Newsy

Dzieci powinny pić więcej wody

2013-10-16  |  07:00
Rodzice powinni całkowicie zrezygnować z podawania dzieciom słodkich napojów. Zamiast nich, dietetycy polecają wodę mineralną, bo pozwala ona zmniejszyć ryzyko otyłości. Poza tym specjaliści przekonują, że pomaga to uczyć zdrowych nawyków od najmłodszych lat.

Rodzice i niektórzy lekarze pediatrzy nadal polecają różnego rodzaju soczki, słodkie kompoty. Dzieci też chętniej sięgają po tego typu napoje, dlatego że są słodkie, a my naturalnie rodzimy się z preferencją do słodkiego smaku. W związku z tym łatwiej namówić dziecko do wypicia soczku czy kompotu niż do wypicia wody, która ma bardzo neutralny smak – zauważa dietetyk, Katarzyna Okręglicka.

Specjalistka zachęca do zastąpienia słodkich napojów wodą, która pomaga utrzymać prawidłową masę ciała i zapobiega rozwojowi tkanki tłuszczowej.

 – Jeżeli dochodzi do rozwoju tkanki tłuszczowej, szczególnie w okresie niemowlęcym czy dzieciństwa, to później coraz trudniej z nią walczyć. Woda i jej picie jako główne źródło nawodnienia sprzyja prawidłowemu rozwojowi – tłumaczy dietetyk  w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Polskie Towarzystwo Pediatryczne zaleca, żeby małe dzieci piły około litra płynów w ciągu dnia. Najlepiej, jeśli będzie to woda niskozmineralizowana, czyli ta, w której jest poniżej 500 mg składników mineralnych na 1 litr. Równie ważne jest, żeby woda dziecku smakowała.

 – Warto kierować się preferencjami smakowymi dziecka. Jeżeli jest jakaś woda, która zawiera nie więcej niż te 500 mg/l składników mineralnych i dziecku smakuje, to znaczy, że ta woda jest dla naszego dziecka najlepsza i najkorzystniejsza. Chodzi o to, żeby ono chciało wypijać takie ilości wody, żeby się prawidłowo nawadniało, a nie żebyśmy je do tego zmuszali – mówi Katarzyna Okręglicka podczas Akademii RodziceMalucha.pl.

Wprowadzenie do diety dziecka wody nie oznacza, że trzeba zupełnie zrezygnować z soków lub kompotów. Słodkie napoje mogą pojawiać się w jadłospisie, ale w ograniczonych ilościach.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.