Komunikaty PR

Zrównoważone rybołówstwo istnieje. Trzeba tylko podejść do niego mądrze

2021-09-28  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Quiam
Od kuchni

Chodakowska 12
03-826 Warszawa
ewa.quiam|odkuchni.co| |ewa.quiam|odkuchni.co
+48 796 994 736
https://www.odkuchni.co/

Coraz więcej firm w Polsce, które sprzedają ryby i owoce morza, stosuje się do wskazówek ekologów. 

Jak podaje WWF, zrównoważone rybołówstwo to takie, które ani nie zagraża stabilności samej poławianej populacji ryb, ani nie wpływa znacząco negatywnie na inne elementy ekosystemu morskiego. Coraz więcej firm w Polsce, które sprzedają ryby i owoce morza, stosuje się do wskazówek ekologów. 

 

W biznesie opartym na połowach ryb i owoców można można postępować mądrze. Jeśli rybołówstwo będzie zrównoważone, nie zachwieje obecności w wodach gatunków, które zagrożone są wyginięciem. Samo spożywanie takich odmian dla korzyści człowieka, jest nie tylko nieetyczne, ale eliminuje z wód stworzenia, które przez lata ludzie poławiali, nie zważając na konsekwencje. Stada chronionych ryb zamieniają się w niewielkie grupy, które rokrocznie zmniejszają swoją liczebność. Ekolodzy od lat apelują, że Bałtyk jest przełowiony, a ryby w nim żyjące nie mają możliwości rozmnażania się, ponieważ ludzie od pokoleń łowią na potęgę.

 

Filozofia zero waste w rybołówstwie

Jak podaje Euractiv.pl, Polska jest w czołówce krajów Unii Europejskiej pod względem marnowania żywności. Według szacunków w naszym kraju marnuje się rocznie prawie 5 mln ton żywności. Kupujemy więcej niż potrzebujemy, a w rezultacie - w duchu konsumpcjonizmu wyrzucamy jedzenie do kosza. To samo dotyczy dyskontów i sklepów wielkopowierzchniowych, które niesprzedane produkty wyrzucają. Podobnie dzieje się z mięsem z ubojni zwierząt, a także z rybami z połowów, które nie zostały sprzedane w portach. 

Coraz więcej firm bierze jednak pod uwagę marnowanie dóbr żywieniowych i wprowadza do swojej działalności zrównoważone rozwiązania, np. w rybołówstwie.

 

Marka Portside, która oferuje dostawę świeżych ryb i owoców morza z portów do domów klientów, bazuje na trzech filarach idei swojego biznesu. Zdaniem twórców sklepu internetowego z tymi produktami, dziś zrównoważone rybołówstwo to przyszłość odpowiedzialnych przedsiębiorców.

“W duchu filozofii zero waste, połowy odbywają się u nas dopiero po preorderach, czyli po złożeniu zamówienia przez klienta. Oznacza to, że łowione jest to, co zostało już zamówione. Wówczas zyskujemy: skrócenie procesu logistycznego, gwarancję świeżego produktu, a żadne produkty nie marnują się w portach. Poza tym w ofercie nie ma ryb, które są gatunkami zagrożonymi, oraz co istotne, połowy nie są realizowane na przełowionym Morzu Bałtyckim. Tworząc markę, słuchamy zarówno wytycznych ekologów, jak i odpowiadamy na potrzeby naszych klientów, którym dostarczamy produkty najwyższej jakości.” - mówi Tomasz Woźniak, COO Portside.

 

Co ciekawe, marka Portside oferuje produkty, które nie są mrożone, a w ciągu zaledwie kilku dni od połowu, dostarczane są z portów rybackich pod drzwi klientów. Przesyłka jest dostarczana w bezpiecznym pojemniku termicznym z wkładami chłodzącymi na terenie całej Polski. Tak dostarczone produkty można od razu przygotować i cieszyć się smakiem świeżych ryb i owoców morza w swoim domu. 

 

O Portside

Portside.pl to miejsce, które zrodziło się z pasji i miłości do zdrowego i pysznego jedzenia. To miejsce, gdzie sympatia do ryb i owoców morza widoczna jest w każdym kęsie. To miejsce, gdzie głównym założeniem jest świeżość oraz gdzie jakość mówi sama za siebie. Wykreowali je pasjonaci zdrowego stylu życia, przyjaciele, wizjonerzy, którzy postanowili podzielić się swoją filozofią życia ze światem. Filozofią miłości i pasji do dobrego produktu, do prostego, a zarazem wykwintnego dania, które można stworzyć samodzielnie we własnej kuchni, nie będąc przy tym profesjonalnym kucharzem. Wszystko dlatego, że bazą każdego dobrego dania jest wyjątkowej jakości produkt, którym marka chce dzielić się z ludźmi. Fundamentem marki jest właśnie doświadczenie i wiedza.

Jeden z założycieli od 4 lat prowadzi jedną z najlepszych restauracji z rybami i owocami morza w Polsce, którą cenią wielbiciele morskich przysmaków, a fanów tego miejsca znajdziemy w najdalszych zakątkach świata. Drugi zaś, od 8 lat dostarcza przysmaki ze wszystkich mórz i oceanów do najlepszych restauracji w Polsce. Trzeci buduje spółki technologiczne w szczególności w branży FoodTech. O swoich podróżach  i przygodach związanych z poszukiwaniem najlepszych rarytasów mogliby napisać niejedną książkę, a ich wiedza na temat rynku, produktu i źródeł połowu pozwala na zdobycie zaufania koneserów najlepszych smaków.  

 

Kontakt dla mediów: odkuchni.co

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Od kuchni
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Pizza Hut wprowadza cyfrowe rozwiązania dla miłośników pizzy w Polsce Biuro prasowe
2024-10-01 | 11:20

Pizza Hut wprowadza cyfrowe rozwiązania dla miłośników pizzy w Polsce

Pizza Hut Polska wprowadza cyfrowe innowacje, które odmienią doświadczenia klientów. Rozmaite technologie, takie jak kody QR pozwalające składać zamówienia online do
Żywienie PFHBiPM podsumowuje projekt
2024-09-30 | 14:00

PFHBiPM podsumowuje projekt

PFHBiPM od niemal 30 lat wspiera hodowców w ich codziennej pracy, realizując szereg przedsięwzięć, których celem jest promocja konsumpcji mleka. Z końcem 2021 roku
Żywienie Jak wołowina z USA zmieniała rynek kulinarny nad Wisłą
2024-09-27 | 18:00

Jak wołowina z USA zmieniała rynek kulinarny nad Wisłą

Budowanie rynku wołowiny premium w Polsce to proces, który rozpoczął się niemal dwie dekady temu, kiedy steki były jeszcze egzotycznym rarytasem. Obecnie Polacy coraz chętniej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Margaret: Wymowa języka francuskiego jest dla mnie bardzo wymagająca. Teraz znowu zaśpiewam w tym języku i mam nadzieję, że pójdzie mi lepiej

Wokalistka już po raz drugi w swojej karierze została zaproszona do udziału w show French Touch. Pięć lat temu na scenie towarzyszył jej Willy William i w duecie zaśpiewali utwór „Ego”. Margaret zaznacza, że nie było to łatwe zadanie, bo po prostu nie zna języka francuskiego. I do tej pory w tej kwestii nic się nie zmieniło, bo choć podoba jej się brzmienie tego języka i lubi słuchać Francuzów, to jej samej dużą trudność sprawia wymowa poszczególnych słów. Dlatego też i tym razem liczy na wyrozumiałość artysty, z którym będzie współpracować.

Media

Monika Mrozowska: Wcieliłam się w rolę prowadzącej formatu youtubowo-instagramowego. Testuję menu w restauracjach i rozmawiam z ciekawymi gośćmi

W rozmowie z agencją Newseria Lifestyle aktorka zdradza, że zawodowo jest teraz mocno zaangażowana w dwa projekty. Pracuje nad kolekcją bielizny dla znanej marki i nad kanałem wideo, w którym będzie testowała menu w różnych warszawskich restauracjach i rozmawiała z ciekawymi gośćmi. Przed wakacjami Monika Mrozowska zaskoczyła też diametralną zmianą fryzury, ale jak podkreśla – ta metamorfoza nie była wyrazem ekstrawagancji, nie chodziło też o charakteryzację do nowej roli.

Transport

Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki

Naukowcy z Australii sprawdzili, w jakim stopniu turystyka wpływa na naszą kondycję oraz jaki ma wpływ na ciało i psychikę. Wykorzystali do tego teorię stosowaną do tej pory w fizyce. Wnioski nie są jednoznaczne. Podróżowanie sprzyja poprawie zdrowia, pozytywnie oddziałując na najważniejsze układy w organizmie, i opóźnia proces starzenia, ale wyjazdy mogą mieć też negatywne konsekwencje, w postaci np. większego narażenia na choroby zakaźne, wypadki czy przemoc.