Mleko z miodem i czosnkiem. Cudowny lek na jesienne przeziębienie?
Wraz z nadejściem jesiennych miesięcy rozpocznie się sezon na przeziębienia. Opady deszczu, spadek temperatury i coraz mniej słonecznych dni – to wszystko składa się na obniżenie naturalnej odporności organizmu. Jak temu zaradzić? Rozwiązanie jest proste, a sięgały po nie już nasze babcie. Mleko z miodem i czosnkiem.
Choć napój na bazie mleka nie wydaje się najsmaczniejszą alternatywą dla konwencjonalnych, dosładzanych leków dostępnych w aptece, to badania naukowe potwierdzają jego skuteczność. Każde, nie tylko jesienne przeziębienie spowodowane jest przez wirusy. Powszechnie dostępna wiedza medyczna mówi, że walkę z chorobami wirusowymi należy rozpocząć od poprawy własnej odporności. Jak zahartować swój organizm? Nie ma lepszych sposobów jak ograniczenie stresu, zwiększenie aktywności fizycznej i zdrowa dieta. Jeżeli te sposoby zawiodą i zaczniemy odczuwać obniżenie nastroju, „łamanie w kościach”, podwyższoną temperaturę i bóle gardła, to zanim udamy się do lekarza rodzinnego, powinniśmy spróbować domowych sposobów. Już nasze babki wiedziały, że mleko z miodem i czosnkiem potrafi działać cuda.
Bogactwo składników mineralnych
Mleko jest bogate w witaminy z grupy B odpowiadające za przemianę materii, energię witalną, zdrową skórę, włosy i paznokcie. Zawarty w mleku wapń wzmacnia kości i zęby. Jego niedobór jest szczególnie groźny w okresie wzrostu. Mleko jest znakomitym źródłem białka, dzięki temu stymuluje wzrost masy mięśniowej. Szklanka ciepłego mleka wypita przed snem pomoże w przypadku problemów z zasypianiem.
Naturalny antybiotyk
Czosnek zawiera alliinę, która po zmiażdżeniu ząbka przekształca się w allicynę. To właśnie ta substancja odpowiedzialna jest za charakterystyczny aromat i bakteriobójcze właściwości. W literaturze medycznej dostępne są publikacje udowadniające, że bakteriom 1000 razy łatwiej jest wytworzyć odporność na antybiotyki z grupy beta- laktamowych niż na allicynę zawartą w świeżym czosnku. Już od XIX wieku czosnek stosowany był w chorobach układu oddechowego i pokarmowego, a także przy infekcjach skórnych.
Miód. Słodki smak zdrowia
Już Egipcjanie zdawali sobie sprawę ze zbawiennego wpływu miodu na zdrowie człowieka. Miód zawiera aż 21 pierwiastków o działaniu prozdrowotnym. Jest też dużo słodszy niż cukier, więc możemy go wykorzystać zdecydowanie mniej, aby zachować wysokie walory smakowe. Miód wykazuje też działanie probiotyczne.
Odpowiednie proporcje to gwarancja smaku
Wystarczy szklanka ciepłego mleka, jeden ząbek wyciśniętego czosnku i łyżka miodu. Przygotowany w ten sposób napój to gwarancja zdrowia. Ciepłe mleko od razu przyniesie ulgę w bólu gardła, czosnek zadziała antyseptycznie, a miód zagwarantuje słodki smak.
Więcej informacji o mleku i produktach mlecznych dostępnych jest na stronie kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”, sfinansowanej z Funduszu Promocji Mleka.
Gęstość odżywcza a gęstość energetyczna
Okulary fotochromowe: ochrona i wygoda na wakacyjnych szlakach
Czy życie bez telefonu jest możliwe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.