Komunikaty PR

Zdrowe przyjemności - konsumenci chętniej sięgają po zdrowe wypieki

2023-02-27  |  09:40
Biuro prasowe
Kontakt
Barbara Kurzejewska
Made in PR

Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/

Badanie firmy Cargill przedstawia czynniki zachęcające do zakupu i potrzeby klientów stwarzające przestrzeń na innowacyjne rozwiązania w zakresie kupowania ciast, ciasteczek i innych słodkich wypieków.

Z okazji Światowego Miesiąca Pieczenia, firma Cargill przeprowadziła badania na temat kupowania ciast i słodkich przekąsek. Wykazały one, że dla kupujących, ważne są dwa aspekty – przyjemność i zdrowie – i są gotowi zapłacić więcej za wypieki, które zaspokajają obie te potrzeby.

Badanie „The Sweet Delight – Decoding Consumer Bakery Decisions” objęło 1200 amerykańskich konsumentów. Celem było rozpoznanie niezaspokojonych potrzeb i motywacji, które kierują klientami przy zakupach słodkich wypieków. Autorzy nie tylko sprawdzili deklaracje konsumentów, ale także wyjaśnili, co stoi za ich decyzjami zakupowymi, w tym ich oczekiwania dotyczące konsystencji, informacji na opakowaniu, składników i wielu innych.

– Wiedza na temat konsumentów pomaga nam dostarczać naszym klientom innowacyjne rozwiązania, które pomagają im utrzymać i przyciągnąć nowych odbiorców na konkurencyjnym rynku – podkreśla Camiel van Beek, bakery category leader for Cargill’s global edible oil solutions group. – Przyjęliśmy ten nowy sposób wprowadzania innowacji we wszystkich naszych podmiotach. Pomagamy naszym klientom produkującym żywność opracowywać artykuły, które zaspokajają wszystkie potrzeby konsumentów.

Badania przeprowadzone przez Cargill potwierdziły, że przyjemność pozostaje najważniejszym czynnikiem skłaniającym do zakupu ciast i ciasteczek, przełamując takie bariery jak przyrost masy ciała, względy zdrowotne lub dietetyczne. Ponad połowa (54%) badanych stwierdziła, że wybiera wypieki, żeby zaspokoić zachcianki, natomiast 44% przyznało, że kupuje je jako nagrodę.

Inne aspekty badania dotyczyły wpływu list składników, informacji o wartościach odżywczych i oświadczeń na opakowaniu na zakup wypieków przez konsumentów. Badanie podkreśliło znaczenie układu informacji na etykietach: konsumenci uważają skład jako czynnik najsilniej wpływający na decyzję o zakupie (42%), przed wartościami odżywczymi (39%) i marketingowymi informacjami o najważniejszych cechach produktu, tzw. claims (28%).

Nie oznacza to jednak, że konsumenci nie są zainteresowani wypiekami o “zdrowych” wartościach odżywczych. Badania wykazały, że aspekty zdrowotne stanowią najbardziej niezaspokojone potrzeby konsumentów. Obejmują one zapotrzebowanie na produkty, które umożliwiają kontrolowanie porcji, równoważą walory smakowe i zdrowotne, dostarczają energii bez “zjazdu cukrowego” oraz zapewniają większą sytość, zwłaszcza w przypadku ciastek i ciast.

W badaniu określono również najciekawsze oczekiwania, które pozwolą zaspokoić wymagania konsumentów i wprowadzić innowacyjne rozwiązania. Analizując zarówno czynniki zachęcające do zakupu, jak i gotowość konsumentów do płacenia więcej, firma Cargill stwierdziła, że znaczna liczba konsumentów wyraziła gotowość do zaakceptowania wyższych cen w zamian za spełnienie ich oczekiwań.

Techniki modelowania pomogły określić kluczowe potrzeby w zakresie konsystencji, informacji i składników, które zmotywowałyby konsumentów do dokonania ostatecznego zakupu. Na przykład, w segmencie ciast, kluczowe stwierdzenia, które konsumenci kojarzą z tymi produktami to „naturalne” i „bez sztucznych składników”. Kluczowe wyrażenia kojarzone z konsystencją to bogata, kremowa i maślana, a główne składniki to kakao w proszku i masło.

– Badanie dostarcza nam bardzo konkretnych spostrzeżeń i pomoże nam sformułować bardziej ukierunkowany harmonogram innowacji dla naszych klientów – dodaje van Beek. – Dzięki niemu możemy pomóc klientom dopasować preferencje konsumentów w zakresie konsystencji, oświadczeń i składników do zastosowań, a nawet pory dnia, a następnie wykorzystać naszą wiedzę do opracowania produktów, które zyskają uznanie na rynku.

Inauguracyjne badanie konsumenckie dotyczące wypieków wzbogaca rosnące portfolio własnych badań rynkowych, które Cargill wykorzystuje do identyfikacji trendów, zachowań, postaw i motywacji kształtujących krajobraz branży żywności i napojów. Następnie firma wykorzystuje te spostrzeżenia, czerpiąc z głębokiej wiedzy na temat zastosowań i składników, aby pomóc klientom w dostosowaniu celów rozwoju produktu, doborze składników i receptur z myślą o wykorzystaniu szans rynkowych i zaspokojeniu potrzeb konsumentów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie SERWIS NA GWIAZDKĘ MICHELIN – CZEGO SPODZIEWAĆ SIĘ W NAGRODZONEJ RESTAURACJI? Biuro prasowe
2024-08-02 | 01:00

SERWIS NA GWIAZDKĘ MICHELIN – CZEGO SPODZIEWAĆ SIĘ W NAGRODZONEJ RESTAURACJI?

Miesiąc temu, restauracja NUTA pod batutą Chefa Andrei Camastry powtórzyła swój sukces sprzed roku, utrzymując kulinarnego Oscara – gwiazdkę Michelin. Jest to gwarancja
Żywienie Kuchnie świata na talerzu z FRoSTA!
2024-07-30 | 15:35

Kuchnie świata na talerzu z FRoSTA!

Marzysz o podróży dookoła świata, smakując przy tym smaków różnorodnych kuchni? Dzięki produktom marki FRoSTA, z łatwością przygotujesz szybkie i smaczne dania
Żywienie Egzotyczne podróże z Big-Active… bez wychodzenia z domu!
2024-07-30 | 13:15

Egzotyczne podróże z Big-Active… bez wychodzenia z domu!

Rooibos, Yerba Mate i Matcha, czyli propozycje z linii Herbatki Świata Big-Active, są niczym bilet w najodleglejsze rejony globu. Najwyższej jakości składniki i starannie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Joanna Przetakiewicz: Klienci nie odchodzą od fast fashion i co roku rynek wielkich sieciówek bardzo rośnie. Niestety cierpi na tym nasza planeta

Najpierw pandemia, duża popularność zakupów w sieci i inwestowanie w drogie markowe ubrania oraz dodatki, by zdążyć spełnić swoje marzenia, a teraz powrót do galerii handlowych i korzystanie z taniej oferty sieciówek. Projektantka przyznaje, że w ostatnich latach w branży modowej sporo się dzieje. Niezmienne pozostaje jednak to, że produkcja ubrań w dużej mierze przyczynia się do degradacji środowiska. Joanna Przetakiewicz zachęca więc do tego, by zamiast kupować ubrania na jeden sezon, wybierać second handy, gdzie można znaleźć prawdziwe perełki, często za niewielkie pieniądze.

Konsument

Polki dość późno zaczynają myśleć o swojej niezależności finansowej na emeryturze. Nie mają konkretnie zdefiniowanych celów związanych z oszczędzaniem

Podejście Polaków do pieniędzy uwarunkowane jest zarówno realnymi dochodami i bieżącymi potrzebami, jak i psychologicznymi barierami, nieraz bardzo silnymi, których przełamanie wymaga opracowania precyzyjnego planu finansowego i jego konsekwentnej realizacji. Tymczasem większość osób odkłada oszczędzanie, a już zwłaszcza inwestowanie na bliżej nieokreśloną przyszłość. Tymczasem tylko ten drugi sposób daje szanse na wypracowanie kapitału, który pozwoli na zaspokojenie swoich potrzeb na emeryturze. W większym stopniu dotyczy to kobiet, które pracują krócej, mniej zarabiają, a więc odprowadzają niższe nominalnie składki, a żyją o kilka lat dłużej niż mężczyźni.

Nauka

Wysoka jakość snu w weekend pozytywnie wpływa na pracowników przez kolejny tydzień. Odsypianie „na zapas” utrudnia jednak powrót do obowiązków

Ludziom, którzy wysypiają się w weekend, łatwiej przestawić się na poniedziałkowy tryb pracy – wynika z badań niemieckich naukowców. Co więcej, są oni mniej zmęczeni podczas całego tygodnia roboczego. Inaczej jest z tymi, którzy w weekend odsypiają zaległości z poprzedniego tygodnia i śpią dużo dłużej – dla nich powrót do pracy jest trudniejszy, a kolejne dni bardziej wyczerpujące. Badanie niemieckich naukowców pomaga zrozumieć, jakie znaczenie dla naszej energii w trakcie tygodnia pracy ma płynne włączenie się z odpoczynku w rytm pracy oraz jak ważny jest w tym względzie jakościowy sen.