#ZostańWDomu, czyli jak być rodzicem w czasach pracy zdalnej?
Samsung rozpoczął publikowanie porad i przemyśleń ekspertów, dotyczących pracy zdalnej, edukacji online oraz planowania domowych aktywności. W cyklu artykułów eksperci edukacyjni starają się udzielić wsparcia rodzicom, zwracając uwagę na to, jak dbać o cyfrowy dobrostan.
- Samsung rozpoczął publikację cyklu artykułów eksperckich, dotyczących godzenia domowych obowiązków, przy jednoczesnym zachowaniu zdrowych nawyków cyfrowych.
- Artykuły przygotowywane są m.in. przez ekspertów od edukacji cyfrowej, psychologów i trenerów edukacyjnych.
- Rodzice i nauczyciele mogą także wziąć udział w inspirujących webinariach, a informacje na temat znajdują się na profilu Samsung CyfrOFFy Kontakt.
Godzenie pracy zdalnej z obowiązkami domowymi i edukacją zdalną dzieci, to szczególne wyzwanie, z którym stara się sobie poradzić wiele rodziców. Ponadto to czas, w którym dziecko może obserwować rodzica w ciągłym kontakcie z technologią – z laptopem na kolanach czy ze smartfonem w dłoni. Prawdopodobnie wielu rodziców boryka się z zagadnieniem, jak w tym czasie skutecznie komunikować się z dzieckiem i w jaki sposób wytłumaczyć mu, w jakim celu korzystamy z urządzeń elektronicznych. Do tego dochodzi jeszcze kwestia wparcia swoich pociech w edukacji zdalnej oraz wymyślanie rozwijających zabaw i atrakcji, przy utrzymaniu równowagi aktywności online i offline. Jak zachować w tym wszystkim zdrowy rozsądek? W celu udzielenia wsparcia rodzicom, Samsung zaangażował ekspertów, którzy dzielą swoimi poradami i przemyśleniami, dotyczącymi radzenia sobie z tą niecodzienną sytuacją, przy jednoczesnym zachowaniu cyfrowego dobrostanu.
Artykuły przygotowywane są przez wybitnych ekspertów zajmujących się edukacją cyfrową, takich jak Joanna Apanasewicz – członkini grupy Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy Mini, Krzysztof Jaworski – trener edukacyjny i laureat konkursu Innowacyjny Nauczyciel 2013 czy Agnieszka Chomicka-Bosy – trenerka edukacyjna w Centralnym Domu Technologii.
Dotychczas w ramach cyklu ukazały się następujące teksty:
- Rodzinny planer. Jak zaplanować rodzinne aktywności za pomocą narzędzi online o offline?
- Gry i zabawy bez technologii. Jak wykorzystać to co, co mamy w domu do twórczej i rozwijającej zabawy?
- Rodzinne główkowanie. Gry i zabawy rozwijające mózg
- O uważności w rodzinie
- Mój dobrostan, twój dobrostan, nasz dobrostan, czyli jak nie zwariować z rodziną w domu
- Dom jak warsztat, czyli zabawmy się w projektantów i konstruktorów
- Złap oddech! Ćwiczenia relaksacyjne z oddechem w roli głównej
W planach są już kolejne publikacje dotyczące m.in. tego, jak zadbać o swoje ciało i ducha w domowym zaciszu, jak zrobić wyjątkową kartkę świąteczną czy też jakie interesujące aplikacje można bez obaw polecić swoim dzieciom. Nie zapominając w tym czasie o działaniach na rzecz środowiska, eksperci z Centrum UNEP/GRID-Warszawa przygotowują także artykuł pt. „Dbam o środowisko – na zdrowie!”. Oprócz tego można wziąć udział także w inspirujących webinariach, dotyczących sposobów na spędzanie czasu w domu czy tematów, które pozwolą na chwilę oderwać się od rzeczywistości – np. o wyprawach w najwyższe góry świata. Informacje o webinariach znajdują się na profilu Samsung Cyfroffy Kontakt.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.