Mówi: | Joanna Ciecierska |
Funkcja: | stylistka |
Firma: | Ceramstic |
Czarno-białe wnętrze nie musi kojarzyć się wyłącznie ze sterylnością i minimalizmem
Kolor czarny i biały to ponadczasowy trend w aranżacji wnętrz. Czarno-białe dodatki kojarzą się z minimalizmem i wręcz sterylną harmonią, lecz ostatnio zabawa przeciwstawnymi kolorami, ich fakturą oraz geometrią stała się dla designerów oraz ich klientów sposobem na odświeżenie formuły tego uniwersalnego połączenia.
Czarno-białe elementy wprowadzają do wnętrza ład i doskonale sprawdzają się w ciasnych mieszkaniach, rozświetlając pomieszczenie i powiększając je optycznie. Do niedawna najpopularniejszym przykładem wykorzystania połączenia czerni i bieli były klasyczne czarno-białe płytki.
– Kolory czarny i biały w aranżacji wnętrz są modne od zawsze, ale dopiero od niedawna klienci i designerzy zaczęli się tą formą bawić, żonglować strukturami, a także dekoracją. Pojawiają się na rynku dekoracje, które wyglądają jak esy-floresy czy zygzaki. To może być na przykład jedna płytka zaaranżowana na wiele sposobów. Wszystko zależy od tego, jaki efekt końcowy chcemy uzyskać – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Joanna Ciecierska, stylistka z firmy Ceramstic.
Czerń i biel sprawdza się nie tylko na płaskich dekoracjach, lecz także w formach strukturalnych. Kreatywność klientów i projektantów rozbudziła nowoczesna technologia nadruku cyfrowego, która pozwala na nadrukowanie dowolnej dekoracji na płytce.
– Nie trzeba wykorzystywać do dekoracji dodatkowego koloru, ponieważ sama struktura, która może być na przykład delikatnie spolerowana na powierzchni, wydaje się ciekawa. Nadruk cyfrowy spowodował pewną rewolucję w świecie płytek ceramicznych, ponieważ umożliwia nadrukowywanie w znakomitej jakości rysunków na płytkach strukturalnych – mówi Joanna Ciecierska.
Tak przygotowana dekoracja przypomina nieco fototapetę, ale za sprawą wykonania jej na innym materiale i w nieco innej technice pomoże nadać urządzonemu w czarno-białych barwach mieszkaniu indywidualny styl i intymny klimat.
Beton architektoniczny nadaje wnętrzu nowoczesny charakter
Dzięki farbie tablicowej na ścianach można pisać lub rysować bez pozostawiania plam
Patchworkowa narzuta na łóżko lub transparentne krzesła nadadzą wnętrzu fantazyjny i nowoczesny charakter
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.