Newsy

Anja Rubik: Mam trochę więcej czasu i mogę go zainwestować w rzeczy, w które mocno wierzę

2018-11-23  |  06:18

Modelka podkreśla, że przeszła już przez każdy etap w swojej karierze i ma na swoim koncie setki prestiżowych pokazów mody, kampanii reklamowych i sesji zdjęciowych. Teraz jest w takim momencie kariery, że może nieco zwolnić i czasem zrezygnować z projektów z branży modowej na rzecz innych działań. Coraz częściej angażuje się bowiem w walkę o prawa kobiet i propagowanie edukacji seksualnej wśród młodzieży.

Anja Rubik należy do światowej czołówki modelek. Jej zdjęcia były na okładkach magazynów w wielu krajach. Gwiazda ma wysoką pozycję na rynku, dlatego wciąż podpisuje intratne kontrakty reklamowe.

– Obecnie jestem w czterech największych kampaniach modowych. Faktycznie jestem w takim momencie swojej kariery, że nie wypada mi wszystkiego robić, już bardziej selekcjonuję te prace. Jeżeli chodzi o pokazy mody, to robię jeden pokaz w jednym mieście zamiast osiemdziesięciu – mówi agencji Newseria Anja Rubik.

Modelka nie ukrywa, że chce również spełniać się na innych płaszczyznach. Przede wszystkim walczy o prawa kobiet: o prawo do aborcji, dostępu do pigułki dzień po czy  dofinansowania in vitro oraz badań prenatalnych najnowszej generacji. Modelka twierdzi, że kobiety są spychane w kąt, nie mogą decydować same za siebie i nikt nie chce słuchać, co mają do powiedzenia. Zamierza więc zrobić wszystko, by zmienić mentalność i stereotypy.

– Mam trochę tego czasu więcej i mogę zainwestować go w rzeczy, w które mocno wierzę. Wydaje mi się, że jest to odpowiedni czas. Czuję pewną odpowiedzialność, żeby w jakiś sposób podziękować losowi za to, że mnie się udało – mówi Anja Rubik.

W zeszłym roku  Anja Rubik wystartowała z kampanią #sexedpl, ale na tym nie poprzestała. We wrześniu zorganizowała w Warszawie specjalne warsztaty, wykłady i pokazy filmowe, mające na celu uświadamianie w kwestiach seksualnych, dla wielu nastolatków wciąż będących tematem tabu. Na półki księgarń trafiła również książka „#sexedpl”, w której modelka rozmawia z ekspertami o dojrzewaniu i życiu seksualnym, zadając pytania, które wielu osobom mogą wydać się odważne, ale uzyskanie na nie odpowiedzi jest niezwykle pożądane.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.