Newsy

Rozwój dziecka pomagają stymulować już nie tylko zabawki, lecz także koszulki edukacyjne

2014-01-20  |  06:10
Już nie tylko interakcja z rodzicem czy zabawki edukacyjne stymulują rozwój dziecka. Taką rolę mogą pełnić także koszulki edukacyjne. Przeznaczone są dla dzieci do pierwszego roku życia, których rozwój jest stymulowany poprzez dotykanie wzorów naszytych na koszulkę noszoną przez rodzica.
 
Materiały o różnej fakturze wzbudzają ciekawość i zainteresowanie dzieci. W związku z tym na koszulki edukacyjne naszyte są aplikacje z różnych materiałów, niektóre w dotyku są szorstkie, inne są gładkie, śliskie czy chropowate. Niektóre elementy szeleszczą, w związku z tym nie tylko zmysły wzroku i dotyku są pobudzane, lecz także słuchu. Innowacyjność polega na tym, że to wszystko znajduje się na rodzicu – wyjaśnia Daria Krzystyniak z firmy Hug&Play produkującej odzież edukacyjną.

Zaletą koszulek edukacyjnych jest to, że tworzone są tematycznie. Rodzice mogą opowiadać o czymś dziecku i pokazywać to jednocześnie na koszulce.

Fajnie by było, gdyby mogli korzystać z tego dziadkowie, starsze rodzeństwo lub nianie. Każdy, komu zależy na tym, żeby budować więź z maluchem. Do noszenia koszulek warto zachęcić tatusiów, którzy nie mają dużo czasu, żeby spędzać go z dzieckiem, czasem nie mają też na to pomysłu. Koszulka jest gotowym pomysłem na to, by spędzić ten czas w sposób wartościowy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Daria Krzystyniak.

Koszulki edukacyjne przeznaczone są dla dzieci do pierwszego roku życia. Cieszą się szczególnie dużym zainteresowaniem dzieci półrocznych, które poznają świat głównie poprzez dotyk.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Katarzyna Pakosińska: Siostrzeństwo kobiet jest jeszcze w powijakach. Natomiast w „Pytaniu na śniadanie” mam wspaniałe koleżanki, a Kinga Dobrzyńska jest dla nas jak mama

Prezenterka TVP ubolewa nad tym, że kobiety nadal dość często postrzegają siebie nawzajem jako rywalki i zamiast się wspierać, to jedna drugiej wbija szpilkę. Katarzyna Pakosińska zauważa, że damska solidarność wciąż jest rzadkością, a dużo częściej ze względu na niską samoocenę i różne uprzedzenia kobiety rzucają sobie kłody pod nogi. Jednocześnie podkreśla, że miała ogromne szczęście, trafiając do ekipy „Pytania na śniadanie”. W tej redakcji może bowiem rozwijać skrzydła kariery i liczyć na wsparcie ze strony innych kobiet.

Handel

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki

Dane z gospodarki wskazują, że inflacyjny szok jest za nami, a Polacy ruszyli na zakupy. – Konsument przestał aż tak bardzo patrzeć na każdą wydawaną złotówkę – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska zarządu Inquiry. Wciąż jednak ostrożnie podchodzimy do przyszłości i planowania większych zakupów. Podejście konsumentów do cen, ale też kanału zakupowego to jeden z elementów, do którego branża handlowa musi się przystosowywać. Zmiany w sektorze wymuszają też kwestie regulacyjne. Wśród istotnych wyzwań na najbliższe miesiące będzie system kaucyjny i ewentualny powrót do handlowych niedziel.

Media

Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach

W piątek zakończyła się batalia środowiska filmowego o tantiemy z platform streamingowych. Dzięki nowym przepisom twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów słownych i słowno-muzycznych będą uzyskiwać stosowne wynagrodzenie za udostępnianie ich dzieł w sieci. Za nowelą głosowało 417 posłów, 18 było przeciw, a jedna osoba wstrzymała się od głosu. Aktorzy mogą więc wreszcie odetchnąć z ulgą. Aleksandra Popławska i Krzysztof Dracz są jednak rozgoryczeni tym, że tak długo musieli czekać na takie rozwiązanie. Stosowne rozporządzenie powinno wejść w życie już trzy lata temu.