Zwycięzcy konkursu Paradyż Designers na 62. edycji Salone del Mobile Milano
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Tegoroczne wiosenne spotkanie z designem właśnie dobiegło końca. 62. edycja Salone del Mobile Milano była pod wieloma względami rekordowa. Wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 360 tys. uczestników, po raz kolejny stało się pomostem do dialogu między markami, artystami i architektami, akcentując niezachwianą pozycję Mediolanu jako miasta otwartego na design i kulturę. Była to jedna z najbardziej bezprecedensowych edycji, podczas której w przestrzeni Rho Fiera pojawiła się duża liczba międzynarodowych gości ze wszystkich kontynentów. Wśród uczestników nie zabrakło także zwycięzców międzynarodowego konkursu Paradyż Designers, którzy przyjechali tu na specjalne zaproszenie Ceramiki Paradyż.
W poszukiwaniu inspiracji
21 kwietnia zakończyła się kolejna edycja najważniejszego i szeroko komentowanego wydarzenia poświęconego designowi. Projektanci wnętrz, architekci, właściciele galerii, kuratorzy, artyści i marki zachęcały do przemierzania miasta i przestrzeni targowych Salone del Mobile w poszukiwaniu inspiracji i nowych idei. W tym roku wiele wciągających instalacji i debiutów produktowych wymagało od uczestników spowolnienia, zatrzymania się i rozważenia skali wielkości lub subtelności, jakie się przed nimi kryły. Od targów Salone del Mobile i Alcova po galerie Nilufar Lancetti i Rossana Orlandi – skala wydarzeń wprawiła odwiedzających w ekstatyczny nastrój.
W tym doborowym towarzystwie nie mogło zabraknąć Ceramiki Paradyż. Marka zaprosiła do Mediolanu laureatów trzeciej edycji konkursu Paradyż Designers, których wyłoniło wybitne międzynarodowe Jury m.in. Jürgen Mayer H. (przewodniczący Jury), David Basulto, Didier F. Faustino, Agnieszka Kalinowska- Sołtys, Oskar Zięta, Przemo Łukasik czy Magdalena Federowicz- Boule. Finaliści (m.in. architektki Marta Żebrowska-Wojczuk i Weronika Król z MOW.design studio, Agata Gała z Blank studio a także studenci Piotr Hańderek oraz Szczepan Zalewski) spotkali się w Mediolanie, by dzielić się doświadczeniami i odkrywać nowe inspiracje. Nad wydarzeniem czuwał kurator merytoryczny konkursu Marcin Szczelina, krytyk architektury, założyciel Architecture Snob.
Podróż w świat designu z Giovanną Castiglioni
Jednym z pierwszych przystanków mediolańskiej podróży była retrospektywna wystawa Allesandro Mendini’ego. W przestrzeni Cubo Triennale zaproszeni przez Ceramikę Paradyż goście podziwiali ponad 400 prac o różnych formatach, materiałach i tematyce, pochodzących z kolekcji prywatnych i publicznych, w tym archiwum Alessandro Mendiniego, Fondation Cartier, Triennale Milano, Groninger Museum, czy Vitra Design Museum. Tytuł wystawy „Lo sono un drago” („Jestem smokiem”) nawiązywał do jednego z najbardziej emblematycznych autoportretów Alessandro Mendiniego, podkreślając złożoność tej postaci w świecie międzynarodowego designu, architektury i sztuki.
Następnie laureaci konkursu udali się na warsztaty z Giovanną Castiglioni. Córka wybitnego projektanta Achille Castiglioni, zaoferowała polskim gościom wyjątkową perspektywę, przez którą można było spojrzeć na twórczość jej ojca. Zagłębiła się w filozofię, kierującą jego procesem twórczym, podkreślając swą wiarę w siłę obserwacji, piękno prostoty i znaczenie funkcjonalności.
Kreatywne inspiracje
Spacer po włoskich showroomach meblowych z profesor architektury Marią Victorią, był dla zwycięzców Paradyż Designers niezwykłym doświadczeniem, pozwalającym odkryć najnowsze trendy w świecie designu. Odwiedzając przestrzenie wystawowe, architekci i młodzi adepci sztuki projektowej podziwiali nie tylko nowe kolekcje mebli i akcesoriów, ale także eksperymentalne instalacje artystyczne oraz prezentacje projektów, przekraczające granice tradycyjnego wzornictwa. Spacerując po mieście, zagłębiali się w historię i kulturę Mediolanu, odkrywając architektoniczne perły, stanowiące integralną część miasta.
Na terenie Rho Fiera, siedziby Salone del Mobile, Ceramika Paradyż zaprosiła laureatów do obejrzenia instalacji „A Thinking Room”, uznanego reżysera Davida Lynch’a. Lynch, który spędził lata jako hobbysta stolarski – w każdym z dwóch bliźniaczych pokoi umieścił geometryczne drewniane krzesło, otoczone falami niebieskiego aksamitu. Krzesła te stały się relaksującymi, a jednocześnie aktywnymi miejscami do myślenia i pisania, w których uczestnicy mogli „zadomowić” się i odpocząć od targowego zgiełku.
Rozległy program, przygotowany przez Ceramikę Paradyż, nie tylko dał zwycięzcom konkursu Paradyż Designers możliwość doświadczenia ekscytujących projektów z całego świata, ale zapewnił także wgląd w najbardziej intrygujące budynki miasta oraz stoiska najwybitniejszych światowych twórców. Laureaci mogli tu nawiązać cenne kontakty, wymieniać się pomysłami i czerpać inspirację od najlepszych, tworząc niezapomniane wspomnienia z najważniejszego wydarzenia w kalendarzach światowego designu.
Więcej na: https://www.paradyz.com/
![Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_614464961,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal
![KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją](/files/_uploaded/glownekonf_531130217,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją
![Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI](/files/_uploaded/glownekonf_865341287,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.