Mówi: | Jacek Siwiński |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | VELUX Polska |
Drewniane okna niemal zupełnie wyparte przez plastikowe. Drewno lepiej sprawdza się wyłącznie w oknach dachowych
Eksperci przekonują, że przy projektowaniu poddasza lepszym rozwiązaniem są okna drewniane. Drewno jest materiałem bardzo dobrym konstrukcyjnie, ma dużą wytrzymałość, łatwo poddaje się obróbce, dobrze izoluje i ma niską rozszerzalność cieplną.
– Biorąc pod uwagę warunki panujące na dachu, gdzie w dni słoneczne temperatury są dużo wyższe niż temperatury otoczenia, te parametry grają jeszcze większą rolę. Konstrukcja dachu jest z reguły drewniana i montaż drewnianego okna jest rozwiązaniem, które się tutaj narzuca jako materiał lekki, trwały konstrukcyjnie i przy tym o niskiej rozszerzalności cieplnej – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jacek Siwiński, dyrektor generalny VELUX Polska.
W dachach bardzo rzadko stosuje się okna plastikowe. Klienci decydują się na takie rozwiązanie niemal wyłącznie w przypadku pomieszczeń, w których panuje wysoka wilgotność: pralni, suszarni czy łazienek.
– Okno plastikowe jest bardziej trwałe. Powierzchnia drewniana będzie wymagała co kilka lat pewnej konserwacji. Z drugiej strony ze względu na elektrostatyczne właściwości tworzywo sztuczne będzie bardziej przyciągało brud – tłumaczy Jacek Siwiński.
Projektując pomieszczenie pod kątem ustawienia okien, należy pamiętać, że okna to główne źródło światła w pomieszczeniu. Wybór okien zależy przede wszystkim od funkcjonalności pomieszczenia. Okna dachowe narzucają od razu określoną aranżację przestrzeni, zaś tradycyjne okna pozwalają na większą swobodę przy umeblowaniu pokoju. Wysokość i kształt okien trzeba dostosować do wzrostu klienta, ale przede wszystkim do jego indywidualnego gustu.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-14: Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-29: Technologia wirtualnych bliźniaków rewolucjonizuje produkcję w firmach. Pomaga im też ograniczać ślad węglowy produktów
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
- 2024-10-29: Polska pracuje nad propozycjami dotyczącymi konkurencyjności UE. To element przygotowań do prezydencji
- 2024-11-07: Nowe otwarcie unijnej polityki gospodarczej. Polska prezydencja w Unii szansą na korzystne zmiany dla przedsiębiorców
- 2024-10-23: Prezydencja Węgier w UE za półmetkiem. Jej ocena dzieli europarlamentarzystów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.