Ciepły spacer maluszka
Każdy rodzic chce, aby jego dzieci były zdrowe i szczęśliwe. Robi wszystko, co w jego mocy, by tak było. Mimo to czasem zdarza się mu wyolbrzymiać pewne kwestie jak np. spacer w niesprzyjającą pogodę. Jeśli nie ma do tego żadnych przeciwwskazań medycznych – opiekunowie nie powinni się obawiać spędzania czasu na świeżym powietrzu w mroźne dni. Dlatego, że wpłynie to pozytywnie na budowanie odporności malucha.
Na początek – dajmy sobie czas!
Jeśli jest to pierwsza zima Twojej pociechy, to do niższej temperatury dobrze jest przyzwyczajać ją stopniowo. Nie wychodź od razu na kilkugodzinny spacer. Lepiej zacznij od krótkich przechadzek trwających od 20 do 30 minut, tak by maluszek mógł oswajać się z przebywaniem na zimnym powietrzu. Jeżeli zachowasz odpowiednią regularność, z czasem będziesz mógł wydłużać pobyt poza domem. Warto również na spacery wybierać się o tej samej porze dnia. Wpłynie to pozytywnie na dobowy rytm pociechy. Unikaj jednak wychodzenia z domu na dłużej, gdy termometr pokazuje poniżej -10°C, a także w wietrzne i wilgotne dni – wówczas temperatura odczuwalna jest dużo niższa.
Jak ubrać malucha?
Maluszki mają słabo rozwiniętą zdolność do termoregulacji, przez co bardzo łatwo mogą się przegrzać bądź wychłodzić. Dobrym pomysłem będzie zastosowanie ubioru na tzw. „cebulkę”. Dodatkowo u pociech, które jeszcze samodzielnie nie chodzą, a jedynie leżą w wózku, warto zastosować złotą zasadę zakładania jednej warstwy więcej, niż ubierają rodzice. Świetnie się tu sprawdzi śpiworek, z którego maleństwo się „nie rozkopie”, w przeciwieństwie do kocyka czy kołderki. Warto zainwestować w taki produkt, który ochroni pociechę przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi m.in. wiatrem, deszczem czy śniegiem. Śpiwory marki LULANDO składają się z wysokiej jakości wodoodpornego materiału posiadającego światowy znak bezpieczeństwa wyrobów włókienniczych Standard 100 by Oeko - Tex. Wewnętrzna warstwa śpiworka to wysokiej jakości dzianina futerkowa posiadająca certyfikat „Przyjazny dla człowieka”. Sprawia ona, że dziecku jest w śpiworze miło i przytulnie. Zamek błyskawiczny umieszczony na środku pozwoli na szybki i łatwy dostęp do dziecka, jeśli rodzic chce wyjąć je z wózka, na przykład wchodząc do sklepu.
Śpiworek taki przyda się nam nie tylko do wózka, ale w późniejszym okresie także na sanki. Niewątpliwie produkt ten posłuży na długo.
Jakie akcesoria zabrać ze sobą na spacer?
Wybierając się na spacer, warto mieć w zanadrzu butelkę z ciepłym mlekiem, na wypadek, gdyby pociecha zgłodniała. Idealnie sprawdzi się również termos, który zachowa odpowiednią temperaturę przez dłuższy czas.
Aby spacer był także przyjemnością dla mamy maluszka – warto pomyśleć o mufce na ręce, którą wygodnie można przyczepić do rączki wózka. Zapewni ona ochronę dłoni nawet w najmroźniejsze dni. Zimowa mufka do wózka dziecięcego marki LULANDO jest odporna na deszcz, wiatr, mróz i śnieg, dając ciepło dłoniom. Dodatkowo będzie stylową ozdobą do wózka.
Częste spacery z maluchem to inwestycja w jego zdrowie. Stosując się do powyższych porad, można już dziś śmiało ruszać na zimową przechadzkę. I korzystać z jej uroków!
www.lulando.pl

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.