Bezpłatna mammografia w ETC Swarzędz

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Badania profilaktyczne mają już stałe miejsce w kalendarzu wydarzeń ETC Swarzędz. Centrum po raz kolejny zaprasza mieszkanki Swarzędza i okolic w wieku 50-69 lat na badania piersi w ramach Populacyjnego Programu Wczesnego Wykrywania Raka Piersi. Mammobus pojawi się na parkingu ETC w poniedziałek 25 lipca.
Rocznie rak piersi jest rozpoznawany u 1,5 mln kobiet na całym świecie. To najczęściej występujący nowotwór dotykający pań, a ryzyko zachorowania znacznie wzrasta po 50 roku życia. Wykrycie guza na wczesnym stadium rozwoju umożliwia jego całkowite wyleczenie, dlatego tak ważna jest regularna profilaktyka piersi – wykonywana raz na dwa lata. Najskuteczniejszą jej metodą jest mammografia, której obraz pozwala na znalezienie nawet bardzo drobnych zmian. W trosce o zdrowie lokalnej społeczności ETC Swarzędz zaprasza mieszkanki Swarzędza i okolic z grupy refundacyjnej (50-69 lat) na bezpłatną mammografię, która odbędzie się już w najbliższy poniedziałek (25 lipca). Specjaliści będą przyjmować pacjentki w specjalnym mammobusie, zlokalizowanym na parkingu centrum od godz. 10:00 do 16:00. Badanie nie wymaga specjalnego przygotowania – zalecane jest jedynie, by w jego dniu nie aplikować w okolicach górnej połowy ciała dezodorantów, kremów czy balsamów, gdyż mogą mieć one wpływ na obraz diagnostyczny, a także warto mieć na sobie dwuczęściowe ubranie.
Na badanie obowiązuje rejestracja telefoniczna, której można dokonać pod numerem 68 41 41 411.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.