Mówi: | Jarosław Soboń |
Funkcja: | dyrektor ds. kluczowych klientów |
Firma: | Gardena |
Nowoczesne technologie pozwalają kontrolować prace w ogrodzie za pomocą telefonu
Kontrola nad ogrodem nawet podczas zagranicznych wakacji – taką możliwość dają nowoczesne technologie w ogrodnictwie. Zintegrowane systemy zarządzania ogrodem pozwalają zdalnie sterować nawadnianiem ogrodu czy koszeniem trawy. Pomagają również wygenerować oszczędności poprzez kontrolowanie ilości zużywanej wody.
Nowoczesne technologie wykorzystywane są obecnie w niemal każdej dziedzinie życia człowieka, także w ogrodnictwie. Pozwalają zautomatyzować znaczną część prac fizycznych, udoskonalić opiekę nad ogrodem i zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Zdobycze techniki znajdują zastosowanie już przy konstrukcji nowoczesnych narzędzi zasilanych akumulatorami pozwalającymi na długotrwałą i swobodną pracę w ogrodzie. Nowoczesne technologie stosowane są także w systemach nawadniających – w sklepach dostępne są zraszacze, które można indywidualnie programować tak, by nawadniały nieregularne powierzchnie.
– Jeden zraszacz w jedną stronę pracuje na 3 metry, a w drugą stronę pracuje np. na 7 czy 9 i jeden może zamknąć cały teren i go nawodnić – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jarosław Soboń, dyrektor ds. kluczowych klientów marki Gardena.
Nowością na rynku jest natomiast zintegrowany system zarządzania ogrodem, który można kontrolować za pomocą telefonu lub tabletu z dowolnego miejsca na świecie. Ujmuje on wszystkie pracujące w ogrodzie narzędzia w jedną sieć i pozwala zdalnie sterować koszeniem trawników czy nawadnianiem ogrodu, nawet jeśli właściciel przebywa w znacznym oddaleniu od domu. System ten podaje również takie dane jak poziom wilgotności gleby, temperaturę w ogrodzie czy aktualny stopień nasłonecznienia, pomagając zoptymalizować stopień nawodnienia ogrodu.
– Będąc na wakacjach, nawet na drugim końcu świata, jeżeli mamy tylko dostęp do internetu, to możemy zobaczyć, co u mnie w ogrodzie się dzieje. Czy np. kosiarka wyjechała i kosi, czy jest zaparkowana i się ładuje, czy też np. mój system nawadniania teraz pracuje, a może pada deszcz, może wstrzymam to nawadnianie sam, jeżeli nie ufam temu, co zaprogramowałem wcześniej – mówi Jarosław Soboń.
Inteligentny system zarządzania pozwala nie tylko zoptymalizować opiekę nad ogrodem, lecz także wygenerować znaczne oszczędności. Pomaga bowiem kontrolować ilość wody zużywanej do nawadniania. Wyposażony jest w specjalny sensor, sterownik nawadniania, robot koszący, hydrofor elektroniczny oraz router służący od obsługi wszystkich elementów. Zbiera on dane z pozostałych urządzeń i dostarcza je na telefon użytkownika. Do obsługi systemu niezbędny jest również tablet, smartfon oraz aplikacja mobilna.
– Aplikacja jest w języku polskim i prowadzi krok po kroku przez cały proces uruchomienia systemu. Czyli pierwszą pozycją po jej uruchomieniu jest wyjąć z opakowania urządzenie, podłączyć je do prądu i tak krok po kroku, wszystko jest proste i łatwe, każdy zwykły śmiertelnik sobie poradzi, jest nawet dużo łatwiejsze niż podłączenie zwykłego routera w domu – mówi Jarosław Soboń.
W przyszłości zintegrowany system zarządzania ogrodem zawierać ma wiele praktycznych porad dotyczących pielęgnacji ogrodu, m.in. bibliotekę roślin. Użytkownik systemu będzie mógł zidentyfikować daną roślinę, przykładając do niej smartfona. Otrzyma wówczas takie informacje jak gatunek, wymagania odnośnie gleby, warunków termicznych i opadowych. Dzięki temu każdy, nawet bez pomocy architekta krajobrazu, będzie mógł stworzyć piękny i funkcjonalny ogród.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-18: Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym
- 2024-11-20: Bezpieczeństwo żywnościowe 10 mld ludzi wymaga zmian w rolnictwie. Za tym pójdą też zmiany w diecie
- 2024-10-18: Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji
- 2024-11-13: Polska ochrona zdrowia niegotowa na kolejny kryzys. Eksperci: nie wyciągnęliśmy lekcji z pandemii
- 2024-10-11: Szpitale pracują nad poprawą jakości opieki nad pacjentami. Do wzmocnienia są kwestie bezpieczeństwa i redukcja zdarzeń niepożądanych
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-09-24: Firmy dostosowują biura do nowych realiów na rynku pracy. Coraz częściej są miejscem spotkań i budowania relacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.