Newsy

Święty Mikołaj: Najwięcej listów pochodzi z Polski. Dzieci proszą w nich często o dobrą atmosferę w domu i szkole

2019-12-06  |  06:16

W tym roku Święty Mikołaj przyjechał z dalekiej Laponii do Zabrza na zaproszenie Poczty Polskiej. Ujawnił, o co najczęściej proszą dzieci w listach, które do niego wysyłają. Okazało się, że najmłodsi bardzo często pragną po prostu miłości, spokoju czy rodzinnej atmosfery. Nie zawsze marzą o drogich ubraniach lub najnowszych zabawkach. Mikołaj dodał, że tym razem, podobnie jak w poprzednich latach, duża ilość specjalnie przygotowanych paczek dotrze do Polski, by sprawić radość wyczekującym dzieciom.

Coroczne, świąteczne prezenty zawsze sprawiają najmłodszym niezapomnianą radość. Jednak już samo pisanie listu do Świętego Mikołaja jest dla nich dużym przeżyciem. Jak twierdzi Święty Mikołaj, dzieci z naszego kraju bardzo często ślą do niego swoje prośby.

– Zawsze z Polski jest dużo listów, a w tym roku największy procent jest z Polski – mówi redakcji Newseria Lifestyle Święty Mikołaj.

Choć prezenty często kojarzą się z dobrami ściśle materialnym, okazuje się, że dzieci od Świętego Mikołaja nie zawsze pragną otrzymać jedynie zabawki czy inne popularne gadżety. Często w swoich listach proszą o to, by w ich życiu wszystko układało się pomyślnie. Najmłodsi myślą także o przyszłości swojej oraz najbliższych. Wiedzą, że Święta to wyjątkowy okres, przeznaczony na wzajemną miłość i serdeczność.

– Często są prośby w listach, żeby wszystko było dobrze w domu i w szkole. Oczywiście też są listy dotyczące prezentów. Bardzo lubię to, że dzieci myślą nie tylko o prezentach, lecz także o życiu – mówi Mikołaj.

Święty dodał także, że o tym, ile dokładnie paczek dotrze do Polski tym razem, dowie się dopiero w przyszłym roku. Wie jednak, że ich ilość będzie wystarczająca i nikt nie poczuje się odrzucony czy pominięty. Dodaje, że dzięki pomocy Poczty Polskiej wszystkie pakunki zostaną dostarczone na czas i sprawią, że na dziecięcych twarzach zagości uśmiech i pojawi się radość.

– Statystykę będę znał dopiero w następnym roku. Ale dużo, na pewno. Poczta Polska jest bardzo ważna. Dzięki niej wszystkie prezenty dotrą do domów – przyznaje Święty Mikołaj.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.