Zdrowie kobiet w centrum uwagi: Medicover przypomina o profilaktyce
W obecnych czasach kobiety stoją przed wieloma wyzwaniami, a tempo życia sprawia, że mogą zapominać o swoim zdrowiu. Tymczasem to właśnie od ich dobrej kondycji zależy dobrostan całej rodziny. Medicover przypomina, że holistyczne podejście to klucz do zapobiegania wielu chorobom i zachęca kobiety do regularnych badań profilaktycznych.
Łączenie ról społecznych – rodzinnych i zawodowych – dylematy związane ze społecznym wizerunkiem i tożsamością, to tylko niektóre z czynników wpływających na zdrowie psychiczne i fizyczne kobiet.
– Istnieje silna korelacja między zdrowiem kobiet, matek a zdrowiem ich rodzin, w tym dzieci. To kobiety najczęściej kształtują chociażby zdrowe nawyki, w tym żywieniowe, w swoich rodzinach, czy decydują o szczepieniach swoich dzieci. Od stanu zdrowia kobiety zależy w dużej mierze prawidłowy przebieg ciąży i zdrowie jej potomstwa. W Medicover dążymy do tego, aby myśleć holistycznie o zdrowiu kobiet – lek. Agnieszka Motyl, Dyrektor Działu Jakości i Standardów Medycznych w Medicover, epidemiolog, lekarz medycyny rodzinnej.
Dlatego Medicover przypomina kobietom o kluczowej roli profilaktyki, która jest niezbędznym elementem utrzymania dobrego stanu zdrowia. Jednym z najważniejszych elementów tej profilaktyki są m.in. regularne badania krwi, moczu, cytologia, USG piersi, które dostarczają kompleksowej oceny stanu organizmu.
Zdrowiu kobiet i ich najbliższych była poświęcona tegoroczna XVIII Konferencja Medicover dla lekarzy. Wydarzenie odbyło się 7 września w hotelu Focus w Warszawie i zgromadziło ponad 200 ekspertów z różnych dziedzin medycyny, m.in. wirusologii, kardiologii, ginekologii i psychiatrii. Wymieniali się oni doświadczeniami o m.in. różnicach w neurobiologii mózgu kobiet i mężczyzn, antykoncepcji hormonalnej, profilaktyce półpaśca, substancji chemicznych w produktach codziennego użytku, nietrzymania moczu, a także otyłości, cukrzycy i nadciśnienia tętniczego.
– Ogromnie się cieszę, że po raz kolejny spotykamy się z lekarzami na naszej konferencji. To już osiemnasta edycja tego wydarzenia, a w przyszłym roku Medicover będzie świętował 30-lecie istnienia. To dowód na to, jak ważna jest dla nas stała współpraca i wymiana doświadczeń ze środowiskiem medycznym. Konferencja to również nasz wkład w rozwój polskiej medycyny – mówi prof. dr hab. n. med. Bożena Walewska-Zielecka, Doradca Zarządu ds. Medycznych Healthcare Services, Medicover, członkini Rady Naukowej Medicover.
Podczas konferencji Medicover zaprezentował również zakres działalności biznesów. Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się stoisko Departamentu Medycznego, gdzie uczestnicy mogli wykonać badanie lipidogramu i oznaczyć stężenie glukozy we krwi, dokonać pomiaru ciśnienia tętniczego krwi oraz analizy składu ciała, a także wziąć udział w quizie z nagrodami.
Konferencja Medicover dla lekarzy to coroczne wydarzenie, które stanowi platformę poszerzania wiedzy i zapoznania się z najnowszymi osiągnięciami medycyny. Wydarzenie jest wyrazem zaangażowania firmy w kształcenie lekarzy i podnoszenie standardów opieki zdrowotnej w Polsce.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.