Komunikaty PR

Znamy zwycięzców konkursu Wnętrze Roku SAW!

2020-03-03  |  12:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Po blisko dziewięciu miesiącach od ogłoszenia konkursu Wnętrze Roku, zainicjowanego przez Stowarzyszenie Architektów Wnętrz, poznaliśmy najciekawsze i najbardziej ambitne wnętrza mieszkalne oraz komercyjne rodzimej sceny projektowej. Uroczystość wręczenia nagród miała miejsce 28 lutego w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Na Gali pojawiło się blisko trzystu gości: wybitnych architektów, przedstawicieli mediów, partnerów wydarzenia i sympatyków SAW.

Pierwszy niezależny konkurs dedykowany architektom wnętrz od samego początku wzbudzał ogromne zainteresowanie branży. Niezależna inicjatywa, gwarantująca obiektywny wybór laureatów, bez uwzględniania w ocenie projektu zastosowania wybranych wcześniej marek i produktów, przyniosła rekordową liczbę zgłoszonych prac. W konkursie wzięło udział ponad dwieście pracowni architektonicznych!

Jury Wnętrze Roku 2019 w składzie: Szymon Brodziak, Bazyli Krasulak, Katarzyna Kuo-Stolarska, Bibianna Stein-Ostaszewska oraz Anna Wojczyńska, obradujące pod przewodnictwem Roberta Majkuta, stanęło przed naprawdę trudną decyzją. Po naradach grono ekspertów zdecydowało się wybrać z ponad 200 nadesłanych projektów 20 prac finałowych, a z nich po trzy nagrody w kategoriach: wnętrze prywatne oraz wnętrze publiczne a także dwa równorzędne wyróżnienia.

Zaproszeni na uroczystą Galę goście wysłuchali podsumowujących inicjatywę i wyniki konkursu przemówień członków zarządu SAW – prowadzącego galę Rolanda Stańczyka, Jacka Tryca - komisarza konkursu i Pawła Sokoła – prezesa SAW. „To dla nas bardzo ważny dzień, który otwiera nowy rozdział w historii polskiej architektury wnętrz (…)” – podkreślił prezes w swoim przemówieniuPrzedstawiciele jury przybliżyli idee całego przedsięwzięcia oraz zasady, którymi kierowali się podczas wyłaniania zwycięzców. Ważnymi kryteriami były zastosowanie oryginalnego designu oraz innowacyjność rozwiązań. Krótką prelekcję wygłosił również Michał Ptak – dyrektor marketingu marki Samsung, mecenasa Gali.

Zwieńczeniem Gali było podsumowanie Konkursu Wnętrze Roku, prezentacja zwycięskich projektów oraz wręczenie nagród projektantom. Tę część poprowadził przewodniczący jury – Robert Majkut. Wszystkie wyróżnione prace konkursowe zaskoczyły organizatorów swoją kreatywnością, różnorodnością oraz przemyślaną koncepcją. Nagrodzone projekty wyłamywały się z kryterium czysto funkcjonalnego, prezentując bardzo wysoki poziom i wyjątkową wyrazistość wizualną.

W kategorii Wnętrze Prywatne zwyciężyli Adam Zwierzyński i Anna Porębska z pracowni MUS Architekci. Drugie miejsce zajęła Magda Smolanka z My Space. Trzecia nagroda powędrowała w ręce Katarzyny Widawskiej z Widawscy Studio Architektury.

W kategorii Wnętrze Publiczne zwyciężył Bartosz Haduch z NArchitekTURA. Drugie i trzecie miejsce zajęły projekty Agnieszki Trebendy-Toczydłowskiej oraz Krzysztofa Toczydłowskiego z TTA STUDIO. Wyróżnienia w kategorii Wnętrze Publiczne przyznano Marcinowi Kolanusowi i Józefowi Franczokowi z PORT pracownia i studio architektury oraz Marcie Koniczuk, reprezentującej Pracownię Architektury Wnętrz Marta Koniczuk. Łączna pula nagród w konkursie przekroczyła 100 000 PLN.

Mecenasem Konkursu Wnętrze Roku SAW była firma Profim.

Partnerzy konkursu: Cosentino, Mesmetric, ABB, Barlinek, Vibia, Gessi, Duravit, Novellini, Forbo Flooring, Marra Design.

Partnerami wspierającymi: Homebook, Warsaw Home

Główny patronat medialny objęły magazyny Elle oraz Elle Decoration

Patronami medialnymi wydarzenia były magazyny ARCHITEKTURA, ARCH, Architektura&Biznes, Czas na Wnętrze, Dobre Wnętrze, LABEL, Design Alive, Point of Design, Weranda, portale WhiteMAD, Archimania.pl, Archinea.pl, Designteka.pl, Exspace.pl, Infoarchitekta.pl, Magazif.com oraz agencja PR OKK!

Partnerami merytorycznymi wydarzenia został SARP oraz ASP Warszawa.

Partnerzy Gali:

Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydział Architektury Wnętrz ASP, Chroma, Miele, GROHE, Cosentino, Profim, Bora, Hoder, Vitra, Spectra Lighting, Forestile, Mielżyński

Dodatkowe informacje: www.saw.org.pl i www.okkpr.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:15

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.