Mówi: | zespół De Mono |
Newsy
De Mono wydaje płytę symfoniczną
2014-02-06 | 06:50
10 lutego do sklepów trafi najnowszy album grupy De Mono. Formacja postanowiła dokonać zaskakującego połączenia swoich największych hitów z muzyką klasyczną. Na krążku znajdą się największe hity zespołu takie, jak „Statki na niebie” i „Ostatni Pocałunek”.
Prace nad nową płytą trwały przeszło rok. Wszystkie partie nagrywane były od lutego do września 2013 roku. Pomysłodawcą i zarazem głównym patronem medialnym albumu jest Polskie Radio.
– Pomysł stworzenia płyty symfonicznej powstał blisko 10 lat temu. Nigdy jednak nie mieliśmy za bardzo czasu, by zrealizować tę koncepcję. Nagranie takiego materiału zaproponowało Polskie Radio, a my zgodziliśmy się pod pewnymi warunkami. Zależało nam na najwyższym poziomie od początku do końca. Chcieliśmy nagrać partie z orkiestrą w studiu – produkcją i aranżacją mieli zająć się najlepsi ludzie. Radio zgodziło się na nasze wymagania i dzięki temu 10 lutego odbędzie się premiera albumu – wyjaśnia wokalista zespołu, Andrzej Krzywy.
Największe przeboje zostały przerobione w ramach współpracy z Polską Orkiestrą Radiową. Zespół pozwolił na nagranie większości partii muzycznych orkiestrze.
– Stworzone aranżacje stoją na naprawdę wysokim poziomie. Kompozycje z którymi obcujemy już ponad 20 lat, tak jak np. z utwór „Kochać inaczej”, brzmią zupełnie inaczej. To było zaskakujące, ale i bardzo fantastyczne uczucie. Sam proces nagraniowy nie jest tak przyjemny, jak mogłoby się wydawać. Przy takiej ilości dźwięków istotne jest, aby harmonicznie i rytmicznie wszystko się zgrało. To mozolny proces, ale z efektów jesteśmy bardzo zadowoleni – mówi agencji Newseria Lifestyle Piotr Kubiaczyk, basista De Mono.
W nagraniach z zespołem uczestniczył także producent i kompozytor, Jacek Piskorz, znany m.in. z programu „Jak oni śpiewają” oraz współpracy z Olgą Bończyk, Patrycją Kazadi i Kubą Badachem. To właśnie on polecił Andrzejowi Krzywemu obecnego klawiszowca zespołu – Pawła Dampca.
– Koncept płyty symfonicznej nie wyszedł od nas, więc potraktowaliśmy to bardziej jako zlecenie. Nie wchodziliśmy w to emocjonalnie, bo te piosenki były już kiedyś nagrane. Najważniejszą rolę w całym procesie nagrywania odegrały dwie osoby – Paweł Dampc – producent, człowiek, który pilnował wszystkiego od strony De Mono oraz Jacek Piskorz, z którym kiedyś pracowałem przy programie „Szafa gra”. Chciałem, aby właśnie on aranżował kompozycje na nowo. Piosenki nabrały charakteru, powstało coś piorunującego – dodaje Krzywy.
24 stycznia w studiu im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie odbył się pierwszy koncert promujący nadchodzące wydawnictwo. Zainteresowanie było tak duże, że bilety na występ rozeszły się w ciągu kilku godzin.
– Repertuar symfoniczny na żywo prezentuje się również doskonałe. Do tej pory zagraliśmy jeden koncert z orkiestrą. Widziałem po twarzach słuchaczy, że na początku jest zdziwienie, potem zachwyt, a na końcu radość. Następny występ czeka nas 7 marca w Kaliszu. Zagramy tam z orkiestrą, która zdobyła ostatnio nagrodę Grammy – kończy Krzywy.
De Mono występuje na polskiej scenie nieprzerwanie od 27 lat. Zespół ma na swoim koncie 11 płyt. Ostatnia z nich – „Spiekota” – zawierająca covery polskich przebojów z lat 60. i 70. utrzymanych w stylu reggae , ukazała się w 2012 roku.
Prace nad nową płytą trwały przeszło rok. Wszystkie partie nagrywane były od lutego do września 2013 roku. Pomysłodawcą i zarazem głównym patronem medialnym albumu jest Polskie Radio.
– Pomysł stworzenia płyty symfonicznej powstał blisko 10 lat temu. Nigdy jednak nie mieliśmy za bardzo czasu, by zrealizować tę koncepcję. Nagranie takiego materiału zaproponowało Polskie Radio, a my zgodziliśmy się pod pewnymi warunkami. Zależało nam na najwyższym poziomie od początku do końca. Chcieliśmy nagrać partie z orkiestrą w studiu – produkcją i aranżacją mieli zająć się najlepsi ludzie. Radio zgodziło się na nasze wymagania i dzięki temu 10 lutego odbędzie się premiera albumu – wyjaśnia wokalista zespołu, Andrzej Krzywy.
Największe przeboje zostały przerobione w ramach współpracy z Polską Orkiestrą Radiową. Zespół pozwolił na nagranie większości partii muzycznych orkiestrze.
– Stworzone aranżacje stoją na naprawdę wysokim poziomie. Kompozycje z którymi obcujemy już ponad 20 lat, tak jak np. z utwór „Kochać inaczej”, brzmią zupełnie inaczej. To było zaskakujące, ale i bardzo fantastyczne uczucie. Sam proces nagraniowy nie jest tak przyjemny, jak mogłoby się wydawać. Przy takiej ilości dźwięków istotne jest, aby harmonicznie i rytmicznie wszystko się zgrało. To mozolny proces, ale z efektów jesteśmy bardzo zadowoleni – mówi agencji Newseria Lifestyle Piotr Kubiaczyk, basista De Mono.
W nagraniach z zespołem uczestniczył także producent i kompozytor, Jacek Piskorz, znany m.in. z programu „Jak oni śpiewają” oraz współpracy z Olgą Bończyk, Patrycją Kazadi i Kubą Badachem. To właśnie on polecił Andrzejowi Krzywemu obecnego klawiszowca zespołu – Pawła Dampca.
– Koncept płyty symfonicznej nie wyszedł od nas, więc potraktowaliśmy to bardziej jako zlecenie. Nie wchodziliśmy w to emocjonalnie, bo te piosenki były już kiedyś nagrane. Najważniejszą rolę w całym procesie nagrywania odegrały dwie osoby – Paweł Dampc – producent, człowiek, który pilnował wszystkiego od strony De Mono oraz Jacek Piskorz, z którym kiedyś pracowałem przy programie „Szafa gra”. Chciałem, aby właśnie on aranżował kompozycje na nowo. Piosenki nabrały charakteru, powstało coś piorunującego – dodaje Krzywy.
24 stycznia w studiu im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie odbył się pierwszy koncert promujący nadchodzące wydawnictwo. Zainteresowanie było tak duże, że bilety na występ rozeszły się w ciągu kilku godzin.
– Repertuar symfoniczny na żywo prezentuje się również doskonałe. Do tej pory zagraliśmy jeden koncert z orkiestrą. Widziałem po twarzach słuchaczy, że na początku jest zdziwienie, potem zachwyt, a na końcu radość. Następny występ czeka nas 7 marca w Kaliszu. Zagramy tam z orkiestrą, która zdobyła ostatnio nagrodę Grammy – kończy Krzywy.
De Mono występuje na polskiej scenie nieprzerwanie od 27 lat. Zespół ma na swoim koncie 11 płyt. Ostatnia z nich – „Spiekota” – zawierająca covery polskich przebojów z lat 60. i 70. utrzymanych w stylu reggae , ukazała się w 2012 roku.
Czytaj także
- 2024-12-02: W ostatnich miesiącach coraz więcej Polaków sięga po jabłka. Konsumpcja tych owoców jednak z roku na rok spada [DEPESZA]
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2024-09-19: Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
- 2024-07-25: Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
- 2024-07-18: Sebastian Wątroba: Uwielbiamy wakacje nad Bałtykiem. Aby spędzić je pod palmami, wcale nie musimy wyjeżdżać do ciepłych krajów, wystarczy przyjechać do Międzyzdrojów
- 2024-07-16: Polskie banki nie zwalniają procesu digitalizacji. Wydatki na technologie stanowią nawet do 70 proc. ich kosztów
- 2024-07-08: Klaudia Carlos: Nigdzie nie ma takiego piasku złocistego jak nad Bałtykiem. Mam tam swoje ulubione miejsca, ale lubię też poszukiwać nowych
- 2024-05-15: Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
- 2024-05-10: Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
- 2024-05-07: Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wiktor Dyduła: Znam osoby w branży muzycznej wypalone z powodu nadmiaru pracy. To, co kiedyś sprawiało im przyjemność, teraz jest zawodowym obowiązkiem
Artysta promuje obecnie swój najnowszy singiel zatytułowany „Szybkie tempo” i właśnie z taką prędkością od trzech lat podbija polski rynek muzyczny. Piosenkarz zdaje sobie jednak sprawę z tego, jakie wyzwania narzuca życie w ciągłym biegu, dlatego on sam, mimo że prężnie rozwija swoją karierę i czerpie ogromną radość ze śpiewania, od czasu do czasu zatrzymuje się i patrzy na to, co robi z innej perspektywy, by złapać tak potrzebny dystans. Wiktor Dyduła przyznaje bowiem, że w branży muzycznej nie brakuje osób, które skarżą się na zbyt duże obciążenie psychiczne i wypalenie zawodowe.