Komunikaty PR

Ważne ustalenia raportu Juice Plus+

2023-12-08  |  01:00
Biuro prasowe

— Od ponad trzech dekad Juice Plus+ jest pionierem w dziedzinie odżywiania w oparciu o produkty roślinne wraz z całkowicie naturalną suplementacją, Ponadto, ten rok jest 30. rocznicą powstania kapsułek Juice Plus+ Essentials Fruit & Vegetable Blend Capsules. Jesteśmy w pełni zaangażowani w propagowanie zdrowego stylu życia i chcemy pomagać ludziom w dbaniu o ich dobre samopoczucie. Stąd cieszę się z możliwości zaprezentowania wyników naszego raportu — wyjaśnia Global CEO Juice Plus+ Travis Garza.

Chociaż żyjemy w świecie, w którym znacząco rośnie świadomość zdrowego stylu życia, gdzie media i eksperci podkreślają zalety odżywiania w oparciu o produkty roślinne, to jak pokazują najnowsze badania — obejmujące ponad 32 tys. osób w 7 krajach świata, zaledwie 25 proc. osób spożywa rekomendowaną przez dietetyków dzienną porcję świeżych owoców i warzyw. Przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele, na co wskazują - komentujący wyniki raportu przeprowadzonego przez jedną z wiodących firm w sektorze zdrowego odżywiania Juice Plus+, eksperci.

Jak wskazują wyniki badań, prócz braku świadomości dotyczącej prawidłowych ilości warzyw i owoców  w naszej diecie, istotna jest też dostępność cenowa, która bywa poważną barierą dla ich regularnego spożywania. Aż 2 z 5 ankietowanych konsumentów przyznało się do doświadczenia sytuacji, kiedy brakowało im środków pieniężnych na zakup odpowiedniej żywności. Co gorsza, jak ustalono, kiedy przychodzi do jasnego określenia proporcji, nie wiemy co w istocie oznacza określenie “właściwej dziennej ilości” warzyw i owoców. Według zaleceń WHO, aby dbać o kondycję zdrowotną, jest to nie mniej niż 400 gramów dziennie. Ponadto badanie odkryło, że w krajach używających miary grama, niemal cztery piąte respondentów (78 proc.) błędnie określa rozmiar dziennej porcji

Pomimo wyraźnych zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia — WHO, aż 75 proc. ludzi wciąż nie spożywa zalecanej dziennej porcji świeżych warzyw i owoców wynika z raportu “Niwelowanie różnic na drodze do zdrowszego życia — Międzynarodowe badanie dotyczące spożycia owoców i warzyw, trendów oraz zachowań” przygotowanego na zlecenie firmy Juice Plus+, a obejmującego konsumentów z siedmiu krajów — Wielkiej Brytanii, USA, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech i Polski. 

Różnice pomiędzy krajami:

  • Różne kraje opowiadają się za różnymi trendami zdrowotnymi. Na przykład około trzy razy więcej respondentów (16 proc.) we Włoszech i Hiszpanii próbowało diety niskotłuszczowej niż w Polsce (5 proc.)
  • Smaki warzyw są bardziej zróżnicowane regionalnie niż smaki owoców. Lokalni faworyci to marchew, brokuły, ogórek i bakłażan
  • Około połowa (52 proc.) osób zmienia swoje wzorce spożycia owoców i warzyw w zależności od pory roku; około połowa (48 proc.) tego nie robi
  • Ilość spożywanych owoców i warzyw zmienia się wraz z wiekiem, przy czym niektórzy jedzą ich więcej, a inni mniej
  • Odsetek Włochów deklarujących spożywanie zalecanych pięciu porcji owoców i warzyw (33 proc.) jest prawie dwukrotnie wyższy niż wśród Amerykanów (19 proc.)
  • Mieszkańcy Wielkiej Brytanii są niemal dwukrotnie bardziej narażeni na brak bezpieczeństwa żywnościowego (53 proc.) niż mieszkańcy Włoch (30 proc.)
  • Większość konsumentów uważa, że wartość odżywcza owoców i warzyw spadła od czasu ich młodości, ale nie są zgodni co do tego, w jaki sposób — 43 proc. konsumentów twierdzi, że spadła, a 19 proc., że wzrosła.
  • Sposób przygotowywania owoców i warzyw różni się także w zależności od regionu. Na przykład Hiszpanie prawie trzykrotnie częściej (33 proc.) niż Francuzi (13 proc.) robią koktajle

 

— Biorąc pod uwagę rosnącą świadomość potrzeby spożywania owoców i warzyw w celu zapewnienia zdrowej i zbilansowanej diety, pomocne jest posiadanie tego rodzaju danych z wielu krajów, aby móc śledzić — zmieniające się preferencje i popularność różnych świeżych produktów, w odmiennych grupach wiekowych i regionach. Jeden z głównych wniosków raportu wskazuje na istnienie powszechnej niewiedzy co do tego, ile porcji owoców i warzyw zdaniem ludzi należy spożywać w ramach zdrowej, zbilansowanej diety, a nawet co stanowi daną porcję. Jeśli chcemy pomóc konsumentom w dążeniu do spożywania właściwych ilości, zajęcie się przyczynami tej sytuacji jest naprawdę bardzo ważne — zauważa prof. Charles Spence z Uniwersytetu w Oksfordzie.

Rosnąca świadomość  


Ludzie coraz bardziej zdają sobie sprawę, że nie jedzą wystarczającej ilości owoców i warzyw oraz są świadomi negatywnych skutków wynikający tego faktu w odniesieniu do własnego zdrowia. Zapytani o to w badaniu w 35 proc. wskazują na niedobory minerałów, a niemal jedna piąta na wysokie ciśnienie krwi. Tak więc, choć ankietowani wiedzą, że rośliny są niezbędne i wskazane dla utrzymania dobrego stanu zdrowia, to nie przekonuje ich to do zwiększenia ich konsumpcji. 

— Obecnie konsumenci mają coraz większą wiedzę żywieniową i świadomość tego, dlaczego warto stosować zdrowe produkty w diecie oraz to, jakie niosą korzyści dla naszego organizmu. Warzywa i owoce to coś więcej niż błonnik pokarmowy i naturalnie występujący w nich cukier, czyli fruktoza. To również, jak słusznie zauważa spora część  respondentów biorących udział w badaniu, bogactwo witamin i składników mineralnych oraz związków aktywnych biologicznie, takich jak likopen, beta-karoten, antocyjany czy luteina, które nie tylko wzmacniają naszą odporność, ale wspierają pracę układu hormonalnego, narządu wzroku czy układu nerwowego. Istnieje jednak ciągła potrzeba edukacji i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom konsumenta, zwłaszcza w kwestii jasnego przekazu — ile w praktyce wynosi zalecana porcja warzyw i owoców, co jasno podkreśla 78 proc. badanych. Niestety wzrost inflacji i tym samym cen żywności, w tym warzyw i owoców jest niejednokrotnie jednym z głównych powodów mniejszej ich konsumpcji — komentuje wyniki badań Magdalena Czyrynda-Koleda ekspertka ds. żywienia i psychodietetyk.

Według badań pomijając niewiedzę związaną z odpowiednią porcją, to właśnie dostępność cenowa wydaje się być główną przyczyną braku owoców i warzyw w naszej codziennej diecie — tutaj 2 z 5 (43 proc.) gospodarstw domowych wskazuje wręcz na problemy z zakupem żywności spowodowane złą sytuacją finansową. Zjawisko to szczególnie nasiliło się w Wielkiej Brytanii – 53 proc., 52 proc. w Niemczech i 46 proc. w USA. 

Ponadto, ponad połowa respondentów (54 proc.) przyznaje się do zastępowania świeżych produktów przetworzonymi — z puszki, suszonymi czy konserwowymi odpowiednikami, wynikających ze względu na wzrost cen. Ta kwestia była szczególnie widoczna z dużym odsetkiem w Wielkiej Brytanii i Francji, kolejno 61  i 60 proc. respondentów wybierających przetworzone alternatywy świeżych produktów. W Niemczech odsetek ten wyniósł 56 proc., podczas gdy w Polsce zaledwie 11 proc. 

— Spożywanie świeżych warzyw i owoców jest niekwestionowaną inwestycją zdrowotną. Nie należy jednak demonizować i umniejszać wartości odżywczej przetworzonych warzyw i owoców, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Mrożonki, dostępne przez cały rok, są uzyskiwane  z owoców i warzyw zbieranych w szczycie sezonu, gdy ich wartość odżywcza jest najwyższa. Odpowiednio przechowywane świetnie sprawdzą się jako baza do przygotowania rozgrzewających zup, leczo czy owocowych musów, będących dodatkiem do śniadaniowych placków. Dodatkowo warto podkreślić, iż spora część warzyw poddanych obróbce ma wyższy potencjał zdrowotny. Przykładem może tu być passata czy przecier pomidorowy, zawierający więcej likopenu w porównaniu ze świeżym pomidorem czy kiszone warzywa wpływające pozytywnie na pracę układu pokarmowego oraz wspierające układ immunologiczny. Wliczając w to niższy koszt zakupu, mamy jeden z głównych argumentów, pomocnych w zwiększeniu spożycia tej grupy produktów spożywczych wśród konsumentów — wyjaśnia dietetyczka Magdalena Czyrynda-Koleda. 

Zmiany w spożywaniu warzyw i owoców

Raport ukazuje także zaskakujące zmiany w konsumpcji wraz z upływem czasu, a w szczególności przyczyny, dla których obecnie ludzie jedzą mniej warzyw i owoców niż kiedyś. Wśród tych, którzy spożywają teraz mniej tych składników, są ludzie młodsi — a, ponad dwie piąte z nich (43 proc.) jako przyczynę wskazuje na rosnące ceny rynkowe świeżych produktów. Ponadto jedna czwarta (26 proc.) twierdzi, że zbyt szybko się psują i w efekcie są wyrzucane. W istocie, kiedy mówimy o żywności wyrzucanej w gospodarstwach domowych, aż 34 proc. marnowanego jedzenia stanowią świeże produkty. Z drugiej strony, pośród osób, które obecnie jedzą więcej — niż kilka lat temu, świeżych owoców i warzyw, ponad jedna czwarta (27 proc.) wskazuje, że robią to w trosce o swoje zdrowie. Potwierdza to tezę o rosnącej świadomości włączania większej ilości warzyw i owoców do codziennej diety.

— W ciągu ostatnich 25 lat pracy z żywnością widziałem, jak wiele trendów żywieniowych, pojawiało się i znikało, często pod wpływem sugestii znanych telewizyjnych gwiazd. Wyniki raportu są naprawdę interesujące, ponieważ z pozoru mało ekscytujący świat owoców i warzyw nie różni się pod względem od innych, a popularność niektórych produktów dynamicznie się zmieniała na przestrzeni ostatnich lat. Dla przykładu zaskoczyło mnie, że w grupie wiekowej 55-64 lata najpopularniejszym owocem było awokado. Z reguły widzi się, osoby z pokolenia Z — niczym osobowości z Instagrama, jako tych przygotowujących rano uwielbiane tosty z awokado. To pewnej modnej restauracji Cafe Gitanew Nowym Jorku, przypisuje się sprowadzenie na początku stulecia w “Instagramowej” formie, tego dania do USA. Stało się ono wtedy modnym hitem żywieniowym. Natomiast w Wielkiej Brytanii słynny dziennikarz kulinarny Nigel Slater spopularyzował je, zamieszczając w artykule z 1999 r. w The Guardian przepis na bruschettę z awokado — podsumowuje prof. Charles Spence z Uniwersytetu w Oksfordzie.


O Juice Plus+ Company:

Firma The Juice Plus+ jest globalną marką działającą w sektorze zdrowego stylu życia z misją inspirowania zdrowych trendów na całym świecie. Działa na 27 rynkach współpracując z grupą 200 tys. niezależnych partnerów  obsługujących rzeszę ponad miliona klientów. Juice Plus+ oferuje szereg produktów pochodzenia roślinnego z zachowaniem maksymalnej ilości składników naturalnych. Produkty Juice Plus+ to m.in. Juice Plus+ Essentials Capsules (Fruit Blend, Vegetable Blend, Berry Blend, Omega Blend), Juice Plus+ Żelki (Fruit Blend, Vegetable Blend, Berry Blend), Complete by Juice Plus+ koktajle I batony oraz koktajle Juice Plus+ Perform. Firma Juice Plus+ od lat przerabia warzywa i owoce na proszek, który potem trafia do kapsułek. Artykuły najpierw suszą na słońcu, potem specjalną technologią mają odciągniętą wodę, a następnie są przetwarzane proszek przez, co finalny produkt jest bardzo naturalny.

O badaniu:

Badanie pt. “Niwelowanie różnic na drodze do zdrowszego życia — Międzynarodowe badanie dotyczące spożycia owoców i warzyw, trendów i zachowań” zostało wykonanie w  dniach od 6 do 15 września 2023 r. online poprzez platformę badania opinii społecznej Walr na grupie 32 tys. 157 konsumentów w Wielkiej Brytanii, USA, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech i Polsce. Walr jest pracownią badawczą zrzeszoną w brytyjskim Market Research Society i działającą zgodnie z kodeksem zawodowym, a jej klienci mogą uzyskać dostęp do milionów odbiorców i korzystać z lokalnego gromadzenia, analizowania i raportowania danych. Badanie konsumenckie powstało na zlecenie firmy Juice Plus+  i obejmowało analizę trendów, przekonań i zachowań związanych z jedzeniem owoców i warzyw, a także barier, które powstrzymują ludzi przed spożywaniem wystarczającej ilości świeżych produktów. W ankiecie zadano ponad 20 pytań konsumentom z 7 krajów, a końcowy raport podsumowuje kluczowe wyniki, identyfikując podobieństwa i różnice.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy życie bez telefonu jest możliwe? Biuro prasowe
2024-07-20 | 08:00

Czy życie bez telefonu jest możliwe?

Nikogo już nie dziwi, że w kalendarzu pojawił się Dzień Bez Telefonu Komórkowego (15 lipca) – wszyscy zdajemy sobie sprawę, że urządzenie to jest przedłużeniem
Zdrowie Niemal 900 kobiet skorzystało z diagnostyki nowotworów złośliwych
2024-07-18 | 16:00

Niemal 900 kobiet skorzystało z diagnostyki nowotworów złośliwych

Blisko 900 kobiet skorzystało z diagnostyki nowotworów złośliwych dzięki corocznej inicjatywie GE HealthCare   W ramach Women’s Health Mobile Roadshow 2024 kobiety mogły skorzystać z badań w 15 miejscowościach w województwach opolskim i śląskim, m.in. w Opolu czy Chorzowie przy Stadionie Śląskim. Diagnostyka odbywała się od 31 maja do 23 czerwca br. Niemal 900 kobiet poddało się badaniom mammograficznym, USG oraz videodermatoskopowym w celu diagnostyki nowotworów złośliwych w mobilnej klinice GE HealthCare. W rezultacie wykryto 70 przypadków podejrzanych zmian.   Warszawa, 18 lipca 2024 r. – Podczas Women’s Health Mobile Roadshow 2024, niemal 900 kobiet poddało się bezpłatnym badaniom diagnostycznym w mammobusie GE HealthCare. Największym zainteresowaniem cieszyła się videodermatoskopia, czyli analiza powierzchni skóry i jej zmian, a także badania mammograficzne. W wyniku prowadzonych badań wykryto 70 podejrzanych przypadków, co stanowi niemal 8% przeprowadzonych badań. GE HealthCare po raz kolejny wyruszyło w trasę po polskich miastach i wsiach, aby umożliwić kobietom bezpłatne badania profilaktyczne w kierunku raka piersi. Według statystyk to najczęściej występujący nowotwór złośliwy wśród Polek – zmaga się z nim co czwarta pacjentka onkologiczna[1]. Każdego roku rozpoznaje się około 20 tyś. przypadków, z czego w samym 2021 zmarło na niego 6 406 pacjentek[2]. Jednocześnie, tylko co piąte rozpoznanie raka piersi przypada na wczesne stadium zaawansowania choroby[3], które ułatwia skuteczną terapię. – Wczesna diagnoza raka piersi zmniejsza ryzyko śmierci nawet o 25 – 30 procent, dlatego ważne są regularne badania i profilaktyka w tym kierunku. Ten nowotwór, kiedy wykryty na początkowych etapach, skutecznie poddaje się terapiom. Właśnie dlatego w GE HealthCare zachęcamy kobiety do korzystania z nowoczesnych metod diagnostycznych oraz zwiększamy dostępność badań w ramach Women’s Health Mobile Roadshow. To już trzecia edycja inicjatywy, podczas której Polki mogły wykonać badania z wykorzystaniem zaawansowanych technologii w komfortowych warunkach mammobusa – komentuje Grażyna Rubiś-Liolios, Dyrektor Generalna Polska, Litwa, Łotwa i Ukraina w GE HealthCare. Women’s Health Mobile Roadshow to projekt, podczas którego mobilna klinika GE HealthCare odbywa tournée po Europie, aby zwiększyć dostępność profilaktyki na najwyższym poziomie. Wśród odwiedzonych w 2024 roku krajów ponownie znalazła się Polska. Podczas tegorocznej edycji mieszkanki Opola, Moszny, Krapkowic, Niemodlina, Dobrodzienia, Kupy, Brzegu, Grodkowa, Namysłowa, Prudnika, Głuchołazów, Nysy, Branic, Kietrzu i Chorzowa mogły skorzystać z innowacyjnych technologii z obszaru obrazowania medycznego i diagnostyki onkologicznej.  
Zdrowie Wakacyjny niezbędnik kobiety w menopauzie
2024-07-18 | 01:00

Wakacyjny niezbędnik kobiety w menopauzie

Menopauza jest naturalnym procesem, który przechodzi każda kobieta. Objawy menopauzy, które jej towarzyszą są często bardzo dokuczliwe o każdej porze roku, a latem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.