Mówi: | Adrianna Kasprzak |
Funkcja: | pracownik sieci sklepów SMYK |
Już 3-latki mogą rozpocząć naukę jazdy na rowerze
Naukę jazdy na rowerze dziecko powinno rozpocząć mniej więcej w wieku trzech lat. Przy zakupie roweru należy wziąć pod uwagę wiek dziecka, wzrost i umiejętności. Wcześniej można zainwestować np. w kupno jeździka.
Rodzice powinni pamiętać, że kilkulatkowi nie można kupować rowerka na wyrost. Sprzęt powinien być taki, by dziecko mogło bez problemu samo na niego wsiąść i z niego zejść. Jeśli maluch siedząc na siodełku, dotyka do ziemi tylko palcami, to znak, że rowerek jest za duży, a to grozi upadkiem i kontuzją.
– Jeśli chcemy kupić rowerek biegowy, mierzymy nóżkę dziecka od stóp do bioderka i odległość siodełka od ziemi. W ten sposób prawidłowo dobieramy rowerek biegowy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Adrianna Kasprzak, pracownik sieci sklepów SMYK.
Dzieciom w wieku 2,5-3 lata producenci najczęściej polecają rowerki dwukołowe wyposażone w odkręcane boczne kółka. Powinny one być zamontowane tak, by były uniesione w stosunku do podłoża o ok. 1 cm. Dzięki temu na prostych nawierzchniach maluch korzysta z nich w niewielkim stopniu, a sam próbuje utrzymać równowagę.
– Rowerki biegowe to jedne z pierwszych rowerków, składają się z dwóch kółek, ramy, siodełka i mają ograniczony skręt kierownicy po to, żeby maluch nie uciekł w bok. Dziecko mając oparcie na dwóch nóżkach, jest stabilne i przy okazji uczy się jeździć na zwykłym rowerze bez podparcia – tłumaczy Adrianna Kasprzak.
Zanim jednak maluch nauczy się jeździć na rowerku biegowym, rodzice powinni zainwestować w kupno stabilnego trójkołowca, a dla dziecka, które skończyło rok i umie już chodzić – jeździka, w którym główną siłą napędową będą jego nogi.
– Jeździki różnią się od rowerków biegowych szerszym rozstawem siodła, dziecko obejmuje nogami cały pojazd. To zazwyczaj są samochodziki, które są jeszcze wyposażone w różnego rodzaju dźwięki i zabaweczki umilające czas spędzony spacerze – wyjaśnia Adrianna Kasprzak z sieci sklepów SMYK.
Korzystanie z takich sprzętów oswaja dziecko z prędkością, pozytywnie wpływa na jego kondycję i daje radość z samodzielnej jazdy.
Czytaj także
- 2025-06-26: Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii
- 2025-06-25: Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
- 2025-06-17: Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-05-27: Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami
- 2025-05-23: Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy
- 2025-05-28: UE przywraca ograniczenia handlowe z Ukrainą. Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram
- 2025-06-06: Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.