Newsy

Dominika Kulczyk: Musimy budować most między Europą a Afryką

2014-03-20  |  07:20
Dominika Kulczyk od marca prowadzi w TVN  program  „Efekt domina” poświęcony jej działalności charytatywnej. W każdym odcinku odwiedza inny kraj rozwijający się i pomaga jego mieszkańcom znaleźć rozwiązanie ich problemów. Jak mówi, to właśnie w sile ludzi tkwi ogromny potencjał.

Dominika Kulczyk od lat bierze udział w akcjach charytatywnych mających na celu pomoc najbiedniejszym oraz propagowanie ochrony środowiska. Wielokrotnie podróżowała do Afryki w celach biznesowych, a także by zwrócić uwagę opinii publicznej na problemy tego kontynentu. Tymi zagadnieniami zajmuje się w ramach Kulczyk Foundation oraz w grupie Kulczyk Investments. W ramach programu „Efekt domina” Kulczyk odwiedziła dotknięte biedą miejsca w  Afryce, Azji oraz Ameryce Południowej.

Aby Afryka stała się częścią rozwiniętego świata, musimy pamiętać, żeby budować most pomiędzy Europą a Afryką. Ta współpraca leży zarówno w interesie Afryki, jak i naszym. Powinna ona mieć miejsce przede wszystkim na polu gospodarczym, ekonomicznym. Wszyscy, z którymi rozmawiam w Afryce, mówią wyraźnie, że bardzo chcą się czuć partnerami, czuć, że są częścią rozwijającego się świata – mówi Dominika Kulczyk agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Według Dominiki Kulczyk potencjał Afryki tkwi w sile młodych ludzi i bogactwie ziemi. Afrykańczycy potrzebują europejskiej wiedzy i doświadczenia, by stać się dla krajów zachodnich biznesowym partnerem. Oprócz wsparcia biznesowego jako prezes Kulczyk Foundation angażuje się także w pomoc humanitarną, m.in. budowanie szkół, studni i mostów. Fundacja pomogła m.in. wybudować szkoły na Madagaskarze, wspierała rozwój małych przedsiębiorstw w tym regionie oraz rozbudowę elektryczności w Togo.

Budowanie dróg, szkół, mostów, studni to pierwszy krok do potrzebnych zmian. Jeśli w tę pracę wciągnie się lokalną społeczność, daje się im też takie poczucie, że potrafią sami zmieniać swoją rzeczywistość. I kolejne kroki, mam nadzieję, będą robili sami. Skala takich zjawisk jak bieda, bezdomność w świecie cywilizowanym jest też na zupełnie innym poziomie niż w Afryce. Tam nie ma nawet instytucji, które są w stanie pomóc. W Europie trzeba bardzo wiele, żeby kogoś usatysfakcjonować. A w Afryce każdy gest, każda drobna pomoc jest ceniona i bardzo potrzebna – tłumaczy bizneswoman.

Program „Efekt domina” emitowany jest w niedziele o 11.00.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.