Pilny apel o krew. Kolejne okazje do pomocy
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa pilnie apeluje o krew. Brakuje kilku grup. Aby uzupełnić bank, w lipcu organizowane są dwie wyjazdowe zbiórki pod Magnolia Park. Pierwsza już w czwartek, 9 lipca. Na krwiodawców czekają krasnale Honorki.
We wrocławskim banku krwi szczególnie potrzebne są cztery grupy: A Rh+, O Rh-, A Rh-,
B Rh-, lecz mile widziany są wszyscy dawcy. Latem do Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa przychodzi mniej krwiodawców niż zazwyczaj, dlatego centrum organizuje wyjazdowe akcje krwiodawstwa m.in. pod Magnolia Park. Najbliższe zaplanowano na 9 i 23 lipca. Każdy krwiodawca otrzymuje zestaw słodyczy, a tym razem także wyjątkowo maskotę krasnala Honorka.
Krew jest bardzo potrzeba w szpitalach do przeprowadzenia operacji. – Jeden krwiodawca oddając krew pełną ratuje trzy życia. Z krwi pełnej powstają krwinki czerwone, płytki krwi, osocze. W czasach pandemii ważne jest leczenie pacjentów ciężko chorych, dlatego serdecznie apelujemy do wszystkich osób, które mogą pomóc – apeluje dr n. med. Małgorzata Szymczyk –
Nużka, dyrektor ds. medycznych RCKiK we Wrocławiu.
Podczas poprzedniej akcji pod Magnolia Park udało się zebrać 15 litrów krwi. W szczytnej akcji wzięło udział kilkudziesięciu dawców. – Kolejki przed krwiobusem zaparkowanym przed naszym centrum to zawsze bardzo miły widok. Cieszymy się, że w pierwszej zbiórce po przerwie wzięło udział tyle osób. Teraz liczymy na więcej, bo okazuje się, że potrzeby są ogromne – zachęca Marta Kocik, manager ds. marketingu i PR w Magnolia Park.
Podczas zbiórek wyjazdowych przy autobusie rozstawiany jest namiot do wstępnej kwalifikacji medycznej. Przeprowadzony jest w nim pomiar temperatury i wywiad medyczny w formie ankiety – to wszystko w ramach zachowania nowych zasad bezpieczeństwa podczas zbiórek.
Zbiórki 9 i 23 lipca przeprowadzone będą w godzinach 12.00 – 16.00. Kolejne akcje zaplanowane są 13 i 26 sierpnia.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.