Newsy

Bielizna wymodeluje sylwetkę. Wbrew stereotypom bielizna wyszczuplająca może być modna i delikatna

2014-04-04  |  06:30

W podkreśleniu zalet i ukryciu mankamentów pełniejszego kobiecego ciała ważna jest dobrze dobrana bielizna. Istnieje mit, że wygodna bielizna wyszczuplająca nie może być piękna, ale coraz więcej firm dba o to, by bielizna plus size była delikatna i seksowna.

Do zadań bielizny należy wyszczuplenie sylwetki, wygładzenie ciała, zaakcentowanie zalet i ukrycie wad. Odpowiednio dobrana bielizna może zmienić figurę i dodać paniom pewności siebie. Do tego musi być ona wygodna, aby noszenie jej nie było uciążliwe oraz by kobieta mogła swobodnie się w niej poruszać.

Kobieta o pełnej figurze może mieć styl wiktoriański, może być cotta, może być glamour. Dobieramy taką bieliznę, która wyraża nas, nasz moment życia. Bielizna świetnie skonstruowana poprawia wygląd i samopoczucie kobiet – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Lewicka, brafitterka z salonu Li Parie.

Do modelowania sylwetki służą trzy elementy bielizny – biustonosz, majtki oraz gorset. Ten pierwszy często jest źle dobierany przez panie. Aby biustonosz spełniał swoje funkcje, czyli zbierał i podnosił piersi, warto chociaż raz w życiu skorzystać z rad brafitterki, która profesjonalnie dopasuje bieliznę do danej figury.

Pierwszą rzeczą, którą się ustala podczas takiej wizyty jest określenie proporcji. Czasami mamy za dużo pupy, czasem mamy za dużo ramion, czasami mamy za mało piersi. Wystarczy schować jeden z tych elementów i wydobyć inny, i już wyglądamy dużo proporcjonalniej –  tłumaczy Joanna Lewicka.

W modelowaniu sylwetki pomocne będą też odpowiednie majtki. Wyszczuplająca bielizna uwydatnia krągłości, a zarazem podkreśla i wysmukla talię. Kolor czarny spotęguje efekt.

Czerń zawsze wyszczupla. Szukajmy w czerni bardzo dobrej jakości, bardzo dobrego kroju czy też materiałów. Chodzi o to, żeby ta bielizna sprawiała, że wyglądamy proporcjonalnie – radzi brafitterka Li Parie.

Ostatnim, mniej popularnym, ale również ważnym elementem bielizny jest gorset. To on potrafi stworzyć talię osy, wysmuklić i wydłużyć sylwetkę. Przez stulecia noszony przez kobiety, obecnie jest elementem garderoby, którego nie nosi się na co dzień. Jego miejsce zastępują obecnie modelujące pasy, noszone oddzielnie lub w zestawach z innymi częściami bielizny.  

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.