Mówi: | Łukasz Jemioł |
Funkcja: | projektant mody |
Łukasz Jemioł zaprojektował pierwszą kolekcję dla dzieci
Jutro premiera pierwszej kolekcji Łukasza Jemioła dla dzieci. Linia Back to School utrzymana jest w stonowanej kolorystyce i składa się z sukienek, spodni, bluz z kapturem oraz akcesoriów. Ambasadorką kolekcji została Beata Sadowska, którą projektant uważa za uosobienie supermamy.
„Back to School” to pierwsza odsłona dziecięcej kolekcji Łukasz Jemioł Kids. Stworzona została z myślą o dzieciach w wieku od 3 do 7 lat. W jej skład wchodzą sukienki, bluzy, T-shirty, longsleeve, legginsy, spodnie, czapki i szaliki, które można dowolnie zestawiać. Łukasz Jemioł wykorzystał tylko trzy kolory: blady róż, szary i jasnoniebieski, a także emblematy psa i kota. Wszystkie ubranka wpisują się w filozofię znanej już linii Basic – mają zapewniać nie tylko nowoczesny look, lecz także wygodę podczas nauki i zabawy.
– Materiały, których użyliśmy, to zdecydowanie bardzo dobrej jakości mieszanki bawełny, dużo kaszmirowych rzeczy, bardzo przyjaznych, miękkich, takich, w których maluchy lubią chodzić chyba najbardziej i najczęściej. To ma być moda bardzo wygodna, codzienna, a przez to właśnie użytkowana – mówi Łukasz Jemioł agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Pierwsza kolekcja dziecięca powstała w roku, w którym Łukasz Jemioł świętuje 10-lecie pracy w zawodzie projektanta. Twierdzi jednak, że myślał o niej już od dłuższego czasu – wiele klientek pytało o możliwość powstania takiej linii. Projektant nie ukrywa, że tworzenie ubrań dla dzieci było dla niego wielką przyjemnością.
– Myślę, że projektowanie dla najmłodszych jest czymś totalnie innym. Nie chciałem zrobić kopii małych rzeczy dla większych pań, tylko stworzyć dziecięce rzeczy, które dzieci będą chciały nosić. Na sesji już chciały zabierać je do domu, to znaczy, że są duże, że linia się przyjmie – mówi Łukasz Jemioł.
Ambasadorką kolekcji Back to School została Beata Sadowska, dziennikarka i mama dwuletniego Tytusa. Zdaniem Łukasza Jemioła jest ona uosobieniem supermamy – jest oddaną matką, a jednocześnie kobietą czynną zawodowo, nie zarzuciła też swoich pasji na rzecz wychowania dziecka. Wręcz przeciwnie, wychowuje synka tak, aby czerpał on radość z aktywnego trybu życia. Projektant uważa też, że Beata Sadowska jest wulkanem energii i powinna stać się inspiracją dla wielu kobiet.
– Myślę, że ona jest taką nietuzinkową mamą i chciałbym widzieć więcej takich mam w Polsce i nie tylko w Polsce, lecz także świecie. I stąd pomysł na Beatę, która oprócz tego, że bardzo fajnie się nosi, ceni wygodę, jakość i ubiera się też u mnie, to rzeczywiście potrafi połączyć życie rodzinne z takim lifestylem, który ja bardzo lubię i cenię – mówi Łukasz Jemioł.
Projektant już planuje kolejne linie dla najmłodszych.
Czytaj także
- 2024-12-17: W Parlamencie Europejskim ważne przepisy dla państw dotkniętych przez klęski żywiołowe. Na odbudowę będą mogły przeznaczyć więcej pieniędzy
- 2024-12-16: Polscy młodzi chemicy tworzą innowacje na światowym poziomie. Część projektów ma szansę trafić potem do przemysłu
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-12-23: Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-12-02: Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
- 2024-12-09: Zaangażowanie północnokoreańskich żołnierzy eskaluje konflikt w Ukrainie. Europosłowie wzywają do większej współpracy obronnej w UE
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-12-09: Firmy nie znają korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju. Swój ślad węglowy mierzy tylko co piąta firma
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.