Newsy

Bożena Dykiel: jak Polki nie będą chciały rodzić dzieci, zaleje nas zupełnie inny naród

2016-07-15  |  07:00

Aktorka namawia Polki do regularnego wykonywania badan profilaktycznych w kierunku chorób nowotworowych. Przekonuje także o konieczności prowadzenia zdrowego stylu życia i nie poddawaniu się stresowi. Jej zdaniem najważniejsze jest, by młodzi ludzie mieli czas dla siebie i swoich bliskich, a kobiety chciały rodzić dzieci.

Bożena Dykiel uważa, że choroby nowotworowe nie powinny być tematem tabu. Jej zdaniem o problemie tym należy jak najwięcej rozmawiać i uświadamiać kobietom konieczność dbania o zdrowie i wykonywania badań profilaktycznych. Im więcej się bowiem mówi o raku, tym pełniejsza staje się wiedza Polek na temat tej choroby.

– Nigdy nie wiadomo, co nas może dotknąć wżyciu, jaka choroba, więc jeżeli są sytuacje, że możemy sobie pomóc, możemy się czegoś dowiedzieć, co jest bardzo ważne, to rozmawiajmy na ten temat – mówi Bożena Dykiel agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Aktorka podkreśla, że nowotwory rozwijają się najczęściej u osób, które borykają się z przewlekłym stresem. Dlatego nie powinno się ukrywać swoich problemów, tylko szczerze o nich rozmawiać. Należy dbać o swoje zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne, nie poddawać się wszechobecnej presji i unikać stresu.

– To jest bardzo ważne, żeby młodzi ludzie mieli czas dla siebie, dla swoich bliskich i żeby kobiety chciały rodzić dzieci. To jest dla mnie najważniejsze przesłanie. Jak nie będą chciały nasze piękne kobiety rodzić dzieci, to zaleje nas zupełnie inny naród – mówi Bożena Dykiel.

Gwiazda serialu „Na Wspólnej” jest ambasadorką akcji charytatywnej „Zdrowy nawyk, zdrowe piersi” od kilku lat współorganizowanej przez markę RevitaLash. Jej celem jest zachęcanie kobiet do wykonywania regularnych badań profilaktycznych w kierunku raka piersi.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.