Komunikaty PR

IV edycja Kampanii “Złotej Wstążki” 2023 za nami!

2023-10-19  |  10:00
Biuro prasowe

Przez cały wrzesień, będący międzynarodowym miesiącem świadomości nowotworów dziecięcych, trwała Kampania “Złotej Wstążki”. W tym czasie miało miejsce wiele działań i aktywności - głównie skupionych na podnoszeniu świadomości na temat najwcześniejszych objawów nowotworów u dzieci, ale także takich, które pomagały pozyskać niezbędne środki na poprawę jakości życia najmłodszych pacjentów.

 

Szerokie dotarcie medialne

 

Celem Kampanii “Złotej Wstążki” jest przede wszystkim edukacja i podnoszenie świadomości. Jej tegorocznym przekazem było to, jak łatwo można zlekceważyć lub zbagatelizować wczesne objawy nowotworów u dzieci - są one bowiem nieswoiste, łatwe do pomylenia z przeziębieniem, przemęczeniem czy po prostu dorastaniem.

 

Przez cały wrzesień Fundacja “Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” wraz z innymi onkofundacjami prowadziła ogólnopolską kampanię, zmierzającą nie tylko do ostrzeżenia i uwrażliwienia rodziców, opiekunów i lekarzy pediatrów na te objawy, ale także zapewnienia wszystkim tym grupom wiedzy, na co konkretnie należy zwrócić uwagę.

 

“Nie byłoby to możliwe bez ogólnopolskiego dotarcia do odbiorców - ten cel osiągnęliśmy łącząc media tradycyjne, media społecznościowe i kampanię w pociągach PKP Intercity w całym kraju. Nasze materiały, zarówno drukowane, jak i cyfrowe, dotarły do 5,6 miliona osób. Promujący kampanię film na YouTube obejrzało niemal 41,5 tys. widzów” - mówi Anna Apel, prezes Fundacji “Na Ratunek z Chorobą Nowotworową”.

 

Rusza nas pomaganie - RakReaton 2023

 

W ramach kampanii już czwarty raz zorganizowaliśmy też RakReaton - wielkie wyzwanie sportowo-charytatywne, którego uczestnicy przez cały miesiąc chodzili, biegali i jeździli na rowerze, aby wspólnie osiągnąć cel: 1 milion 200 tysięcy kilometrów. W zamian Grupa Impel i Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej zobowiązały się przekazać na rzecz Fundacji łączną kwotę 120 000 zł.

 

“Zaangażowanie przeszło nasze oczekiwania - pobity został nie tylko rekord udziału, z 12 379 zarejestrowanymi uczestnikami, ale także rekord tempa. Założony cel, i tak podwyższony względem poprzedniego roku, został osiągnięty w zaledwie 15 dni! Wtedy do akcji dołączyła firma Artgeist, której wkład - dodatkowe 40 000 zł - pozwolił podnieść poprzeczkę o 400 000 km. Uczestnicy i tym razem pokazali swoją pasję do pomagania” - cieszy się Anna Apel.

 

Odważ się Pomagać - pomaganie wbrew strachom

 

Kolejny raz także we wrześniu odbyło się wydarzenie dla prezesów i prezesek firm - Odważ się Pomagać. Wykupując w nim udział, uczestnicy mierzyli się z dziesięcioma konkurencjami, które wymagały od nich odwagi i determinacji. Wśród nich znalazły się klasyki, takie jak spacer boso po Lego czy zanurzenie w wannie z lodem oraz nowości, takie jak zjedzenie słynnego sfermentowanego szwedzkiego śledzia i blender bike. Wzajemna, przyjacielska rywalizacja w radosnej atmosferze rodzinnego pikniku sprawiła, że wszyscy uczestnicy pokonali wszystkie konkurencje. Jak sami wspominali to, z czym tego dnia musieli się zmierzyć, to nic w porównaniu z wyzwaniami, jakie stoją przed dziećmi chorymi na nowotwory, dlatego nie było innego wyjścia: musieli pokazać swoją solidarność i wesprzeć najmłodszych pacjentów!

 

Sala Doświadczania Świata w Centrum Zdrowia Dziecka

 

Na zakończenie Kampanii “Złotej Wstążki” mogliśmy - dzięki wsparciu Amazon - otworzyć w Instytucie “Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka” Salę Doświadczania Świata. To interaktywne pomieszczenie, w którym można prowadzić terapię Snoezelen: nowoczesną metodę wspierania rozwoju, integracji sensorycznej, pobudzania aktywności i kojenia nerwów i stresu związanych z leczeniem onkologicznym. 

 

"Tego typu sale są już obecne w klinikach onkologii dziecięcej w innych miastach w Polsce, dlatego tym bardziej cieszymy się, że ośrodek w Warszawie również może korzystać z niej w procesach leczenia i wsparcia psychologicznego” - informuje prezes Fundacji “Na Ratunek z Chorobą Nowotworową”.

 

Warto wspomnieć, że Amazon włączył się także do pomocy i wsparcia rodziców dzieci z chorobami nowotworowymi, finansując stworzenie i pomagając przy pakowaniu Start Packów. To podręczne torby, w których rodzice i opiekunowie dzieci przybywających do Przylądka Nadziei we Wrocławiu, otrzymują najpotrzebniejsze artykuły i środki, aby ich pierwsze dni w klinice przebiegały jak najbardziej spokojnie.

 

Widoczni na konferencjach

 

Oprócz kampanii skierowanej do społeczeństwa, Fundacja brała również udział w konferencjach na terenie całego kraju. Na tegorocznym XXXII Forum Ekonomicznym w Karpaczu odbyła się pierwsza konferencja z udziałem liderek siedmiu organizacji pacjentów, pod nazwą “The Voice of Patients”, na której Fundację “Na Ratunek z Chorobą Nowotworową” reprezentowała prezes, Anna Apel. W jej trakcie przedstawione zostały postulaty zmian w służbie zdrowia, które mogą realnie wpłynąć na poprawę życia pacjentów.

 

Byliśmy również obecni na wydarzeniach stricte branżowych - wzięliśmy udział w XXXI Zjeździe Polskiego Towarzystwa Hematologów i Transfuzjologów w Katowicach, oraz w 15. Ogólnopolskiej Konferencji Psychoonkologicznej, której byliśmy także partnerem. Rozmowy o potrzebach, możliwościach i przyszłości onkologii dziecięcej są całorocznym celem Fundacji, ale we wrześniu ich znaczenie było szczególne.

 

Wspólnie możemy więcej

 

Tak intensywny wrzesień to wspólny wysiłek zarówno wszystkich onkofundacji, jak i wielu instytucji, organizacji i firm.

 

“Dzięki ich pomocy mogliśmy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, tym samym efektywnie zwiększając świadomość społeczną w kwestii wczesnych objawów nowotworów u dzieci” - dodaje Anna Apel.

 

W tym roku kampanię “Złotej Wstążki” i towarzyszące jej wydarzenia wsparli:

  • Amazon

  • Apo-discounter

  • Attis Broker

  • Arcadis

  • Artgeist

  • A-Z Color

  • bioinmed

  • Consciencia

  • DKMS

  • Donateo

  • Dr. Schumacher

  • Fundacja dla Dzieci z Chorobami Nowotworowymi Krwinka

  • Fundacja Herosi

  • Fundacja Iskierka

  • Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej

  • Fundacja Nasze Dzieci

  • Fundacja Pani Ani

  • Fundacja Pomóż Im

  • Fundacja Ronalda McDonalda

  • Fundacja Unum

  • Fundacja z Pompą

  • Grabowska Dziadak i Partnerzy

  • Grupa BPS

  • Grupa Impel

  • Headfound

  • Intel

  • Jysk

  • LEGO

  • Miasto Wrocław

  • Minister Zdrowia

  • mLeasing

  • Narodowy Fundusz Zdrowia

  • Nextbike

  • onkologia-dziecieca.pl

  • PKO Leasing

  • PLL LOT

  • Polskie Towarzystwo Onkologii i Hematologii Dziecięcej

  • Rzecznik Praw Pacjenta

  • SGB Bank SA

  • Sixt

  • Sofomo

  • Starwax

  • Stowarzyszenie Dzieciaki Chojraki

  • Stowarzyszenie na rzecz dzieci z chorobą nowotworową KOLIBER

  • Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Chorych na Białaczkę

  • ticketmaster

  • Totalizator Sportowy

  • VeloBank

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zboża i owoce – idealny duet na lato! Biuro prasowe
2024-06-26 | 07:35

Zboża i owoce – idealny duet na lato!

Z badania przeprowadzonego w ramach I edycji kampanii „Produkty zbożowe – pyszne i zdrowe!” wynika, że produkty zbożowe stosunkowo rzadko wykorzystywane są (przez niespełna
Zdrowie Testy na HIV na Festiwalu Open’er 2024
2024-06-25 | 13:00

Testy na HIV na Festiwalu Open’er 2024

Bezpłatne, szybkie testy w kierunku HIV, HCV i kiły oraz rozmowy o profilaktyce chorób przenoszonych drogą płciową – oto co na Open’er Festival w Gdyni
Zdrowie Materace dla alergików – jak wybrać odpowiedni model?
2024-06-25 | 10:00

Materace dla alergików – jak wybrać odpowiedni model?

Materace zawsze tworzone są z myślą o komforcie użytkowników. Szacuje się, że około 20-30% populacji to alergicy. Dlatego powstało wiele produktów z myślą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Ochrona środowiska

Radykalne formy protestów klimatycznych mogą mieć wpływ na spadek poparcia społecznego dla działań na rzecz klimatu. Najmniej akceptowalne blokady dróg czy niszczenie obrazów

Aktywiści klimatyczni coraz częściej wykorzystują pokojowe nieposłuszeństwo obywatelskie, aby podnieść ekologiczną świadomość społeczeństwa. Badania przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu George’a Masona wykazały, że niektóre z ich działań, jak np. marsze i protesty okupacyjne, są postrzegane jako bardziej akceptowalne niż na przykład blokady dróg czy niszczenie obrazów. To sugeruje, że forma protestu może więc wpłynąć na to, jak bardzo ludzie popierają postulaty głoszone przez protestujących, ale wymaga to dalszych badań.