Znamy laureatów II edycji konkursu ,,Projektuj z Bespoke”!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Konkurs „Projektuj z Bespoke” miał na celu wyłonienie najciekawszych projektów z wykorzystaniem lodówki Bespoke marki Samsung w trzech różnych stylach wnętrzarskich. W połowie maja odbyły się obrady, podczas których Jury wyłoniło zwycięzców.
W grudniu 2023 roku marka Samsung ogłosiła konkurs na projekt z zakresu architektury wnętrz z użyciem lodówki Bespoke. Konkurs skierowany był do architektów, projektantów, studentów, wizualizatorów, którzy swoje prace mogli zgłaszać w trzech etapach, określonych stylem wnętrzarskim.
Uczestnicy mieli za zadanie wykonanie projektu koncepcyjnego z zakresu architektury z uwzględnieniem lodówki Bespoke w określonym, dla danego etapu konkursu, stylu wnętrzarskim: japandi, mid-century modern i modern organic. Kolejnym krokiem była publikacja pracy w mediach społecznościowych z dedykowanymi oznaczeniami: #pojektujzbespoke2, #Samsungbespokekonkurs i #zadaniekonkursowe. Prace należało zgłaszać wgrywając projekt za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie konkursowej projektujzbespoke.pl.
Zgłoszone projekty, spełniające wymagania regulaminu, oceniło znakomite Jury w składzie: arch. Jan Sikora – Przewodniczący Jury (ASP Gdańsk, Sikora Wnętrza), arch. wnętrz Ada Skwira (WZ Studio), arch. wnętrz Małgorzata Liebhart (WZ Studio), arch. Agata Sobkowiak (Sobkowiak Architektura), arch. Agnieszka Balicka (Balicka Design), arch. Aldona Banasiuk, arch. Anna Koszela, arch. Katarzyna Fotek (Decoroom), arch. Weronika Libiszowska (Boris Kudlička with Partners), arch. Karol Smagacz (Karol Smagacz Interior Designer), Anna Grużewska (Czas na Wnętrze), Kamil Białas (WhiteMAD), Katarzyna Księżopolska (MAGAZIF.com) i fotograf Yassen Hristov.
Ogłoszenie wyników
Podczas obrad Jury nie zabrakło ciekawych dyskusji między jurorami, którzy rozpatrzyli zgłoszone projekty pod względem estetycznym, funkcjonalnym i technicznym. Oficjalne ogłoszenie wyników odbyło się 29 maja podczas webinaru OKK! design.
,,Konkurs Projektuj z Bespoke jest wydarzeniem wyjątkowym na polskiej mapie projektowej, gdyż łączy w sobie dwie innowacje: innowacyjny produkt marki Samsung oraz innowacyjny pomysł na wnętrze. Połączenie tych dwóch elementów to zadanie niespotykane i ciekawa przygoda dla projektantów, choć nie jest to zadanie łatwe i oczywiste. Jako przewodniczący Jury z dużą przyjemnością obserwuję zmagania młodych projektantów i tych trochę już bardziej doświadczonych oraz to, jak szukają kluczy stylistycznych w przestrzeni. Jedni podchodzili do lodówki Bespoke z dużą odwagą czyniąc z niej figurę kompozycyjną we wnętrzu, a drudzy natomiast idealnie wtapiają ją w harmonijną i wysmakowaną przestrzeń. Tego typu przygoda projektowa uczy pokory, a tych którzy odnajdą idealną harmonię, uczy odwagi tak ważnej w kreowaniu ponadczasowych przestrzeni i niezapomnianych trendów. Była to edycja wyjątkowa, bo aż trzy etapowa. Zapoznaliśmy się z setkami prac, toczyliśmy dyskusje, a co najważniejsze jako Jury w sprawie Grand Prix byliśmy jednomyślni.” - mówi arch. Jan Sikora, przewodniczący Jury.
Laureaci konkursu
Nagrodę Grand Prix dla najlepszego projektu konkursu o wartości 10 000 PLN brutto i promocję projektu w mediach o wysokości 6 000 PLN brutto oraz Nagrodę główną w II etapie konkursu o wartości 3 000 PLN brutto zdobyła Małgorzata Niedzielska
Uzasadnienie Jury:
Przedstawioną pracę można podsumować trzema słowami: harmonia, kolor i styl. Delikatnie światło padające do przestrzeni z lewej strony ujawnia grę detalu a monumentalny stonowany granatowy pion skrywa w sobie lodówkę Samsung Bespoke. Jest ona totemem w tej przestrzeni, co wraz z innymi detalami odwołuje się do wpływów stylistycznych opartych o sztukę pierwotnych kultur i niepowtarzalnych artefaktów drewnianego rzemiosła. Przestrzeń kreowana jest przez atmosferę tajemniczości, co potęguje drewniany sufit oraz minimalistyczna betonowa posadzka. W przedstawionych kadrach nic nie jest przypadkowe, a zarazem nic nie jest oczywiste.
Zaprezentowane wnętrze łączy klasyczny urok połowy XX wieku z nowoczesnymi akcentami, tworząc ciepłą i zapraszającą atmosferę. Meble o prostych liniach, minimalistyczne detale oraz duże okna wpuszczające mnóstwo naturalnego światła, a to esencja stylu mid-century modern. Jednocześnie nagrodzony projekt wyróżnia się przemyślanym układem, który sprawia, że przestrzeń jest nie tylko piękna, ale także wygodna w codziennym użytkowaniu. To kompozycja w pełni perfekcyjna i ukształtowana przez świadomego i pewnego swoich decyzji twórcę.
Nagrodę główną w I etapie konkursu o wartości 3 000 PLN brutto Jury przyznało Katarzynie Milewskiej.
Uzasadnienie Jury:
Projekt kuchni charakteryzuje się harmonią oraz dbałością o szczegóły. Duża ilość drewna łączy się z minimalistycznym charakterem wnętrza, wprowadzając przytulność i spokój, typowe dla stylu japandi. Subtelność projektu przejawia się w delikatnych, lecz wyrazistych detalach oraz przemyślanej kompozycji. Dodatkowo, zastosowanie luksferów zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza i dodaje mu unikalnego, artystycznego charakteru. Nowoczesna lodówka Samsung Bespoke idealnie wpisuje się w ten projekt. Całość stanowi doskonały przykład integracji estetyki i technologii.
Nagrodę główną w III etapie konkursu o wartości 3 000 PLN brutto zdobyła Iwona Kościółek.
Uzasadnienie Jury:
Styl modern organic okazał się wyzwaniem dla uczestników konkursu. Jednak wśród nadesłanych prac Jury znalazło taką, która idealnie odwzorowuje założenia konkursowe. Projektantce udało się wykreować kojącą przestrzeń, w której prym wiodą światło, naturalne materiały i zieleń. Na uwagę zasługuje zgodna gama kolorystyczna utrzymana w ciepłych odcieniach i przynosząca tak potrzebny nam spokój. Wnętrze jest klarowne, choć w architekturze pomieszczenia nie zabrakło ciekawych rozwiązań. Zdaniem Jury w tym miejscu odnajdzie się każdy, kto potrzebuje wyciszenia, nie tylko wielbiciel stylu modern organic.
Organizator przewidział nagrodę specjalną w postaci sesji zdjęciowej w wykonaniu fotografa Yassena Hristova o wartości 5 000 PLN brutto. Jury przyznało to wyróżnienie Martynie Jaworskiej.
Uzasadnienie Jury:
Projekt, choć utrzymany w harmonijnej kolorystyce, wyróżnia oryginalny i różnorodny dobór materiałów wykończeniowych oraz mebli. Uwagę przyciąga dzięki ciekawej kompozycji matowych, półmatowych oraz błyszczących faktur. Drewniane powierzchnie zestawione w kontraście z kafelkami oraz welurem, budują przestrzeń przyjazną i dobrze skomponowaną.
Serdecznie gratulujemy laureatom!
Patronat medialny: Elle Decoration, Magazif, WhiteMAD, Czas na Wnętrze, Label Magazine, Designteka.pl, OKK! design
Więcej informacji o konkursie: https://projektujzbespoke.pl/

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Łóżka kontynentalne - przegląd najpopularniejszych modeli

Proste przyjemności na zimowe wieczory
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.