Newsy

Anja Rubik: Mam trochę więcej czasu i mogę go zainwestować w rzeczy, w które mocno wierzę

2018-11-23  |  06:18

Modelka podkreśla, że przeszła już przez każdy etap w swojej karierze i ma na swoim koncie setki prestiżowych pokazów mody, kampanii reklamowych i sesji zdjęciowych. Teraz jest w takim momencie kariery, że może nieco zwolnić i czasem zrezygnować z projektów z branży modowej na rzecz innych działań. Coraz częściej angażuje się bowiem w walkę o prawa kobiet i propagowanie edukacji seksualnej wśród młodzieży.

Anja Rubik należy do światowej czołówki modelek. Jej zdjęcia były na okładkach magazynów w wielu krajach. Gwiazda ma wysoką pozycję na rynku, dlatego wciąż podpisuje intratne kontrakty reklamowe.

– Obecnie jestem w czterech największych kampaniach modowych. Faktycznie jestem w takim momencie swojej kariery, że nie wypada mi wszystkiego robić, już bardziej selekcjonuję te prace. Jeżeli chodzi o pokazy mody, to robię jeden pokaz w jednym mieście zamiast osiemdziesięciu – mówi agencji Newseria Anja Rubik.

Modelka nie ukrywa, że chce również spełniać się na innych płaszczyznach. Przede wszystkim walczy o prawa kobiet: o prawo do aborcji, dostępu do pigułki dzień po czy  dofinansowania in vitro oraz badań prenatalnych najnowszej generacji. Modelka twierdzi, że kobiety są spychane w kąt, nie mogą decydować same za siebie i nikt nie chce słuchać, co mają do powiedzenia. Zamierza więc zrobić wszystko, by zmienić mentalność i stereotypy.

– Mam trochę tego czasu więcej i mogę zainwestować go w rzeczy, w które mocno wierzę. Wydaje mi się, że jest to odpowiedni czas. Czuję pewną odpowiedzialność, żeby w jakiś sposób podziękować losowi za to, że mnie się udało – mówi Anja Rubik.

W zeszłym roku  Anja Rubik wystartowała z kampanią #sexedpl, ale na tym nie poprzestała. We wrześniu zorganizowała w Warszawie specjalne warsztaty, wykłady i pokazy filmowe, mające na celu uświadamianie w kwestiach seksualnych, dla wielu nastolatków wciąż będących tematem tabu. Na półki księgarń trafiła również książka „#sexedpl”, w której modelka rozmawia z ekspertami o dojrzewaniu i życiu seksualnym, zadając pytania, które wielu osobom mogą wydać się odważne, ale uzyskanie na nie odpowiedzi jest niezwykle pożądane.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.