Komunikaty PR

Pilny apel o krew. Kolejne okazje do pomocy

2020-07-06  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa pilnie apeluje o krew. Brakuje kilku grup. Aby uzupełnić bank, w lipcu organizowane są dwie wyjazdowe zbiórki pod Magnolia Park. Pierwsza już w czwartek, 9 lipca. Na krwiodawców czekają krasnale Honorki.

We wrocławskim banku krwi szczególnie potrzebne są cztery grupy: A Rh+, O Rh-, A Rh-, 
B Rh-, lecz mile widziany są wszyscy dawcy. Latem do Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa przychodzi mniej krwiodawców niż zazwyczaj, dlatego centrum organizuje wyjazdowe akcje krwiodawstwa m.in. pod Magnolia Park. Najbliższe zaplanowano na 9 i 23 lipca. Każdy krwiodawca otrzymuje zestaw słodyczy, a tym razem także wyjątkowo maskotę krasnala Honorka.

Krew jest bardzo potrzeba w szpitalach do przeprowadzenia operacji. – Jeden krwiodawca oddając krew pełną ratuje trzy życia. Z krwi pełnej powstają krwinki czerwone, płytki krwi, osocze. W czasach pandemii ważne jest leczenie pacjentów ciężko chorych, dlatego serdecznie apelujemy do wszystkich osób, które mogą pomóc – apeluje dr n. med. Małgorzata Szymczyk –
Nużka, dyrektor ds. medycznych RCKiK we Wrocławiu.

Podczas poprzedniej akcji pod Magnolia Park udało się zebrać 15 litrów krwi. W szczytnej akcji wzięło udział kilkudziesięciu dawców. – Kolejki przed krwiobusem zaparkowanym przed naszym centrum to zawsze bardzo miły widok. Cieszymy się, że w pierwszej zbiórce po przerwie wzięło udział tyle osób. Teraz liczymy na więcej, bo okazuje się, że potrzeby są ogromne – zachęca Marta Kocik, manager ds. marketingu i PR w Magnolia Park.

Podczas zbiórek wyjazdowych przy autobusie rozstawiany jest namiot do wstępnej kwalifikacji medycznej. Przeprowadzony jest w nim pomiar temperatury i wywiad medyczny w formie ankiety – to wszystko w ramach zachowania nowych zasad bezpieczeństwa podczas zbiórek.

Zbiórki 9 i 23 lipca przeprowadzone będą w godzinach 12.00 – 16.00. Kolejne akcje zaplanowane są 13 i 26 sierpnia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego? Biuro prasowe
2024-11-04 | 14:35

Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?

W dzisiejszym dynamicznym świecie coraz więcej osób zgłasza dolegliwości związane z przewlekłym zmęczeniem, problemami ze snem, oraz brakiem energii, co wpływa nie tylko na ich
Zdrowie Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
2024-10-30 | 14:10

Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy

Hipofosfatazja (HPP) to rzadkie schorzenie metaboliczne o podłożu genetycznym, które sprawia, że kości oraz zęby stają się słabe, kruche i podatne na złamania. U dzieci HPP objawia
Zdrowie Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
2024-10-29 | 14:00

Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins

Centrum Designu DOMOTEKA świętowało swoje 18. urodziny w wyjątkowej atmosferze, łącząc miłośników dobrego wzornictwa, sztuki i filmu. W ramach jubileuszowego wydarzenia,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.