Mówi: | Katarzyna Gałaj |
Funkcja: | projektantka i właścicielka marki Vippi Design |
Popularność zyskują podobne ubrania dla mam i córek. Takie stylizacje uwielbiają też gwiazdy
Moda może być świetną zabawą pogłębiającą więź między matką i córką. Ubrania w podobnym stylu dla mam i córek znajdują się zarówno w kolekcjach największych projektantów, jak i popularnych firm odzieżowych. Takie stylizacje bardzo lubią gwiazdy m.in. Jessica Alba, Victoria Beckham i Katie Holmes.
Odzież w podobnym, a niekiedy nawet identycznym stylu dla mam i córek znalazła się już w letnich kolekcjach takich sieciówek jak H&M oraz Mango. Marki te proponowały swoim klientkom tuniki, zwiewne bluzki, dżinsy i sukienki. Na jesień rodzinne stylizacje proponują polskie marki: Flawless, Vippi Design. Projektanci proponują swoim klientkom, zarówno małym, jak i dużym, wzorzyste sukienki i tuniki, bardzo modne sukienki bluzowe, bluzy dresowe oraz legginsy.
– Myślę, że ten trend przyszedł do nas z potrzeby klientek. Myślę, że dzisiejsze mamy czują się na tyle młodo, że też chcą wyglądać kolorowo, młodzieżowo. Największą popularnością cieszy się odzież na co dzień, głównie dzianina, dlatego też mamy tutaj dużo sukienek troszkę eleganckich, w których można wyjść też do biura – mówi Katarzyna Gałaj, projektantka i właścicielka marki Vippi Design, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
W kolekcjach rodzinnych króluje dzianina. Mamy i córki mogą nosić stroje identyczne lub połączone tylko poprzez wzór lub motyw graficzny na ubraniach. Stroje ta mają łączyć dziewczęcą fantazję i kobiecy szyk, stąd obecne w nich koronki, pogodne, oryginalne wzornictwo i soczyste barwy, np. fuksja, szafir, turkus i żółć. Mamy powinny jednak pamiętać, aby wybierać zestawy, które będą pasować zarówno do ich wieku, jak i wieku ich córek.
– Obserwując nasze klientki, które przychodzą, kupują i pytają się przede wszystkim o kolekcję dla mam i dla córek, można dostrzec, że to one wybierają. Myślę, że teraz mamusie szukają czegoś innego niż jest to, co obecne w sklepach, domach, centrach handlowych, coś, w czym mogłyby się wyróżnić. Myślę, że teraz będzie to nowym trendem, że mama z córką ubierają się nie tylko w tym samym sklepie, lecz także w te same ubrania – mówi Katarzyna Gałaj.
Podobne stylizacje dla mamy i córki są niezwykle popularne wśród gwiazd. Ubierają się tak m. in. Jessica Alba oraz ikony mody Katie Holmes i Victoria Beckham ze swymi pociechami. W tym roku Victoria Beckham zaprojektowała nawet kolekcję sukienek dla mam i córek. Dochód ze sprzedaży tej kolekcji zostanie przeznaczony na walkę z wirusem HIV. Zdaniem psychologów taka zabawa w modę bardzo pomaga w zacieśnianiu więzi między matką i córką, a także uczy małe dziewczynki wyczucia stylu, umiejętności dobierania stroju do okazji, bawienia się kolorami i fasonami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię
Aktorka uważa, że Dzień Kobiet to miła tradycja i należy ją pielęgnować. Nie trzeba wiele, by na twarzy płci pięknej pojawił się uśmiech. Wystarczą życzenia, symboliczny kwiatek czy okolicznościowy upominek. Joanna Liszowska podkreśla, że w teatrze czy na planie serialu koledzy z branży 8 marca zawsze stają na wysokości zadania i sprawiają radość paniom ze swojego otoczenia. Marta Wierzbicka natomiast zaznacza, że dla niej nie jest to szczególna okazja do świętowania. Po prostu dzień jak każdy inny.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.