Newsy

Dzięki nietypowym akcesoriom kuchennym można szybciej i łatwiej przygotowywać potrawy

2014-06-12  |  06:10
Na rynku jest coraz więcej gadżetów i akcesoriów, które ułatwiają pracę w kuchni i przygotowywanie potraw. Chlebak z deską do krojenia, silikonowe formy do pieczenia, krążki do gotowania mleka czy stalowe mydło to tylko niektóre z przykładów. Dzięki takim akcesoriom wiele kuchennych czynności wykonuje się łatwiej i szybciej.

Do takich gadżetów kuchennych na pewno należy chlebak z deską do krojenia. Ta deska jest przykryciem tego chlebaka, natomiast ma takie żłobienia w środku, dzięki którym okruchy, które spadają nam z pieczywa przy krojeniu nie rozsypują się po blacie w kuchni, tylko zostają w tych żłobieniach. Przez to bardzo łatwo utrzymać czystość w kuchni, na blacie, bo okruchy zostają w tej desce – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Grzegorz Chyżyński, ekspert marki DUKA. 

Przechowywanie produktów może stać się łatwiejsze dzięki takim gadżetom, jak: koszyk na bagietki, naczynie na oliwki czy pojemnik na spaghetti. Krojenie zwykłym nożem czasem sprawia trudności, a efekty nie są zadowalające, dlatego warto zaopatrzyć się w specjalny nożyk do pizzy, nożyczki do ziół czy szatkownicę do jajek. Bardzo pomocna w kuchni może okazać się też pęseta do ości i szczypce do szypułkowania truskawek. Dużą popularnością wśród pań domu już cieszą się niezwykle funkcjonalne gadżety z silikonu.

 – Silikonowe formy do pieczenia zajmują mało miejsca, bo możemy je zawsze zwinąć w rulon, są bardzo elastyczne. Jeżeli pieczemy jakieś ciasto albo chleb w takiej silikonowej formie, nie trzeba smarować tego i natłuszczać. Bardzo szybko i prosto można wyciągnąć gotowe danie z takiej formy. Poza tym mamy też różne silikonowe akcesoria odporne na wysokie temperatury do 260 stopni nawet. Można też w silikonowych formach zamrażać kostki lodu na przykład. Są specjalne foremki, zrobione z silikonu, który wytrzymuje temperaturę minus 40 stopni –  tłumaczy Grzegorz Chyżyński.

Są też gadżety dla tych, którzy w kuchni nie czują się zbyt pewnie – np. krążek do gotowania mleka, który zapobiega przypaleniu. Niezwykle przydatny może też okazać się pochłaniacz zapachów do lodówki, zwłaszcza wtedy, gdy jednocześnie przechowuje się w niej ryby, aromatyczną wędlinę i ciasto z kremem.

Istnieje też od jakiegoś czasu mydełko stalowe, które służy do usuwania zapachów z dłoni. Jeżeli często używamy w kuchni czosnku, cebuli, owoców morza czy ryb zostaje często charakterystyczny zapach na dłoni i aby pozbyć się tego zapachu, przemywamy dłonie takim mydełkiem pod bieżącą wodą – wyjaśnia Grzegorz Chyżyński.

Gadżety te są nie tylko funkcjonalne. Ze względu na ciekawe, nowoczesne formy i kolory, mogą też stanowić niebanalną ozdobę każdej kuchni.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.