Mówi: | Edyta Herbuś |
Funkcja: | aktorka, tancerka |
Edyta Herbuś: Takie mamy czasy, że wszystko nas stresuje i przebodźcowuje, co obciąża nasz organizm. Zapominamy jednak o regularnych badaniach, które dają poczucie komfortu
Tancerka zauważa, że stresujący tryb życia, nadmiar obowiązków i ciągły pośpiech negatywnie odbijają się na naszym zdrowiu. W pogoni za lepszą pracą i wyższymi zarobkami zapominamy jednak o tym, by na bieżąco kontrolować to, co się dzieje w naszym organizmie. Zaniedbujemy regularne badania, a w tym czasie niepostrzeżenie może się rozwijać choroba, w początkowym etapie nie dając praktycznie żadnych objawów. Edyta Herbuś przyznaje, że i ona nie zawsze chętnie stawiała na profilaktykę. Teraz jednak wie, że to jedyna słuszna droga, by być zdrowym i jak najdłużej cieszyć się życiem.
– Jestem ambasadorką akcji „Badaj się regularnie”. Wykonuję wszystkie, bardzo ważne badania związane z naszą kobiecością, z naszym ciałem, z naszymi narządami. Są one bowiem narażone na różne zmiany, takie, których się po prostu nie odczuwa. Tu nie ma tak, że boli cię ząb, to idziesz do dentysty, tylko często po prostu nawet nie wiesz, że w twoim ciele coś się zmienia. Ja jestem za tym, żeby mieć systematyczny kontakt z lekarzem, który będzie nas prowadził i wskazywał te właściwe badania, na jakie powinny stawiać kobiety, a na jakie mężczyźni – mówi agencji Newseria Lifestyle Edyta Herbuś.
Tancerka zachęca do tego, by mimo wielu obowiązków zawodowych czy rodzinnych znaleźć czas na to, by zadbać o swoje zdrowie i regularnie sprawdzać, czy w naszym organizmie nie dzieje się coś niepokojącego. To niezwykle istotne, bo tylko w ten sposób można zacząć błyskawicznie reagować na wszelkie nieprawidłowości.
– Czuję się bardzo dobrze zaopiekowana i każdemu tego życzę, bo jednak od zdrowia wszystko się zaczyna, zdrowie na wszystko się przekłada, na każdą dziedzinę życia. A takie mamy czasy, że nas wszystko pośpiesza, przebodźcowuje, każdego dnia dostajemy kolejną dawkę stresu i jednak organizm jest narażony na spore obciążenie. Wszystkie inne obowiązki są ważniejsze i pierwsze w kolejności, a zapominamy jednak o regularnych badaniach, które dają nam też poczucie komfortu i bezpieczeństwa – mówi.
Edyta Herbuś nie ukrywa, że wcześniej też miała w tej kwestii spore zaniedbania. Lekceważyła profilaktykę, bo błędnie sądziła, że jeśli nie ma żadnych objawów, to nie ma także choroby.
– Gdzieś w pewnym momencie te badania zaczęły mi się kojarzyć z tym, że do lekarza idzie się wtedy, jak się jest chorym, a tak to właściwie po co tam iść, przecież ja jestem zdrowa, nic mi nie dolega, żyję, funkcjonuję, wszystko jest OK. A dzisiaj jesteśmy już w innym punkcie i większa świadomość pomaga nam podejmować lepsze decyzje, więc dzisiaj jestem za tym, żeby już się nie migać, tylko badać regularnie, chociaż raz w roku, naprawdę, to czasami wystarczy – mówi.
Jak przyznaje, do refleksji skłoniło ją zaproszenie do udziału w kampanii pod hasłem „Zdrowie to najlepsza inwestycja. Nie czekaj. Badaj się regularnie”.
– Kiedy zaproszono mnie do udziału w pierwszej edycji tej akcji, to moją pierwszą myślą było: a kiedy ja ostatnio byłam na badaniach? Czyli złapałam się też na tym, że mi to też umyka. Uznałam, że rzeczywiście ta kampania jest bardzo potrzebna i cenna, bo właśnie czasami jedno zdanie, jeden spot może być fajnym bodźcem do tego, że ktoś na te badania pójdzie i może się okazać, że to uratuje mu życie, bo ostatecznie do tego się to sprowadza – dodaje Edyta Herbuś.
Czytaj także
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-11-06: 4 mld zł z KPO na e-zdrowie. Trafią m.in. na ucyfrowienie dokumentacji medycznej oraz narzędzia przyspieszające diagnostykę
- 2024-10-24: Polacy świadomi wpływu ćwiczeń fizycznych na zdrowie. Branża fitness notuje zwiększony ruch
- 2024-10-21: Polsko-francuski zespół naukowców nagrodzony za opracowanie fluorescencyjnych barwników. W przyszłości mogą m.in. pomóc w leczeniu raka
- 2024-10-10: Niewystarczające finansowanie polskiej nauki. Badacze rezygnują albo wyjeżdżają za granicę
- 2024-10-17: Sztuczna inteligencja coraz mocniej wchodzi w medycynę. Potrzebna wielka baza danych pacjentów
- 2024-10-07: Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
- 2024-10-15: Agata Młynarska: Moim bliskim daję w prezencie pakiety na badania, a z przyjaciółkami umawiam się na mammografię
- 2024-10-08: Agata Młynarska: W natłoku spraw odłożyłam na bok diagnostykę raka piersi. Przy okazji badań przesiewowych okazało się, że jest tam guz
- 2024-10-15: Trwa jesienna fala COVID-19. Według GIS jest najwięcej zachorowań od dwóch lat
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.