Mówi: | Agnieszka Hyży |
Funkcja: | dziennikarka |
Firma: | How2 |
Agnieszka Hyży: Branża eventowa mocno odczuła pandemię i pewnie długo będzie się odbudowywać. Organizatorzy nadal nie chcą brać odpowiedzialności za duże wydarzenia
Dziennikarka przyznaje, że pandemia koronawirusa znacząco osłabiła branżę eventową. Znaczna część społeczeństwa nadal boi się uczestniczyć w imprezach i wydarzeniach kulturalnych. Ludzie w obawie przed zarażeniem unikają tłumnych zgromadzeń. Ponadto izolacja pokazała im, że mogą spędzić czas inaczej niż dotychczas – na przykład odpoczywając na łonie natury. Agnieszka Hyży w ostatnich miesiącach skupiła się na pracy i udoskonalaniu wirtualnego wydawnictwa How2, którego jest prezesem.
Prezenterka zaznacza, że w trakcie kwarantanny intensywnie pracowała. Natłok zajęć spowodował, że nie miała czasu na nudę. Przyznaje, że realizacja wielu pomysłów jeszcze przed nią.
– Mam nadzieję, że wkrótce wrócę na plan programu telewizyjnego. Cały czas pracuję nad nowymi projektami, takimi jak How2. Poznaję ludzi, których staram się przekonywać do współpracy. Ponadto po lockdownie powoli zaczynają wracać eventy, więc w tym kierunku także będę działała w swojej firmie – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Agnieszka Hyży.
Chociaż większość obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa zostało już zniesionych, trudno mówić o całkowitym powrocie do normalności. Skutki przestoju są bowiem wciąż odczuwalne. Niektóre sektory gospodarki znacznie szybciej powróciły do regularnej aktywności, inne nadal nie mogą rozpocząć działania na skalę sprzed pandemii. Firmy zajmujące się organizowaniem imprez kulturalnych wciąż znajdują się w kryzysie. Dziennikarka zaznacza, że problem jest złożony.
– Z jednej strony następuje odmrożenie gospodarki i można już organizować imprezy, jednak z drugiej strach pozostał. Organizatorzy nie chcą brać odpowiedzialności za duże wydarzenia. Społeczeństwo także zmieniło swoje nawyki i niekoniecznie chce uczestniczyć w tłumnych imprezach. Do tego dochodzą także kwestie finansowe. Imprezy miejskie, koncerty, festiwale w dużej mierze uzależnione są od budżetów, które teraz znacznie się zmniejszyły albo w ogóle przestały istnieć – mówi.
Artyści także znajdują się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Nie mogą powrócić do swoich obowiązków, a w związku z tym nie otrzymują regularnego wynagrodzenia. Mąż dziennikarki – Grzegorz Hyży – jest muzykiem, dlatego problemy tej grupy zawodowej nie są jej obce.
– Branża eventowa i artystyczna mocno odczuła pandemię i pewnie długo będzie się odbudowywać. Myślę jednak, że produkty, które oferujemy w How2, oraz cały projekt pokażą, że działanie online ma bardzo duży potencjał. Może dostarczyć wiedzy i pomóc zmienić życie. Dzięki niemu odnajdziemy się na nowo w świecie, który z biegiem lat będzie coraz bardziej wirtualny – tłumaczy.
Agnieszka Hyży chciałaby, aby wydawnictwo cyfrowe How2 przyczyniło się do poprawy jakości treści internetowych. Obecnie portale informacyjne często stawiają na liczbę publikacji, nie zwracając uwagi na ich merytorykę. Taka sytuacja powoduje, że społeczeństwo nie ufa mediom. Dziennikarka chce to zmienić. Pokazać, że priorytetami powinny być rzetelność źródeł i profesjonalizm zaangażowanych osób.
– Chciałabym, żeby ta siła miała pozytywny wpływ na nasze życie. Niestety nowe technologie nie zawsze oddziałują pozytywnie, zwłaszcza na młode pokolenie. Jako mama chciałabym, żeby moje dziecko sięgało po dobre i sprawdzone treści w internecie – zwraca uwagę.
Czytaj także
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-10-29: David Gaboriaud: Według przewodnika Michelina poziom kulinarny polskich restauracji jest coraz wyższy. Polacy są w rozwoju gastronomii krok przed Francuzami
- 2024-09-23: Rząd chce większego udziału polskich firm budowlanych w projektach energetycznych. Ma to być element nowej ustawy offshorowej
- 2024-09-20: Mateusz Gessler: Gastronomia mocno się zmienia, bo i portfele naszych klientów się zmieniają. Widać, że zamawiają mniej
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
- 2024-08-19: Agnieszka Hyży: Marzyłam o programie porannym, choć myślałam, że ten projekt już się nie wydarzy. Mam nadzieję, że format „Halo tu Polsat” wprowadzi na rynek nową jakość
- 2024-08-22: Agnieszka Hyży: Maciek Dowbor i Piotr Gąsowski w pierwotnej wersji „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” stworzyli wyrazisty i ciekawy duet. Będzie ciężko z tym rywalizować
- 2024-08-27: Agnieszka Hyży: W nowym programie mamy bardzo doświadczonych prowadzących jak Kasia Cichopek i Maciek Kurzejewski. Będą dla nas absolutnie cenną skarbnicą wiedzy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Gwiazdy
J. Jelonek i O. Kubiak: Po ślubie za granicą w świetle polskiego prawa dalej będziemy niewidoczni. Walczymy o traktowanie na równi z parami heteroseksualnymi
W lipcu uczestnicy programu „Azja Express” ogłosili w mediach społecznościowych swoje zaręczyny. Jacek Jelonek i Oliwer Kubiak planują teraz ślub, ale jak podkreślają, nie brakuje sytuacji, w których wręcz zderzają się ze ścianą. Zależy im bowiem na odpowiednim uregulowaniu kwestii prawnych związanych z zawarciem małżeństwa, dziedziczeniem wspólnego majątku i uzyskiwaniu informacji o stanie zdrowia partnera. Mężczyźni zaznaczają, że ich historia jest nie tylko romantyczną opowieścią o miłości, ale także odzwierciedleniem wyzwań, z jakimi zmagają się osoby homoseksualne w Polsce.
Media
Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
Kultowy program „Must Be the Music” powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Jedyną osobą, która pozostała ze starego składu tego popularnego show, jest Maciej Rock. Prezenter cieszy się, że ten wartościowy projekt został reaktywowany, bo debiutowało w nim wiele gwiazd. Z kolei Dawid Kwiatkowski ma nadzieję, że sprawdzi się w roli jurora i nowa edycja też przyciągnie przed ekrany wielu widzów.
Teatr
Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
– Sukcesy Warszawskiej Opery Kameralnej to sukcesy całego zespołu. Każde ogniwo musi pracować na najwyższych obrotach i na najwyższym poziomie – podkreśla Alicja Węgorzewska. Dyrektor WOK wyjątkowo skutecznie działa na rzecz przywracania niezwykłych dzieł barokowych na scenę i zaprasza do współpracy nietuzinkowych artystów. W obliczu rosnącej dominacji sztucznej inteligencji i rewolucji technologicznej stara się udowodnić, że klasyka nie tylko przetrwała próbę czasu, ale i zyskała nową jakość. Efektem pracy wielu osób są nieprzeciętne produkcje, profesjonalnie zarejestrowane i odnoszące sukcesy na międzynarodowych konkursach.