Newsy

Edyta Jungowska rozwija swoje wydawnictwo. Już nie skupia się na książkach Astrid Lindgren

2015-01-29  |  06:45

Edyta Jungowska kilka lat temu założyła wydawnictwo Jung-Off-Ska. Aktorka zafascynowana twórczością Astrid Lindgren postanowiła wydać najważniejsze dzieła szwedzkiej pisarki w formie książek do słuchania. Wspiera ją Piotr Fronczewski, który na potrzeby wydawnictwa nagrał do tej pory dwie książki Ericha Kästnera.

W swojej dotychczasowej działalności wydawnictwo Jung-Off-Ska opublikowało 11 tytułów Astrid Lindgren, w tym „Dzieci z Bullerbyn”, „Braciszek i Karlsson z dachu” czy „Bracia Lwie Serce”. Od niedawna w ofercie wydawnictwa znalazły się również książki nowego autora – Ericha Kästnera, niemieckiego klasyka literatury dziecięcej.

Pierwsze dwa tytuły z serii książek Ericha Kästnera, czyli „Latająca klasa” i „Emil i detektywi”, przeczytał Piotr Fronczewski. To było moje marzenie, żeby zaprosić pana Piotra do projektu. To są piękne książki, polecam, by kupować je chłopcom powyżej 9. roku życia. Dzieciaki, które zaczęły słuchać z nami „Pippi”, „Dzieci z Bullerbyn” czy „Emila ze Smalandii” rosną z tymi naszymi projektami, dzisiaj już mają 9 lat i chętnie posłuchają wspaniałej książki w cudownej interpretacji pana Piotra Fronczewskiego – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Edyta Jungowska.

Aktorka, która również regularnie czyta fragmenty książek przeznaczonych dla dorosłego czytelnika, planuje skupić się na wydawaniu książek dla dzieci. Audiobooki są według Jungowskiej doskonałym uzupełnieniem tradycyjnej lektury, zwłaszcza podczas podróży. To także doskonałe rozwiązanie dla młodszych dzieci, które jeszcze nie nauczyły się czytać.

 Jako wydawnictwo myślę, że na razie będziemy się skupiać na literaturze dla dzieci. Zależy mi na tym, żeby powstawały nowe audiobooki, żeby najmłodsi dostawali coś bardzo dobrego, chodzi mi tu przede wszystkim o interpretację i wsparcie w zrozumieniu książek. Maluchy teraz bardzo dużo czasu spędzają w samochodach, jadąc do szkoły czy podróżując. Możemy umilić im ten czas, włączając jakiś audiobook, wtedy ich energia zostanie spożytkowana na coś naprawdę fantastycznego i kreatywnego, a my zyskamy spokój, bo nie będą nas nieustannie pytać: „Daleko jeszcze?” – mówi aktorka.

Jungowska ma w planach wydać kolejną serię audiobooków, tym razem z kręgu literatury angielskiej.  

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.