Mówi: | Anna Popek |
Funkcja: | dziennikarka |
Anna Popek Kobietą Sukcesu Śląska
Międzynarodowe Forum Kobiet przyznało Annie Popek tytuł Kobiety Sukcesu Śląska 2013 roku za osiągnięcia ponadregionalne. W tym roku nagrodę wręczono po raz drugi. Kandydatki do tytułu Kobiety Sukcesu zgłoszone zostały przez lokalne media, samorządy i regionalne organizacje społeczne. Spośród nich wybrana została Złota Dziesiątka – dziesięć kobiet, które szczególnie przyczyniły się do rozwoju i promocji Śląska.
– To były panie zajmujące się działalnością charytatywną albo organizujące fantastycznie życie lokalnych społeczności. Są to więc fajne babki, które działają z werwą, z klasą, a potrafią przy tym zachować normalność, kobiecość i mieć też udane życie rodzinne – opowiada Anna Popek agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Dziennikarka uważa, że to właśnie doborowe towarzystwo tak wyjątkowych kobiet sprawia, że nagroda ta ma dla niej tak szczególne znaczenie.
– Urodziłam się w Bytomiu, wychowałam się na Śląsku i mam szczególną estymę do ludzi stamtąd, a do kobiet zwłaszcza. To są takie baby, które są pracowite, ale nie są pracoholiczkami, które są rzeczowe, ale potrafią być serdeczne, które są gospodarne, a nie są skąpe. Więc mają sumę zalet, których myślę, że trudno szukać w takim stężeniu gdzie indziej – mówi Anna Popek.
Międzynarodowe Forum Kobiet przyznaje nagrody także mężczyznom. Statuetki „Duża Buźka” trafiają do panów, którzy odznaczają się pasją życia, odwagą i konsekwencją w realizacji planów oraz angażują się w działalność społeczną. W 2013 roku laureatem nagrody został Jerzy Buzek.
Anna Popek otrzymała także medal Dziedzictwa Kresów Wschodnich za działalność na rzecz promocji kultury Kresów Wschodnich.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.