Mówi: | Tomasz Zywer |
Funkcja: | bloger |
Firma: | GoMobi.pl |
Aplikacje mobilne ułatwiają podróżowanie
– Najważniejszą przewagą urządzeń mobilnych nad komputerem stacjonarnym jest dostęp do informacji w tym czasie i miejscu, w którym ich potrzebujemy. To właśnie dlatego nowe technologie i podróżnicy tak dobrze ze sobą współgrają. Aplikacje na smartfony używane są zarówno przez turystów, jak i mieszkańców miast – ocenia Tomasz Zywer, bloger z GoMobi.pl.
Ekspert dodaje, że na rynku jest dostępnych tak dużo nowoczesnych narzędzi, że turyście tak naprawdę klasyczny papierowy przewodnik nie jest już potrzebny.
– Nowoczesne narzędzia służą do geolokalizacji i posługujemy się nimi jak mapą. Są także narzędzia działające jak serwisy społecznościowe. Te aplikacje powiązane są z naszymi znajomymi i osobami, których chcemy poznać. Dzięki nim wymieniamy się doświadczeniami z innymi użytkownikami. Oprócz tych kategorii, istnieją także rozwiązania mobilne korzystające z możliwości telefonu – są to m.in. GPS oraz informacje turystyczne – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Tomasz Zywer.
Turystów, którzy korzystają w powyższych nowinek można podzielić na kilka grup.
– Jedni wykorzystują możliwość nagrywania swoich tras turystycznych. Drudzy korzystają z aplikacji, aby dowiedzieć się o najciekawszych propozycjach i ofertach handlowych. Nawet tych nie do końca związanych z podróżowaniem. Inni chcą natomiast informacji tu i teraz, interesując się głównie wydarzeniami i spotkaniami kulturalnymi – tłumaczy bloger.
Największą zaletą multimedialnych przewodników jest to, że urządzenie, na którym korzystamy z danej aplikacji, mamy przy sobie cały czas i możemy skorzystać z niego w każdej chwili.
– Posiadanie telefonu umożliwiającego znalezienie nam informacji „tu i teraz” sprawia, że w możemy czuć się swobodniej. Nie jesteśmy związani informacjami podawanymi przez innych. Może je dowolnie wyszukiwać, a nawet być ich autorami. Urządzenia mobilne dają nam możliwość dowolnego kształtowania planu pobytu w danym miejscu. Jeżeli chcemy spędzić wieczór w restauracji możemy sprawdzić zdjęcia, opinie i ofertę większości lokali. Sami odnajdujemy i weryfikujemy te informacje – tłumaczy Tomasz Zywer,.
Z analiz przeprowadzonych przez firmę badawczą Nielsen, tylko w zeszłym roku aplikacji mobilnych dla turystów przybyło na światowym rynku aż o 116 procent.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.