Mówi: | Matias Glusman |
Firma: | Wineria Wine Academy |
Dziś święto Beaujolais Nouveau. Najwięcej butelek tego wina wypiją Japończycy.
Trzeci czwartek listopada to już tradycyjnie święto Beaujolais Nouveau. W jego obchodach udział biorą winiarnie i restauracje ze 110 krajów na całym świecie. Poza Francją święto najhuczniej obchodzone jest w Japonii, która jest największym importerem tego wina na świecie. W zeszłym roku Japończycy wypili prawie 9 mln butelek Beaujolais.
Beaujolais Nouveau pije się od sześciu do ośmiu tygodni po wyprodukowaniu. Winogrona zbierane są w październiku. Przy produkcji Beaujolais Nouveau stosuje się przyspieszony proces winifikacji, czyli przemiany soku gronowego w wino. Dzięki temu wino nadaje się do spożycia zaraz po zakończeniu procesu fermentacji, ale skraca się termin jego przydatności – do około roku.
– Wiele osób z branży traktuje Beaujolais Nouveau niezbyt poważnie. Jest to jednak brak zrozumienia. Beaujolais Nouveau to świętowanie wina. Świętuje się, gdy skończy się zbiór. Nie wino jest najważniejsze. Liczy się towarzystwo, zabawa, mamy taki jeden dzień w roku – trzeci czwartek listopada, kiedy Beaujolais Nouveau wypuszczane jest na rynek – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Matias Glusman z Wineria Wine Academy.
Beaujolais Nouveau jest lekkim czerwonym winem o trochę cierpkim w smaku, ale o pięknym zapachu.
– Jeśli pijemy to wino schłodzone to jest bardzo dobre. To nie jest wielkie wino, które leżakuje. Prawo we Francji reguluje sprzedaż Beaujolais Nouveau. Wino może być sprzedawane od trzeciego czwartku listopada do 31 sierpnia następnego roku. W Polsce wiele sklepów z Beaujolais Nouveau nie oferuje dobrego wina. Nadaje się ono do marynowania jedzenia, a nie do picia. Wina leży po stronie producentów – uważa Matias Glusman.
Święto Beaujolais Nouveau obchodzone jest od 1985 roku i uważane za marketingowy sukces Francji. Początkowo święto młodego wina obchodzono tylko we francuskim regionie Beaujolais – to obszar wielu kilometrów winnic w południowo-wschodniej części Burgundii (centralna Francja). Z czasem święto Beaujolais rozprzestrzeniło się. Obecnie obchodzone jest na całym świecie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.