Mówi: | Marek Kosicki |
Funkcja: | doradca klienta |
Firma: | sieć hipermarketów branży budowlanej Leroy Merlin |
Grille otwarte wciąż najbardziej popularne wśród Polaków. Powoli rośnie też zainteresowanie bardziej praktycznymi grillami zamkniętymi
W sezonie wiosenno-letnim Polacy wciąż bardzo chętnie grillują. Obecnie duży wybór grilli sprawia, że klienci zaczynają rezygnować z otwartych grilli, opalanych węglem drzewnym, na rzecz tych zamkniętych oraz elektrycznych czy gazowych, które można eksploatować niezależnie od pory roku. W dodatku potrawy przyrządzane na tego typu sprzęcie, zwłaszcza na grillach zamkniętych, pieką się szybciej i są smaczniejsze.
– W tej chwili mamy bardzo dużą gamę grilli do wyboru. Możemy grillować naturalnie na grillu otwartym. Mamy też grille betonowe, które bardzo ładnie wyglądają w ogrodzie. Oczywiście są też grille gazowe oraz elektryczne – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marek Kosicki, doradca klienta z sieci hipermarketów branży budowlanej Leroy Merlin.
Grill gazowy czy elektryczny to dobre rozwiązanie, aby uniknąć uciążliwego rozpalania węgla drzewnego czy rozpałki grillowej. W dodatku z tego rodzaju grilli można korzystać przez cały rok. Bardzo dobrze sprawdzają się one w mieście, na balkonie.
– Powoli ludzie się przekonują do grilli zamkniętych, czyli z pokrywą. Potrawy z takiego grilla wychodzą o wiele smaczniejsze i szybciej się smażą dzięki cyrkulacji powietrza. Na grillu otwartym ciepło mamy od spodu, więc wszystkie potrawy pieką się od spodu, a góra po prostu nam wysycha – podkreśla Marek Kosicki.
Wielu Polaków wciąż uważa, że podstawą udanego grillowania jest duża ilość dymu, którym przechodzą potrawy. Jednak można zauważyć też wzrost zainteresowania grillami zamkniętymi, które pozwalają przyrządzić soczyste mięsa czy warzywa w dość krótkim czasie.
– W grillach zamkniętych mamy dwie metody grillowania, co jest nowością – grillowanie bezpośrednie i pośrednie. Grillowanie bezpośrednie to zwykłe grillowanie na całej szerokości paleniska. Natomiast pośrednie polega na tym, że wrzucamy węgiel z jednej i z drugiej strony i możemy spokojnie upiec na przykład całą pieczeń, kurczaka czy kaczkę – mówi Marek Kosicki.
Grill to jeden z najczęściej kupowanych sprzętów ogrodowych w okresie letnim. Ceny najprostszych grilli otwartych zaczynają się od 50 zł. Grille zamykane są już nieco droższe – ich ceny zaczynają się od 300 zł.
Czytaj także
- 2024-10-09: Zakaz silników spalinowych od 2035 roku nierealny. Rewizja przepisów ma być ratunkiem dla sektora motoryzacyjnego w UE
- 2024-04-26: Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
- 2024-03-19: Niska dostępność małych i tanich samochodów elektrycznych blokuje rozwój rynku. W ciągu kilku lat mają się pojawić modele w przystępnej cenie
- 2023-12-01: W okresie okołoświątecznym Polacy generują duże ilości elektroodpadów. Połowa nie wie, że nie można ich wyrzucić do śmietnika
- 2023-10-30: Nowe elektryki stanowią kilka procent sprzedawanych w Polsce aut. W niektórych krajach UE to nawet 40 proc.
- 2023-07-13: Spółka z Dolnego Śląska stworzyła pierwszy polski samochód elektryczny. Trwają rozmowy o rozpoczęciu seryjnej produkcji
- 2023-08-01: Ekokonwersja zamiast zakupu nowego elektryka. Polacy rozwijają technologię, która umożliwi takie zmiany w aucie w każdym warsztacie
- 2023-06-02: Polacy zbyt wolno przesiadają się na rowery elektryczne. Wysokie ceny zniechęcają ich do zakupu
- 2022-10-12: Polska gospodarka jest cyrkularna w 10 proc. Tylko 1 na 10 kg zużytych surowców trafia ponownie do obiegu
- 2022-09-07: Będą dopłaty dla gospodarstw ogrzewanych gazem LPG. Różne kierunki dostaw gwarantują, że surowca nie zabraknie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.