Newsy

Polacy najczęściej urządzają łazienkę w kolorze beżowym

2014-07-24  |  06:55
Mówi:Michał Drożdż
Funkcja:dyrektor ds. designu i rozwoju
Firma:ROVESE SA (Cersanit i Opoczno)
  • MP4
  • Polacy są bardzo zachowawczy przy wyborze płytek łazienkowych. Łazienki urządzane są zazwyczaj w klasycznych kolorach beżowych, przez co wnętrza są nijakie i nie mają charakterystycznego stylu. Eksperci od designu twierdzą, że nowe rozwiązania i trendy, dostępne od dawna na Zachodzie, do naszego kraju napływają stopniowo i z opóźnieniem, a Polacy często są nastawieni do nich sceptycznie.

    Według Michała Drożdża, dyrektora ds. designu i rozwoju firmy ROVESE (Cersanit i Opoczno), polski rynek designu dopiero się rozwija i dlatego konsumenci nie mają jeszcze sprecyzowanych gustów. Urządzając łazienkę, Polacy nie zawsze są świadomi ogromu możliwości, jaki rozpościera przed nimi nowoczesna, spersonalizowana oferta firm zajmujących się dekoracją wnętrz.

    Na Zachodzie w tym momencie modne są płytki betonowe, naturalne. To są kamienie, jak również drewna. Jest to związane również z rozwojem technologii w wytwarzaniu płytek, z drukiem cyfrowym, który coraz mocniej wchodzi do fabryk. Polacy cały czas jeszcze wybierają rozwiązania bezpieczniejsze: płytki beżowe, stonowane. Obecnie istnieje na rynku więcej struktur, więcej innych elementów, ale Polacy mimo wszystko dość tradycyjnie wybierają płytki do mieszkań – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Drożdż.

    Rozważając kupno płytek, należy zastanowić się, kto będzie korzystał z łazienki. Łazienka przeznaczona dla gości zwykle urządzana jest w sposób bardziej uniwersalny niż ta, z której korzystać będą jedynie domownicy.

    Łazienka jest dość specyficznym pomieszczeniem, które wymaga pogodzenia pewnego rodzaju intymności i otwartości. Często wpuszczamy do łazienki naszych gości, przed którymi też chcemy się pokazać w jakiś sposób, zaprezentować nasz gust, nasze wyczucie stylu. Przez to musimy szukać kompromisów – przekonuje Drożdż.

    Ekspert twierdzi, że poza objętością portfela i indywidualnym wyczuciem smaku nic nie powinno ograniczać wyobraźni klienta urządzającego łazienkę. Do niedawna pokutowało przekonanie, że małą łazienkę należy ozdobić jasnymi płytkami, najmodniejsze zaś były drobno cięte płytki. Obecnie najważniejsza jest korzystna oferta i nastrój, jaki klient chce osiągnąć w łazience.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Konsument

    Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

    Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

    Edukacja

    Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

    Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.