Komunikaty PR

Ziemniaki – w polskiej kuchni nie do zastąpienia!

2021-07-29  |  16:27
Biuro prasowe

Jaka byłaby polska kuchnia bez dań stworzonych na bazie ziemniaka? Z pewnością uboga i  monotonna. Według sondażu[1] zrealizowanego w ramach IV edycji kampanii promocyjno-edukacyjnej „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”, do spożywania ziemniaków przyznajemy się niemal wszyscy. Najczęściej jadamy je w postaci placków ziemniaczanych oraz frytek, a także jako gotowane.

 

Z tegorocznego badania wynika, że Polacy chętnie jedzą ziemniaki. W porównaniu do badania z 2017 r. o 8 punktów procentowych wzrósł odsetek osób jedzących ziemniaki codziennie. Raz dziennie zjada je 23% ankietowanych, w menu 38% badanych goszczą od 4 do 6 razy w tygodniu, a nieco mniej, 1- 3 razy w tygodniu, spożywa je 34% respondentów. Znacząco zmalał odsetek Polaków, którzy w ogóle nie jedzą ziemniaków - z 2% do niemal 0%. Co istotne, więcej ziemniaków spożywają mężczyźni niż kobiety (od 4 do 6 razy w tygodniu i częściej zjada kartofle 69% mężczyzn  i 52% kobiet).

 

W jakiej formie jadamy ziemniaki?

Na podium najchętniej przygotowywanych dań znajdują się placki ziemniaczane. 81% ankietowanych przyznaje, że są one najczęściej jadaną przez nich potrawą z ziemniaków. Drugą najpopularniejszą formą, w jakiej Polacy spożywają ziemniaki, są kartofle z wody (80%), a tuż za nimi frytki (79%).

Na naszych stołach królują również w innych daniach – m.in. w zupie (78%), jako kopytka (61%) czy pieczone (56%).

 

 

Podstawa: Polacy jedzący ziemniaki, n = 999

 

 

 

 

Ogólnopolska kampania promocyjno-edukacyjna „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”, której organizatorem jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych, sfinansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

 


[1] Badanie Danae, zrealizowane w ramach kampanii „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”, kwiecień 2021 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Pizza Hut w CH Focus znów otwarta po remoncie Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:20

Pizza Hut w CH Focus znów otwarta po remoncie

Jedno z popularnych miejsc na gastronomicznej mapie Bydgoszczy ponownie otwarte. Po gruntownym remoncie otworzyła się w CH Focus kultowa restauracja Pizza Hut. Nowy, ładniejszy lokal przyjmuje
Żywienie Wielka loteria BLACK Energy! Zostań „King of the Night” i sięgnij po królewskie
2024-04-30 | 11:00

Wielka loteria BLACK Energy! Zostań „King of the Night” i sięgnij po królewskie

Niekwestionowany lider napojów energetycznych w Polsce, marka BLACK Energy, rozpoczyna wielką loterię, celebrującą kampanię „King of the Night”. Główną nagrodą w
Żywienie Sosy, dipy czy dressingi – niezbędny dodatek do grilla
2024-04-30 | 11:00

Sosy, dipy czy dressingi – niezbędny dodatek do grilla

W okresie wiosenno-letnim popularnym dodatkiem do dań z grilla są różnego rodzaju sosy, dipy czy dressingi. Najwyższej jakości wyroby z Piątnicy znakomicie sprawdzają się w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.