Newsy

Akcesoria dla zwierząt wykonywane są już często na wymiar

2014-04-14  |  06:10
Dylematem właścicieli zwierząt jest nierzadko wybór pomiędzy zabawką, która będzie atrakcyjna wizualnie dla właściciela oraz taką, która spodoba się pupilowi. Coraz więcej akcesoriów dla zwierząt powstaje z myślą o dopasowaniu ich do nowoczesnych mieszkań. W projektach dominują stonowane kolory i praktyczne wzory.

W sezonie wiosennym chętniej wychodzimy na spacery. Wśród ubranek dla zwierząt dominują bluzy dresowe, kurtki przeciwdeszczowe oraz poncza. Nowością na rynku są poduszki-kołnierze ochronne. Choć brzmi to zabawnie, jednak jest to wbrew pozorom bardzo pożyteczne. Gdy zostawiamy naszego czworonoga samego w domu – mówię tu o małych rasach, jak chihuahua czy york – a na przykład chcemy go wypuścić na balkon, zakładamy mu taki kołnierz, żeby piesek czuł się bezpiecznie i nie wyleciał przez barierkę balkonu – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Szwogzlis z firmy Chloe's House, produkującej akcesoria dla zwierząt.

Przy wyborze legowiska dla zwierzęcia należy zwrócić uwagę na to, czy jest ono wykonane z materiałów dobrej jakości oraz czy czworonogowi będzie w nim wygodnie. Posłanie powinno mieć również zdejmowany pokrowiec, by można było je z łatwością wyczyścić. Coraz większą popularnością cieszą się legowiska wypełnione silikonowymi kulkami, które dopasowują się do ciała zwierzęcia, zapewniając mu komfort. Rozwiązaniem problemu z doborem właściwego posłania dla psa lub kota może być zamówienie takiego gadżetu na wymiar.

Legowiska powinny być wykonane z materiałów, które są wysokiej jakości, które są wygodne i łatwe w czyszczeniu. Legowiska powinny mieć także zdejmowany pokrowiec, by móc z łatwością je wyprać  – dodaje Anna Szwogzlis.

Bardziej ekstrawaganccy właściciele mogą z łatwością znaleźć dla swojego czworonoga również odświętne gadżety, jak na przykład muszki lub spinki, które nie przeszkadzają zwierzakowi, a dodają mu odrobiny elegancji podczas rodzinnych uroczystości.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.