Newsy

Nowoczesne sofy rozkładane łączą w sobie funkcjonalność i atrakcyjny design

2014-06-06  |  06:10
Sofa to jeden z najważniejszych mebli w salonie. To miejsce służące do odpoczynku podczas oglądania telewizji lub czytania książki, okazjonalnie pełni również funkcję łóżka. Decydując się na idealną dla małych mieszkań sofę rozkładaną, Polacy często nie zwracają uwagi na jej funkcjonalność, wybierając modele atrakcyjne wizualnie, ale zupełnie niepraktyczne.

Odpowiednia wielofunkcyjna sofa powinna łączyć w sobie atrakcyjny wygląd oraz wygodę. Decydując się na kupno sofy rozkładanej, należy zastanowić się, czy mebel będzie służył przede wszystkim do siedzenia, czy stanie się dodatkowym łóżkiem, z którego regularnie korzystają domownicy lub goście.

Nawet w dzisiejszych czasach, kiedy mechanizmy rozkładania są bardzo rozwinięte i sofa zajmuje mało miejsca, często wygoda jest na drugim planie. Sofy rozkładane są odrobinę mniej wygodne, ponieważ mają pod spodem schowany mechanizm służący do rozkładania. Przed kupnem mebla musimy ocenić, czy sofa będzie rozkładana codziennie, czy ma służyć wyłącznie do spania okazjonalnego. Należy pójść na kompromis – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Kamil Maślanka, ekspert BoConcept.

Na sofy rozkładane decydują się przede wszystkim osoby, które mają małe mieszkania, dlatego dla nich liczy się przede wszystkim komfort użytkowania. Producenci rozkładanych sof proponują nowoczesne i funkcjonalne rozwiązania, dzięki którym rozkładana kanapa nie zajmuje wiele miejsca, a korzystanie z niej jest łatwe i pozwala zaoszczędzić czas.

Sofę rozkładaną jesteśmy w stanie rozłożyć jedną ręką, nie wprowadzając jakiegoś wielkiego zamętu w mieszkaniu, nie szukając miejsca na poduszki, ponieważ obecnie stanowią one najczęściej element systemu rozkładania. W sofie są montowane 10-15-centymetrowe materace, które bardzo często dają bardzo dobry komfort spania. Pojawiają się też stelaże porównywalne do tych montowanych w wygodnym łóżku pełnowymiarowym – mówi Kamil Maślanka.

Rozkładane meble przestają kojarzyć się już wyłącznie z meblem kupowanym z konieczności. Współczesne rozwiązania sprawiają, że rozkładana sofa jest zarówno praktyczna, jak i ładna, i może służyć przez wiele lat.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.