
Nawet 69% pracowników deklaruje, że korzysta ze wszystkich benefitów, jakie otrzymuje, co oznacza, że przemyślany świąteczny podarunek ma dużą szansę zostać doceniony i dobrze zapamiętany. Chcą też, by to wsparcie miało charakter finansowy, ale ponad połowa (58%) przyznaje, że same nagrody i premie nie są wystarczającym motywatorem do pozostania w firmie. Warto pamiętać, że aż 90% pracujących podkreśla, że uznanie i podziękowanie wzmacniają motywację do pracy, a dla 63% badanych relacje budowane na zaufaniu i bezpieczeństwie stanowią najważniejszy element pozytywnej kultury.
Dlatego najlepiej połączyć finansowe wsparcie z gestem docenienia. Symboliczna karta podarunkowa, przekazana z intencją i w odpowiednim momencie, może zdziałać więcej niż gotówka. Z jednej strony wspiera codzienne wydatki, z drugiej – buduje emocjonalny pomost między pracownikiem a firmą.
W dobie utrzymującego się rynku pracownika oraz rosnącej różnorodności pokoleniowej w zespołach sposób doceniania ludzi zyskuje na znaczeniu. Firmy coraz lepiej rozumieją, że benefit to nie tylko wsparcie domowego budżetu, ale też skuteczny sposób na budowanie zaangażowania i pozytywnych emocji. Jak pokazuje nasz raport Benefit Trendbook 2025, aż 82% pracowników traktuje benefity jako okazję do drobnych przyjemności dla siebie lub bliskich. Wręczona osobiście karta podarunkowa z podziękowaniem za zaangażowanie to więcej niż finansowy bonus – podkreśla Arkadiusz Rochala, Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu Pluxee Polska. – To moment uznania, który zostaje w pamięci, wzmacnia relację z firmą i sprawia, że ludzie chcą być częścią tej organizacji.
Przedpłacona karta podarunkowa to opcja 2 w 1: wspiera finansowo i docenia
Najbardziej pożądanym benefitem według ogólnopolskiego badania pracowników są prezenty okazjonalne, takie jak karty przedpłacone – wskazuje na nie ponad połowa badanych. Ich popularność wynika nie tylko z wartości finansowej, ale też elastyczności oraz możliwości dowolnego wykorzystania. Dodatkowo mają wymiar symboliczny – pokazują troskę i docenienie pracownika. Dla 51% z nich to forma uznania, a dla 40% – motywacja do dalszej pracy.
Wielkanocna karta podarunkowa, taka jak Pluxee Prezent na święta, łączy te wszystkie cechy. Wspiera domowy budżet, daje swobodę wyboru i jest namacalnym symbolem wdzięczności. To gest, który zostaje w pamięci dłużej niż cyfry na wyciągu z konta.
Zamiast pytać wyłącznie o koszty, budżetowanie i zgodność z regulaminem ZFŚS, warto przyjrzeć się emocjom, jakie budzi ten gest. Upewnić się, że benefit zostanie z pracownikiem na dłużej niż przelew na konto. I zastanowić się, czy rzeczywiście pasuje do tego, jak chcemy być postrzegani jako marka – zaznacza Katarzyna Turska, Dyrektor HR, członek Zarządu Pluxee Polska.
Gotówka, która trafia na konto pracownika, może zniknąć w natłoku świątecznych wydatków. Zgodnie z teorią księgowania mentalnego przelew zostanie potraktowany jako integralna część pensji i straci swą wartość w obliczu rachunków, rat i rosnących kosztów życia. Tymczasem karta podarunkowa stworzy w głowie pracownika osobną „szufladkę” na przyjemności, na które szkoda pieniędzy z głównego rachunku.
Wielkanocny benefit nie musi oznaczać skomplikowanej logistyki
Dla wielu firm liczą się proste i szybkie rozwiązania, które można łatwo wdrożyć w organizacji – bez dodatkowych zasobów, zbędnej biurokracji czy presji czasowej.
Karta Pluxee Prezent to narzędzie doceniania, które pracownikom daje swobodę, a pracodawcom wygodę i korzyści. Pracownicy mogą korzystać z niej wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności Mastercard, zarówno stacjonarnie, jak i online, także przez Google Pay i Apple Pay. Co więcej, środki można również wypłacić z bankomatu, co daje pełną elastyczność – zwraca uwagę Dyrektor Generalny i Wiceprezes Zarządu Pluxee Polska. – Dzięki promocji Pluxee 500=560 zł, doładowanie karty kwotą 500 zł daje pracownikowi realną siłę nabywczą nawet 560 zł, za co odpowiadają dedykowane rabaty u naszych partnerów. Karta może być finansowana z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i tym samym zwolniona z podatku PIT do kwoty 1000 zł. To rozwiązanie, które łączy elastyczność i pozytywne doświadczenie z korzyścią dla obu stron.
Wielkanoc to wyjątkowa okazja, by wzmocnić relacje z zespołem i podkreślić wartości firmy. Mimo że tylko co trzecia organizacja decyduje się na benefity z tej okazji, właśnie taki nieoczywisty gest może zostać zapamiętany najmocniej – szczególnie w czasie rosnących kosztów życia i niskiego zaangażowania pracowników.
Więcej informacji o ofercie Pluxee Prezent na święta.
Źródło: Pluxee

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek
Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.
Problemy społeczne
Otyłość i insulinooporność zwiększają ryzyko rozwoju alzheimera. Do 2050 roku liczba chorych może się podwoić

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) liczba pacjentów chorujących na chorobę Alzheimera będzie wzrastać. Eksperci szacują, że do 2030 roku na całym świecie będzie ich 50–65 mln, a do 2050 roku – nawet dwa razy więcej. Prognozy są alarmujące, dlatego specjaliści zwracają uwagę na konieczność profilaktyki, w tym leczenia otyłości, cukrzycy typu 2 i insulinooporności. Liczne badania potwierdzają, że znacznie zwiększają one ryzyko zachorowania na choroby neurodegeneracyjne.
Media
Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy

Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że pojawił się pomysł na realizację filmu dokumentalnego, w którym będzie mogła ujawnić szczegóły swojego życia prywatnego i zawodowego. Jak zauważa, nie każdy artysta jest w ten sposób doceniony. Dlatego też ona postanowiła wykorzystać tę szansę i chce jak najlepiej zaprezentować się w tej produkcji. Doda przyznaje również, że ten projekt wywołał wiele negatywnych emocji.