Newsy

Badanie kompetencji w poradniach psychologiczno-pedagogicznych nowym trendem wśród pracowników

2013-10-16  |  05:55

Przy wyborze drogi zawodowej pomóc mogą poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Przeprowadzają one tzw. badania kompetencji, które pozwalają określić ścieżkę swojej kariery. Konsultacje mogą okazać się przydatne dla każdego, niezależnie, na jakim etapie życia się znajduje i jaki wykonuje zawód.

  – To są formy wsparcia. Bardzo ważne jest, żeby tego typu konsultacje rozpocząć w miarę wcześnie  – tłumaczy psycholog społeczny Andrzej Tucholski.  – Zalecałbym kontakt z publicznymi poradniami psychologiczno-pedagogicznymi bądź prywatnymi, niezwykle precyzyjnie nastawionymi na określone kompetencje świat sztuki, aktorstwa czy kompetencji zawodów inżynieryjnych.

Korzystanie ze wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznej psycholog społeczny porównuje do pomocy, jakiej udziela trener fitness.

 – Furorę robią trenerzy fitness, dlaczego więc nie trenerzy mojego umysłu, moich kompetencji – zachęca Andrzej Tucholski w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Ekspert opisał też metodę pracy profesjonalnych firm, które pomagają klientom wybrać ścieżkę kariery.

 – W swoim czasie Amerykanie zaproponowali test, który bada kreatywność, także tę potencjalną. Konkretna osoba nie musiała w żaden sposób udowodniać, że ma na koncie jakieś wybitne dzieła, wybitne rozwiązania, natomiast badanie pomagało określić, czy posiada ona specjalną cechę osobowości, która gwarantuje, że przy sprzyjających warunkach może osiągnąć niezwykły poziom twórczości w rożnych dziedzinach  – mówi Andrzej Tucholski.

Według niego, odpowiednio przygotowane badanie może określić, w jakiej dziedzinie dana osoba jest najbardziej uzdolniona i do którego zawodu najlepiej się nadaje:

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.