Mówi: | Dorota Stasikowska-Woźniak |
Funkcja: | dyrektor Dress for Success Poland |
Firma: | współautorka książki „W sukience do sukcesu” |
Autorki książki „W sukience do sukcesu” zachęcają kobiety do zmian, które mogą zmienić życie na lepsze
„W sukience do sukcesu” to swoiste kompendium wiedzy zarówno dla tych kobiet, które już osiągnęły swoje życiowe cele, jak i tych niezdecydowanych, wciąż poszukujących swojej drogi prywatnej i zawodowej. Autorki książki podpowiadają, w którym kierunku się rozwijać, by osiągnąć satysfakcję, jak panować nad emocjami i jak dbać o siebie.
– W tej książce są zarówno rady dotyczące wizerunku, jak i te mówiące o tym, jak kierować swoją własną karierą, jak promować markę, co robić, żebyśmy same czuły się spełnione oraz jak doprowadzić do tego, żebyśmy czuły, że żyjemy w harmonii z samą sobą i ze światem, który jest wokół nas – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dorota Stasikowska-Woźniak, dyrektor Dress for Success Poland i współautorka książki „W sukience do sukcesu”.
Współautorka książki podkreśla, że kobiety odgrywają znaczącą rolę w życiu społecznym i politycznym. Zajmują prestiżowe stanowiska, z powodzeniem prowadzą własne firmy, a zawodowe obowiązki umiejętnie łączą z prowadzeniem domu i wychowywaniem dzieci.
– Świat kobiet zmienia się w ostatnich latach bardzo mocno i myślę, że my te zmiany dostrzegamy. Kobiety są coraz mocniejsze. Dlatego powinnyśmy myśleć o swojej sile, o tym, że jesteśmy świetne, że potrafimy i nie dopuszczać do siebie myśli o tym, że nie damy rady, bo my naprawdę doskonale sobie radzimy. Jesteśmy mądre, piękne, wykształcone i potrafimy odnaleźć się w każdej sytuacji – tłumaczy Dorota Stasikowska-Woźniak.
Autorka książki wyjaśnia, że sukces nie ma jednej twarzy. Jej zdaniem kobietą sukces może być zarówno osoba gruntowanie wykształcona, która wysoko stawia poprzeczkę i wyznacza innym kierunki rozwoju, jaki i osoba, która wyszła z życiowego zakrętu z podniesioną głową i rozpoczęła nowe, lepsze życie.
– Dołączyła do nas redaktor Krystyna Kaszuba, która tworzyła „Twój Styl”. Osoba zupełnie niezwykła, z potężnymi zasługami dla kobiet w Polsce – zmieniła życie w mediach, nasze postrzeganie prasy kolorowej oraz tego, jak kobiety same siebie widzą. Dołączyła do nas też Bogusława Kowalska ze Świętochłowic – kobieta, której wcześniej nikt nie znał. Bardzo źle jej się wiodło zawodowo, ale dzięki wsparciu naszego stowarzyszenia została kobietą biznesu, prowadzi firmę sprzątającą. Jej życie się przewartościowało i jest doskonałym przykładem dla innych kobiet – wyjaśnia Dorota Stasikowska-Woźniak.
Najlepszą drogą do sukcesu jest upór, konsekwencja i wiara we własne siły. Zwątpienie i brak działania tylko pogłębiają frustrację. Dorota Stasikowska-Woźniak radzi, by nie załamywać się nawet, gdy przychodzą niepowodzenia, tylko wyciągać z nich wnioski.
– Widzę, że te panie, które dotarły do książki i przekartkowały ją albo przeczytały, zmieniły myślenie o tym, w jaki sposób możemy same doprowadzić do tego, żeby osiągnąć sukces. Wiedzą teraz, co zrobić, by osiągnąć sukcesu, oraz co zrobić, by poczuć, że to, co udało nam się osiągnąć i to, co robimy, przynosi nam satysfakcję – dodaje Dorota Stasikowska-Woźniak.
W książce można tez przeczytać rozmowy z kobietami z pierwszych stron gazet, które są wzorem dla wielu Polek. Jolanta Kwaśniewska i Małgorzata Domagalik opowiadają m.in. o zasadach, jakimi kierują się w pracy, o zdarzeniach, które zmieniły bieg ich życia oraz o tym, co pomaga im przeżyć trudne chwile.
Czytaj także
- 2025-06-25: Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
- 2025-06-17: Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]
- 2025-06-13: Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała
- 2025-06-12: Dorota Gardias: Przykre jest to, że wybory prezydenckie budzą tak negatywne emocje. Jest dużo złości, żalu i różnych zagrywek, które kompletnie nie są moje
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-05-27: Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami
- 2025-05-23: Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy
- 2025-05-28: UE przywraca ograniczenia handlowe z Ukrainą. Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram
- 2025-06-06: Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.