MUSZKIETEROWIE DLA POLEK – PONAD 6 TYSIĘCY PRZEBADANYCH KOBIET W 2019 ROKU
Jedynie 8 proc. Polek uczestniczy w badaniach kontrolnych lub okresowych [1] – wynika z raportu przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Ministerstwa Zdrowia. Grupa Muszkieterów, zarządzająca sieciami Intermarché i Bricomarché, dostrzega ten problem i od 12 lat aktywnie działa w obszarze promocji profilaktyki raka piersi poprzez organizację bezpłatnych badań mammograficznych. W 2019 roku w akcji wzięło udział 6008 kobiet, a od początku trwania kampanii „Muszkieterowie dla Polek” przebadano łącznie około 66 tysięcy pacjentek.
– Od 2008 roku zapraszamy Panie do wzięcia udziału w akcji „Muszkieterowie dla Polek”. Zależy nam, aby aktywnie angażować się w promowanie działań prozdrowotnych oraz zwiększać świadomość wagi profilaktycznych badań mammograficznych – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Co roku 4 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem. Jest to doskonała okazja do promowania badań profilaktycznych oraz podsumowania wyników ubiegłorocznej edycji kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Akcja przeprowadzona w 2019 roku dotarła do mieszkanek 46 miast w 4 województwach: wielkopolskim, dolnośląskim, zachodniopomorskim oraz lubuskim. W ramach kampanii specjaliści przeprowadzili badania w mammobusach zaparkowanych przed wybranymi sklepami Intermarché i Bricomarché.
W 2019 roku w akcji „Muszkieterowie dla Polek” wzięło udział 6008 pacjentek. Niemal 12 proc. przebadanych kobiet została skierowana na dalszą diagnostykę lub wykryto u nich łagodną zmianę. U 572 kobiet wykryto łagodną zmianę, a 137 skierowano na dalszą diagnostykę. Akcja po raz kolejny była skierowana do kobiet w wieku 50-69 lat. To właśnie one znajdują się w grupie największego ryzyka.
Kampania jest niezmiennie realizowana we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk”.
[1] Raport „Badanie postaw wobec zachowań zdrowotnych w zakresie profilaktyki nowotworowej wśród mieszkańców Polski ze szczególnym uwzględnieniem postaw Polek wobec raka szyjki macicy i raka piersi” przeprowadzony przez Kantar Millward Brown na zlecenie Ministerstwa Zdrowia, Warszawa, 23 czerwca 2017.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.