Mówi: | Mateusz Kunkiewicz |
Funkcja: | architekt |
Firma: | Kunkiewicz Architekci Wnętrz |
Moda nie powinna być najważniejszym kryterium przy aranżacji wnętrz
Projektanci wnętrz podkreślają: najważniejsza jest funkcjonalność i dopasowanie wnętrz do potrzeb domowników. W czasopismach mieszkania najczęściej aranżowane są pod kątem ładnej wizualizacji, ale nie zawsze mają coś wspólnego z funkcjonalnością. Dlatego ślepe podążanie za trendami mody, może okazać się pomyłką.
– Dosłowne kopiowanie pomysłów z gazet, internetu, czy też podejrzanych u znajomych, nigdy nie będzie dobrym rozwiązaniem, ponieważ mieszkanie powinno odzwierciedlać nasze potrzeby, styl życia, osobowość. Inspiracja ok, to się udaje, natomiast dosłowne przenoszenie pomysłów zwykle kończy się fiaskiem. W tym momencie mamy dostęp do bardzo wielu inspiracji i klienci przychodzą do mnie z dziesiątkami zdjęć i ciężko jest im wybrać te, które są dla nich najistotniejsze, które warto zastosować w projekcie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mateusz Kunkiewicz z firmy Kunkiewicz Architekci Wnętrz.
Architekci podkreślają, że większość klientów nie potrafi prawidłowo oszacować przestrzeni, którą chcą zagospodarować. Kupują dużo mebli i dodatków tylko ze względu na to, że im się w tym momencie podobają. A to najprostsza droga do zagracenia małych pomieszczeń. Wystrój wnętrza powinien być dopasowany do wielkości domu. Dlatego fachowcy radzą, by przed przystąpieniem do projektowania danego wnętrza, jasno określić priorytety.
– Tym na co zwróciłbym uwagę jest poprawna analiza i określenie swoich potrzeb w danym momencie oraz przewidzenie, jak te potrzeby się zmienią w przyszłości. Często klienci nie potrafią sobie wyobrazić, jak będzie funkcjonowała ich rodzina za parę lat i te mieszkania przestają być funkcjonalne już po krótkim czasie. Najprostszym sposobem, żeby tych błędów uniknąć jest zatrudnienie profesjonalisty – tłumaczy architekt.
Przy urządzaniu domu lub mieszkania, bardzo ważna – o ile nie najważniejsza – jest zasobność portfela.
– Tutaj notorycznie budżet jest niedoszacowany. Są to wielkości rzędu nawet 20-30 proc.. I wiąże się to z tym, że rozpoczynamy realizację projektu z rozmachem, a kończymy niestety prowizorką. I jak wiadomo efekt wtedy będzie na pewno niezadowalający – mówi Mateusz Kunkiewicz.
Czytaj także
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-11-14: Ubóstwo menstruacyjne wciąż jest problemem w Polsce. Nowy program MEN ma z nim walczyć
- 2024-10-28: Ochrona krajobrazu mało istotna w nowych inwestycjach. Mazurskie gminy chcą to zmienić
- 2024-10-31: Medycyna stylu życia zyskuje na znaczeniu. Może zapobiegać przewlekłym chorobom serca i nowotworom
- 2024-09-25: Trwają prace nad strategią migracyjną Polski na lata 2025–2030. Eksperci apelują o duży nacisk na mieszkalnictwo
- 2024-08-22: Lato to szczyt sezonu remontowego. Wakacyjne modernizacje znacznie częściej dotyczą mieszkań niż domów
- 2024-08-26: Mimo wybudowania ponad miliona mieszkań w ciągu dekady warunki mieszkaniowe Polaków się nie poprawiają. Rządowe programy też nie przynoszą rezultatów
- 2024-09-02: Na rynku najmu brakuje większych mieszkań, a popyt na nie rośnie. Coraz popularniejszy może się stać najem domów
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.