Rozstrzygnięcie konkursu Pozytywnie Otwarci 2023
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Niemal 300 tysięcy złotych przekaże Gilead Sciences laureatom konkursu Pozytywnie Otwarci. Za te pieniądze zrealizowanych zostanie w 2024 roku 10 projektów związanych z testowaniem w kierunku HIV i edukowaniem o profilaktyce wirusa. Wolontariuszy i edukatorów zobaczymy na największych polskich koncertach, ale też na bardziej kameralnych wydarzeniach rozrywkowych, jak również podczas juwenaliów. Nie zabraknie innowacyjnych działań, jak m.in. gra miejska czy wirtualna poradnia HIV. Wszystko po to, by powstrzymać niepokojący trend wzrostowy w liczbie nowo wykrywanych zakażeń tym wirusem w Polsce.
Kapituła konkursu Pozytywnie Otwarci w składzie dr Regina Podlasin, prof. Ewa Siwak, prof. Mariusz Gujski, Janusz Michalak, Paweł Mierzejewski oraz ks. Arkadiusz Nowak wybrała laureatów tegorocznej edycji. Granty otrzymają następujące organizacje (kolejność alfabetyczna):
- Fundacja Edukacji Społecznej za projekt „Pozytywne Życie - działania na rzecz wsparcia osób żyjących z HIV”,
- Fundacja Parasol za projekt „Małomiasteczkowy”,
- Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland za projekt „Tramwaj zwany pożądaniem”,
- Stowarzyszenie Faros za projekt „TestFEST – szybkie testowanie w kierunku HIV, HCV i kiły w strefie NGO na Open’Erze 2024”,
- Stowarzyszenie Podwale Siedem za projekt „Wirtualna poradnia „Ty, to tu!" - edukacja, profilaktyka, wsparcie”,
- Stowarzyszenie Wolontariuszy wobec AIDS „Bądź z nami” za projekt „Życie nadal jest fajne”,
- Stowarzyszenie Youth Human Impact za projekt „Gra o życie”,
- Towarzystwo Rozwoju Rodziny oddział w Zielonej Górze za projekt „Akcja Miłość, młodość, odpowiedzialność - działania edukacyjno-profilaktyczne i diagnostyczne dotyczące zakażeń HIV, HCV i kiły”,
- Zjednoczenie na Rzecz Żyjących z HIV/AIDS „Pozytywni w tęczy” za projekt „Nie bądź tępy!”,
- Związek Stowarzyszeń Razem w Olsztynie za projekt „Motanka”.
Laureatom gratulujemy, a wszystkim uczestnikom dziękujemy za ciekawe zgłoszenia i zapraszamy do udziału w przyszłorocznej edycji konkursu.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.