Newsy

Nowoczesne technologie pozwalają kontrolować prace w ogrodzie za pomocą telefonu

2017-03-27  |  06:00
Mówi:Jarosław Soboń
Funkcja:dyrektor ds. kluczowych klientów
Firma:Gardena
  • MP4
  • Kontrola nad ogrodem nawet podczas zagranicznych wakacji – taką możliwość dają nowoczesne technologie w ogrodnictwie. Zintegrowane systemy zarządzania ogrodem pozwalają zdalnie sterować nawadnianiem ogrodu czy koszeniem trawy. Pomagają również wygenerować oszczędności poprzez kontrolowanie ilości zużywanej wody.

    Nowoczesne technologie wykorzystywane są obecnie w niemal każdej dziedzinie życia człowieka, także w ogrodnictwie. Pozwalają zautomatyzować znaczną część prac fizycznych, udoskonalić opiekę nad ogrodem i zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Zdobycze techniki znajdują zastosowanie już przy konstrukcji nowoczesnych narzędzi zasilanych akumulatorami pozwalającymi na długotrwałą i swobodną pracę w ogrodzie. Nowoczesne technologie stosowane są także w systemach nawadniających – w sklepach dostępne są zraszacze, które można indywidualnie programować tak, by nawadniały nieregularne powierzchnie.

    Jeden zraszacz w jedną stronę pracuje na 3 metry, a w drugą stronę pracuje np. na 7 czy 9 i jeden może zamknąć cały teren i go nawodnić – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jarosław Soboń, dyrektor ds. kluczowych klientów marki Gardena. 

    Nowością na rynku jest natomiast zintegrowany system zarządzania ogrodem, który można kontrolować za pomocą telefonu lub tabletu z dowolnego miejsca na świecie. Ujmuje on wszystkie pracujące w ogrodzie narzędzia w jedną sieć i pozwala zdalnie sterować koszeniem trawników czy nawadnianiem ogrodu, nawet jeśli właściciel przebywa w znacznym oddaleniu od domu. System ten podaje również takie dane jak poziom wilgotności gleby, temperaturę w ogrodzie czy aktualny stopień nasłonecznienia, pomagając zoptymalizować stopień nawodnienia ogrodu.

    Będąc na wakacjach, nawet na drugim końcu świata, jeżeli mamy tylko dostęp do internetu, to możemy zobaczyć, co u mnie w ogrodzie się dzieje. Czy np. kosiarka wyjechała i kosi, czy jest zaparkowana i się ładuje, czy też np. mój system nawadniania teraz pracuje, a może pada deszcz, może wstrzymam to nawadnianie sam, jeżeli nie ufam temu, co zaprogramowałem wcześniej – mówi Jarosław Soboń.

    Inteligentny system zarządzania pozwala nie tylko zoptymalizować opiekę nad ogrodem, lecz także wygenerować znaczne oszczędności. Pomaga bowiem kontrolować ilość wody zużywanej do nawadniania. Wyposażony jest w specjalny sensor, sterownik nawadniania, robot koszący, hydrofor elektroniczny oraz router służący od obsługi wszystkich elementów. Zbiera on dane z pozostałych urządzeń i dostarcza je na telefon użytkownika. Do obsługi systemu niezbędny jest również tablet, smartfon oraz aplikacja mobilna.

    Aplikacja jest w języku polskim i prowadzi krok po kroku przez cały proces uruchomienia systemu. Czyli pierwszą pozycją po jej uruchomieniu jest wyjąć z opakowania urządzenie, podłączyć je do prądu i tak krok po kroku, wszystko jest proste i łatwe, każdy zwykły śmiertelnik sobie poradzi, jest nawet dużo łatwiejsze niż podłączenie zwykłego routera w domu – mówi Jarosław Soboń.

    W przyszłości zintegrowany system zarządzania ogrodem zawierać ma wiele praktycznych porad dotyczących pielęgnacji ogrodu, m.in. bibliotekę roślin. Użytkownik systemu będzie mógł zidentyfikować daną roślinę, przykładając do niej smartfona. Otrzyma wówczas takie informacje jak gatunek, wymagania odnośnie gleby, warunków termicznych i opadowych. Dzięki temu każdy, nawet bez pomocy architekta krajobrazu, będzie mógł stworzyć piękny i funkcjonalny ogród.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.