Newsy

Mateusz Gessler: Mama zawsze mnie uczyła, że jak masz bochenek chleba, to się nim podziel. Tak wychowuję też swojego syna

2018-11-07  |  06:28
Mówi:Mateusz Gessler
Funkcja:restaurator, ambasador Bezcennych Niespodzianek Mastercard, prowadzący program Drzewo marzeń
  • MP4
  • Polskie dzieci są wrażliwe na potrzeby innych ludzi i angażują się w ich problemy – uważa restaurator. Taką postawę należy kształtować od najmłodszych lat, ucząc jednocześnie, że najważniejsza jest pomoc wynikająca z empatii i emocji. Także tego rodzaju prezenty, zapewniające przeżycia, a nie dobra materialne, cieszą bardziej niż kolejne upominki w postaci przedmiotów.

    Mateusz Gessler od najmłodszych lat wychowywany był w duchu wrażliwości na emocje i potrzeby innych ludzi. Matka i ojczym wpajali mu takie wartości jak bezwarunkowa pomoc i zrozumienie trudnej sytuacji innych ludzi. Restaurator nie ukrywa, że sam doświadczył w życiu niemałych trudności, zawsze mógł jednak liczyć na wsparcie otaczających go osób, którym rewanżował się w ten sam sposób. Jest przekonany, że właśnie te doświadczenia, na równi z naukami jego matki Joanny Fedorowicz-Roqueblave, ukształtowały jego obecną otwartość na działalność dobroczynną.

    – Mama zawsze mnie uczyła, że jak masz bochenek chleba, to się podziel tym chlebem – tak zostałem wychowany i tak też wychowuję swojego syna – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Mateusz Gessler, prowadzący program „Drzewo marzeń” i ambasador Bezcennych Niespodzianek Mastercard.

    Zdaniem restauratora rozumienie potrzeb i problemów innych ludzi sprawia, że pomaganie przychodzi z łatwością. Człowiek nie odczuwa wówczas przymusu niesienia pomocy, lecz robi to z potrzeby serca. Dlatego tak ważne jest wyrabianie w dzieciach empatii już od najmłodszych lat.

    – Radzę myśleć nie tylko materialnie, lecz także pokazywać dzieciom małe przyjemności, bo z takich małych przyjemności rodzą się emocje i to jest najważniejsze – mówi Mateusz Gessler.

    Restaurator jest przekonany, że prezenty wynikające z empatii cieszą bardziej niż tradycyjne upominki materialne. Zauważa także, że Polacy znajdują coraz większą przyjemność właśnie w tego rodzaju niespodziankach – cieszy ich uśmiech drugiej osoby, obdarowanie kogoś komplementem, podarunek w postaci przeżyć, takich jak np. wyjazd. Zdaniem Mateusza Gesslera Polacy odznaczają się dużą empatią i chętnie pomagają innym, zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych.

     Jestem świadkiem nie tylko w programie, lecz także jeżdżąc na co dzień po Polsce, że ludzie sobie nawzajem pomagają – mówi restaurator.

    Mateusz Gessler uczy najmłodszych Polaków otwartości na potrzeby innych w programie „Drzewo marzeń" – stacja TVN emituje obecnie jego 2. sezon. Biorące w nim udział dzieci spełniają marzenia, jednak nie swoje, lecz bliskich im osób. Gospodarz programu nie ukrywa, że jest zaskoczony skalą empatii polskich dzieci. Często słyszy się, że maluchy w wieku 8–12 lat są skupione na sobie. „Drzewo marzeń" pokazuje jednak, że są zdolne do myślenia o potrzebach innych ludzi i angażowania się w ich problemy.

    – Jestem w szoku, jak cudowne nowe pokolenie nam rośnie, ponieważ te dzieci nie myślą głównie o sobie, myślą o innych, o kolegach z klasy, rodzicach, dziadkach, znajomych, którzy czegoś potrzebują, i rozumieją te potrzeby – mówi Mateusz Gessler.

    Restaurator jest ponadto ambasadorem programu Bezcenne Niespodzianki, skierowanego do wszystkich posiadaczy kart Mastercard lub Maestro. Mogą oni obdarowywać bliskie osoby wyjątkowymi niespodziankami, np. wyjazdem zagranicznym lub biletem na mecz ukochanej drużyny. Aby spróbować szczęścia, należy przede wszystkim odwiedzić stronę internetową BezcenneNiespodzianki.pl.

    – Należy tam napisać, dla kogo mamy pomysł na niespodziankę, dlaczego ta osoba jest dla nas tak ważna oraz oczywiście opisać sam pomysł – wtedy to marzenie może się spełnić – mówi Mateusz Gessler.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.