Przetestuj się bezpłatnie w Fundacji Avalon na HIV, HCV i kiłę!
Fundacja Avalon
Domaniewska 50a
02-672 Warszawa
pr|fundacjaavalon.pl| |pr|fundacjaavalon.pl
534452357
https://www.fundacjaavalon.pl/
Europejski Tydzień Testowania, czyli kampania profilaktyczna, mająca na celu poszerzenie świadomości i dostępu do testów na HIV i HCV, wystartowała 20 listopada.
Jak podaje Fundacja Edukacji Społecznej z ostatnich badań wynika, że tylko 10% Polaków i Polek zrobiło test w kierunku HIV. Szacuje się, że w Polsce ponad 50% osób żyjących z HIV nie jest świadomych swojego zakażenia! To jeden z najgorszych wskaźników w Unii Europejskiej. Takie statystyki to efekt między innymi braku świadomości Polaków i Polek dotyczący przebiegu zakażenia HIV, a tym samym lęku przed AIDS.
HIV, HCV, a także inne infekcje przenoszone drogą płciową mogą nie dawać żadnych widocznych oznak. Do zakażenia może dojść u każdej aktywnie seksualnie osoby, niezależnie od jej wieku, orientacji, płci czy stopnia sprawności. Niektóre z infekcji przenoszone są też drogami innymi niż kontakty seksualne. Regularne wykonywanie testów przesiewowych jest działaniem profilaktycznym, z którego powinni korzystać wszyscy, w tym osoby z niepełnosprawnościami. Jak wynika z badania „Seksualność i rodzicielstwo osób z niepełnosprawnością ruchową” zrealizowanego przez Fundację Avalon to właśnie osoby z niepełnosprawnościami częściej wykluczane są ze sfery związanej z dbaniem o siebie, edukacją seksualną czy profilaktyką zdrowotną. Dodatkowe utrudnienia w dostępie do tych obszarów wynikają np. zależności od osób trzecich - rodziny czy asystentów, a także braku dostosowań architektonicznych w placówkach.
Fundacja Avalon wraz z Fundacją Edukacji Społecznej zaprasza i zachęca wszystkich zainteresowanych do bezpłatnych badań 5 grudnia, w godzinach 13-17, w siedzibie Fundacji Avalon przy ulicy Domaniewskiej 50A. Cała procedura jest bardzo prosta i trwa około 20 minut. Wyniki testu są dostępne zaraz po jego wykonaniu. Siedziba Fundacji Avalon jest w pełni dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Regularne badania to dbanie nie tylko o własne zdrowie, ale też swoich bliskich! Wcześnie wykryte zakażenie i wdrożenie odpowiedniego leczenia dają szansę na zminimalizowanie lub całkowite zniwelowanie powikłań zdrowotnych. Dlatego profilaktyka i regularne wykonywanie badań przesiewowych są niezwykle ważne!
Projekt FES jest realizowany przy wsparciu Biura Światowej Organizacji Zdrowia w Polsce/ Europejskiego Regionalnego Biura Światowej Organizacji Zdrowia.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.