Komunikaty PR

Uparty jak nastolatek - czyli jak przekonać dziecko do noszenia okularów?

2020-03-10  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Do pobrania odt ( 0.02 MB )

Czasy, w których korzystanie z okularów korekcyjnych kojarzyło się z czymś wstydliwym, na szczęście już dawno za nami. Co więcej, okulary stały się nieodłącznym elementem modowych stylizacji. Odpowiednio dobrane do kształtu twarzy i charakteru oprawki mogą być znakiem rozpoznawczym, podkreślającym atuty użytkownika. Jednak co w sytuacji, w której nasze dziecko powinno nosić okulary – ale buntuje się i nie chce z nich korzystać? O skutecznych metodach argumentacji opowiada Małgorzata Leszczyńska, optyk i optometrysta oraz ekspert Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej.

Wskaż idoli w okularach!

Jeśli u młodej osoby zostanie zdiagnozowana wada wzroku, jak najwcześniejsze rozpoczęcie korzystania z odpowiedniej korekcji jest niezwykle ważne. Dobrze dobrane szkła korekcyjne nie tylko poprawią jakość widzenia, ale przede wszystkim ograniczą postęp wady wzroku. Co robić w sytuacji, w której nasze dziecko z jakichś względów nie chce korzystać z okularów? Kluczem jest odpowiednio poprowadzona rozmowa z młodym człowiekiem. Skuteczne mogą okazać się proste argumenty, dzięki którym nastolatek sam stwierdzi, że warto nosić okulary i nie jest to „obciach”.

W pierwszej kolejności możemy zasugerować, że z niechcianego narzędzia korekcji wzroku prawdopodobnie korzystają także jego idole, artyści czy koledzy w szkole. Jeśli jest fanem popularnej serii książek o czarodzieju, warto zwrócić uwagę, że główny bohater miał charakterystyczne okulary. A co w przypadku gdy świat fantastyki nie jest na tyle autentyczny, aby zdołał przekonać nastolatka? Być może jego ulubiony artysta muzyczny występuje w okularach? Wskażmy to, czego dziecko samo nie zauważa, a już na tym poziomie może dojść do rewolucji w podejściu do okularów.

Sposób na wyrażenie siebie

Niezmiernie istotnym elementem całego procesu będzie sytuacja, w której nastolatek sam dobierze sobie oprawki ze względu na indywidualne preferencje – oczywiście w asyście specjalisty. Doprowadźmy do sytuacji, w której z okularów dziecko będzie tak samo dumne, jak z ulubionego T-shirtu czy innej części garderoby.

Dla młodych ludzi argumentacja dotycząca zdrowia nie zawsze jest skuteczna ponieważ często żyją oni iluzorycznym przeświadczeniem, że zawsze będą zdrowi i sprawni. Dlatego też w profesjonalnym salonie optycznym specjalista powinien wytłumaczyć potrzebę korekcji wzroku z medycznego punktu widzenia, umiejętnie rozmawiając z młodym, wymagającym klientem. Dokładny wywiad o stylu życia jest bardzo pomocny. Jeśli nastolatek zdradzi, że jest ekstrawertykiem, lubi ukazywać siebie i boi się, że okulary popsują jego wizerunek, zaproponujemy mu modne i młodzieżowe oprawki, odpowiadające na te potrzeby. Z drugiej strony, w obawie nastolatka przed zauważaniem okularów, specjalista może zaproponować bardzo delikatne oprawki, które będą niemal niezauważalne, a dodatkowo podkreślą naturalne rysy twarzy noszącej je osoby. Oczywiście optyk zaproponuje rozwiązanie kompleksowe i skuteczne – finalny produkt musi odpowiednio przylegać do twarzy, nie może się zsuwać czy utrudniać jakichkolwiek codziennych zajęć użytkownika. Ważne, aby nastolatek czynnie brał udział w doborze swoich przyszłych okularów i wyszedł z salonu z poczuciem podjęcia dobrej decyzji – komentuje Małgorzata Leszczyńska, optyk i optometrysta, ekspert Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej.

Rozsądek na ostatnim miejscu…?

Choć argumenty dotyczące zdrowia czy jego profilaktyki mogą okazać się najmniej przekonujące, nie może ich zabraknąć. Być może w pierwszym momencie rozmowy nie będzie to budziło jego zainteresowania, ale po odpowiednim przedstawieniu tego tematu i zwróceniu uwagi jak ważne jest noszenie okularów dla jakości widzenia, w przyszłości może się okazać, że zachęci to nasze dziecko do korekcji wzroku. Jeśli uda się już doprowadzić do sytuacji, w której nastolatek mimo wcześniejszych oporów zakłada oprawy, należy użyć kilku komplementów, które wciągną go w dalsze przymierzanie. Jednocześnie pochwalmy także jego wybór – aby czuło, że jego poczucie estetyki i stylu bycia jest doceniane. Nie każdy kształt oprawek pasuje do każdego typu urody – natomiast profesjonalista optyk w salonie optycznym, pomoże wybrać indywidualnie dopasowane rozwiązania. Dlatego okulary nie powinny być kupowane pospiesznie, w mało zaufanych miejscach, nastawionych wyłącznie na szybką sprzedaż zazwyczaj drogich produktów znanych marek, tylko w sprawdzonych salonach optycznych. Warto wybrać salony optyczne zrzeszone w cechu rzemieślniczym, które potwierdza umiejętności i doświadczenie osób tam pracujących.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy Biuro prasowe
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.