Mówi: | Mateusz Kunkiewicz |
Funkcja: | architekt |
Firma: | Kunkiewicz Architekci Wnętrz |
Miejsce do pracy można zorganizować nawet w ciasnym mieszkaniu
Jednym z najpopularniejszych rozwiązań przy organizacji przestrzeni do pracy jest przerobienie jednego z pomieszczeń na biuro lub pracownię.
– Jeżeli w mieszkaniu jest osobna kuchnia, klienci często decydują się przenieść zabudowę kuchenną do salonu, tworząc aneks kuchenny, by pomieszczenie kuchni wykorzystać jako gabinet. To jest stosunkowo dobre rozwiązanie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mateusz Kunkiewicz, architekt z pracowni Kunkiewicz Architekci Wnętrz.
Ciekawym pomysłem może okazać się również wydzielenie miejsca do pracy w salonie, na przykład za kanapą, wzbogacając przestrzeń o stolik, który będzie służył za biurko. Jeżeli jednak nie ma takiej możliwości, ponieważ mieszkanie jest za ciasne, warto pomyśleć o wnęce.
– Można zaprojektować odpowiednią zabudowę wnękową, pewnego rodzaju szafę lub półkę, zamykaną albo otwartą, która tworzy aneks biurowy. Można ułożyć tam niezbędne półki, segregatory, blat biurka – radzi Mateusz Kunkiewicz.
Domowe biuro należy dopasować do rodzaju wykonywanej pracy. Zupełnie inne potrzeby mają osoby prowadzące na przykład działalność gospodarczą w miejscu swojego zamieszkania, a inne pracownicy biur, którzy potrzebują tylko skromnego kąta, by przejrzeć wieczorem dokumenty i przygotować się do pracy.
Czytaj także
- 2024-11-04: Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
- 2024-10-22: Rząd pracuje nad nowymi przepisami o płacy minimalnej. Zmienią one sposób jej obliczania
- 2024-10-08: Państwowa Inspekcja Pracy nie ma narzędzi do walki z nadużyciami w umowach cywilnoprawnych. Reforma tej instytucji ma to zmienić
- 2024-10-23: Nowe przepisy mają poprawić sytuację osób zatrudnionych przez platformy cyfrowe. Wprowadzają domniemanie stosunku pracy
- 2024-09-24: Firmy dostosowują biura do nowych realiów na rynku pracy. Coraz częściej są miejscem spotkań i budowania relacji
- 2024-08-28: Polacy decydują się na coraz mniejsze domy i bez garaży. Wzrost kosztów budowy może wkrótce przyspieszyć
- 2024-09-20: Mateusz Gessler: Gastronomia mocno się zmienia, bo i portfele naszych klientów się zmieniają. Widać, że zamawiają mniej
- 2024-08-09: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich przygotowuje się do nowych obowiązków związanych z ochroną sygnalistów. Ma czas do grudnia na wdrożenie procedur
- 2024-08-26: Mateusz Gessler: Jako „Halo tu Polsat” nie mamy konkurencji, jesteśmy najlepsi. U nas są najlepsze pary prowadzących i mamy najlepszych kucharzy
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.