Newsy

Moda nie powinna być najważniejszym kryterium przy aranżacji wnętrz

2014-02-18  |  06:10
Największym błędem popełnianym przy aranżacji wnętrz  jest  chęć skopiowania pomysłów ze zdjęć oglądanych w czasopismach i internecie. Architekci tłumaczą, że warto oczywiście warto się nimi sugerować, ale nie za wszelką cenę. Powinny być one tylko inspiracją do stworzenia nowego projektu, a nie podstawą do kopiowania. Często klienci nie potrafią też właściwie sprecyzować swoich oczekiwań, a co najgorsze chcą realizować projekty, na które po prostu nie mają pieniędzy.

Projektanci wnętrz podkreślają: najważniejsza jest funkcjonalność i dopasowanie wnętrz do potrzeb domowników.  W czasopismach mieszkania najczęściej aranżowane są pod kątem ładnej wizualizacji, ale nie zawsze mają coś wspólnego z funkcjonalnością. Dlatego ślepe podążanie za trendami mody,  może okazać się pomyłką.

 Dosłowne kopiowanie pomysłów z gazet, internetu, czy też podejrzanych u znajomych, nigdy nie będzie dobrym rozwiązaniem, ponieważ mieszkanie powinno odzwierciedlać nasze potrzeby, styl życia, osobowość. Inspiracja ok, to się udaje, natomiast dosłowne przenoszenie pomysłów zwykle kończy się fiaskiem. W tym momencie mamy dostęp do bardzo wielu inspiracji i klienci przychodzą do mnie z dziesiątkami zdjęć i ciężko jest im wybrać te, które są dla nich najistotniejsze, które warto zastosować w projekcie – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle  Mateusz Kunkiewicz z firmy Kunkiewicz Architekci Wnętrz.

Architekci podkreślają, że większość klientów nie potrafi  prawidłowo oszacować przestrzeni, którą chcą zagospodarować. Kupują dużo mebli i dodatków  tylko ze względu na to, że im się w tym momencie podobają. A to najprostsza droga do zagracenia małych pomieszczeń. Wystrój wnętrza powinien być dopasowany do wielkości domu. Dlatego fachowcy radzą, by przed przystąpieniem do projektowania danego wnętrza,  jasno określić priorytety.

Tym na co zwróciłbym uwagę jest poprawna analiza i określenie swoich potrzeb w danym momencie oraz przewidzenie, jak te potrzeby się zmienią w przyszłości. Często klienci nie potrafią sobie wyobrazić, jak będzie funkcjonowała ich rodzina za parę lat i te mieszkania przestają być funkcjonalne już po krótkim czasie. Najprostszym sposobem, żeby tych błędów uniknąć jest zatrudnienie profesjonalisty – tłumaczy architekt.

Przy urządzaniu domu lub mieszkania, bardzo ważna – o ile nie najważniejsza – jest zasobność portfela.

Tutaj notorycznie budżet jest niedoszacowany. Są to wielkości rzędu nawet 20-30 proc.. I wiąże się to z tym, że rozpoczynamy realizację projektu z rozmachem, a kończymy niestety prowizorką. I jak wiadomo efekt wtedy będzie na pewno niezadowalający – mówi Mateusz Kunkiewicz.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.