Mówi: | Agnieszka Pudlik |
Funkcja: | projektantka mebli i wnętrz |
Firma: | BB Home Design |
Polacy nadal nie doceniają szkła jako materiału dekoracyjnego
Szkło kojarzy się w Polsce z czasami, kiedy jako towar masowo produkowany w hutach stanowiło jedyny materiał dekoracyjny dostępny na rynku. Dzisiaj jednak szklane dekoracje urzekają klasycznym pięknem i grą świateł odbijających się od gładkiej powierzchni.
– Szkło jest niemal tak wdzięcznym materiałem jak diament. Jest przezroczyste, przepięknie odbija światło – dzienne, sztuczne, a nawet bliki, które powstają pod wpływem słońca. Mnie osobiście bardzo podobają się wazony szklane, bo pokazują łodygi i wodę, drugie życie”kwiatu, nie tylko koronę, którą wszyscy podziwiają – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Agnieszka Pudlik, projektantka mebli i wnętrz z BB Home Design.
Szklany wazon można udekorować kwiatami, ale także świecami, owocami lub drobnymi kolorowymi przedmiotami. Tak dobrany przedmiot może służyć jako funkcjonalny element wyposażenia domu albo po prostu gadżet rozświetlający wnętrze.
– Szkło jest bardzo wdzięcznym i stosunkowo niedrogim produktem, który możemy dostać w polskich sklepach. Przezroczyste szkło pozwala pięknie wyeksponować to, co się w nim znajduje. Można udekorować je eleganckimi dodatkami w postaci srebrnego czy złotego paska lub napisów w kolorze bieli, przypominającej mrożone szkło – mówi Agnieszka Pudlik.
Projektanci cenią szkło jako uniwersalny materiał, który można dowolnie modyfikować, ozdabiać i zmieniać, za każdym razem nadając przedmiotowi indywidualny charakter.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Żywienie
Jan Błachowicz: Podczas wyprawy do Azji czasami byliśmy głodni. Próbowaliśmy jajka z płodem rozwiniętym w środku
Uczestnicy „Azja Express” przyznają, że jeśli chodzi o kulinarną stronę wyprawy, to mają różne doznania i spostrzeżenia. Jedne smaki przypadły im do gustu, inne – w ogóle, a czasami nawet nie było kiedy się zatrzymać i zjeść coś konkretnego. Jan Błachowicz docenia, że mieszkańcy tamtych terenów dzielili się z nimi jedzeniem i częstowali ich, czym tylko mogli, bo za jednego dolara, podobnie jak w Polsce, można tam kupić jedynie drożdżówkę.
Konsument
Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]
Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.
Konsument
Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.